آیدانیتو > نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد
نتایج کنکور

نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد

نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد
در این مقاله با موضوع نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد همراه شما هستیم. بعد از اعلام نتایج دانشگاه آزاد و سراسری، برخی از داوطلبین موفق به قبولی در هر دو دانشگاه شده اند و دانشگاه سراسری را برای تحصیل انتخاب می کنند. به این دلیل ظرفیت برخی از رشته های دانشگاه آزاد تکمیل نمی شود. در سال های گذشته دانشگاه آزاد با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت سعی در تکمیل کردن ظرفیت خود می کرده است. اما در سال 97 طی اقدامی دانشگاه آزاد مرحله تکمیل ظرفیت خود را حذف و به جای آن پذیرش ذخیره را معرفی کرده است.
در زمان اعلام نتیجه شهریور ماه، دانشگاه آزاد علاوه بر اعلام قبولی یک رشته محل به هر داوطلب سه رشته محل را به عنوان رشته ذخیره معرفی کرده است. رشته ذخیره به معنی این است که اگر ظرفیت واحد و رشته مورد نظر تکمیل نشود شما می توانید در آن رشته محل ثبت نام و تحصیل کنید. البته قبولی داوطلبین لیست ذخیره نیز از با عنوان نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که تنها رشته های پزشکی و دامپزشکی دارای لیست ذخیره هستند و عنوان ذخیره برای سایر رشته در نظر گرفته نشده است. اما از طریق رشته های بدون کنکور میتوانید اقدام کنید.
زمان اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد
سایت دانشگاه آزاد نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد را در 23 مهرماه اعلام کرده است. در اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد، از بین سه رشته ذخیره، نتیجه پذیرش قطعی اعلام می شود. جواب کنکور ارشد را در خرداد ماه می توانید چک کنید.
نحوه مشاهده نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد
برای مشاهده نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد، به صفحه رسمی دانشگاه آزاد مراجعه کنید. سپس در قسمت اعلام نتایج آزمون ها، اعلام نتایج نهایی ذخیره های آزمون سراسری در سال 1397 را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن شماره کد ملی و شناسه دانشگاه آزاد اسلامی و رمز تصویر که در صفحه قرار گرفته است، نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد را مشاهده کنید.
پذیرفته شدگان گرامی توجه داشته باشید لازم است برای ثبت نام در محل پذیرفته شده پرینت صفحه قبولی خود را همراه داشته باشید.
ثبت نام حضوری بعد از اعلام نتایج ذخیره دانشگاه آزاد
داوطلبانی که در یکی از محل های ذخیره، پذیرفته شده اند باید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنید. پذیرفته شدگان از سه شنبه 24 مهر تا یکشنبه 29 مهر ماه می توانند با مراجعه به واحد پذیرفته شده، مراحل اداری ثبت نام را طی کنند.
بر اساس مشکلات پیش آمده سال 97، برخی از داوطلبان پذیرفته شده بر اساس اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد، قبلاً در همان واحد دانشگاهی یا واحد دیگری ثبت نام کرده اند. این داوطلبان لازم است بعد از مشاهده نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد جهت ثبت نام اقدامات زیر را انجام دهند.
  • داوطلبانی که در محل پرکردن فرم شماره 15 پذیرفته شده اند: این داوطلبان می توانند به پرینت نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد مبنی بر قبولیشان در واحد مورد نظر، به واحد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام خود را کامل کنند.
  • داوطلبانی که در محلی غیر از محل پرکردن فرم شماره 15 پذیرفته شده اند. این داوطلبان می توانند به واحد اولیه که در آن ثبت نام کرده اند مراجعه و تسویه حساب کنند سپس برای ثبت نام واحد پذیرفته شده طی اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد، مراجعه کنند.
  • داوطلبانی که با اعلام لیست ذخیره در واحد مورد نظر ثبت نام کرده اند اما بعد از اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد پذیرفته نشده اند، می توانند جهت تسویه حساب به واحد مذکور مراجعه کنند.
در صورتی که سؤالی در زمینه نحوه پذیرش و ثبت نام بعد از اعلام نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین اگر در مراحل ثبت نام و تسویه حساب با سؤال و مشکلی مواجه شدید می توانید از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بخواهید.
شما میتوانید لیست ذخیره دانشگاه آزاد را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *