آیدانیتو > نتایج نهایی دکتری سراسری
اعلام نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی دکتری سراسری





نتایج نهایی دکتری سراسری

در طی سال های اخیر، دغدغه ادامه تحصیل و کسب دانش بیشتر در بین مردم بالاخص جامعه دانشگاهی بیشتر از گذشته دیده می شود. داشتن تحصیلات بالا و افزایش سطح سواد همواره از اولویت های هر فردی در طول زندگی بوده و افراد بسیاری به دنبال آن هستند. شاید شما هم جزو افرادی باشید که دوران کارشناسی ارشد را در رشته تحصیلی دانشگاهی خود به پایان رسانیده و در آزمون دکتری شرکت کرده اید. آزمونی که پذیرفته شدن در آن علی الخصوص در دانشگاه های روزانه چندان آسان به نظر نمی رسد. در حال حاضر نتایج اولیه دکتری دانشگاه سراسری اعلام گردیده و داوطلبان در انتظار اطلاع از نتایج نهایی دکتری سراسری هستند. در این مقاله، به موضوع نتایج نهایی دکتری سراسری پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید تا آشنایی لازم را راجع به نحوه مشاهده و فرآیندهای بعد از اعلام نتایج نهایی دکتری سراسری بدست آورید. قابل توجه شما دوستان عزیز که علی رغم ادغام ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه سراسری و آزاد، نتایج نهایی دکتری سراسری به صورت جداگانه اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه سراسری

همان طور که اطلاع دارید آزمون دکتری سال 97 بر طبق سال های گذشته در 14 اسفند 96 و با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برگزار گردید. همچنین نتایج اولیه آن نیز در اخرین هفته ماه فروردین سال 1397 در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردید. نیمه اول اردیبهشت سال 97 در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردید. نیمه اول اردیبهشت سال 97 نیز برای انتخاب رشته عزیزان پذیرفته شده در نظر گرفته شده بود. اما می رسیم به نتایج نهایی دکتری سراسری که در دهه اول ماه شهریور 1397 به اطلاع دوستان داوطلب شرکت کننده در دکتری سراسری می رسد.
اگر سؤالی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه سراسری ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه مشاهده نتایج نهایی دکتری دانشگاه سراسری

تمامی داوطلبان عزیز در صورت مجاز شدن و انتخاب رشته مورد نظر خود در سایت سازمان سنجش باید در دهه نخست ماه شهریور از راه مراجعه به بخش دکتری تخصصی اقدام به مشاهده نتایج نهایی دکتری سراسری خود نمایند. گفتنی است که دو روش کاملاً متفاوت از طرف سازمان سنجش برای مشاهده نتایج نهایی دکتری سراسری به شما پیشنهاد داده می شود. بر طبق اولین روش، باید با وارد کردن مواردی همچون سال تولد، شماره شناسنامه، نام خانوادگی، نام و در انتها کد امنیتی نتایج نهایی دکتری سراسری را ملاحظه بفرمایید. اما در روش دوم تنها با وارد کردن شماره شناسنامه و شماره پرونده و در نهایت تایپ کد امنیتی و فشردن کلید جستجو نتایج نهایی دکتری سراسری را مشاهده کنید.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری سراسری

همان طور که ملاحظه کردید، نتایج نهایی دکتری سراسری در اولین دهه ماه شهریور از طریق انتشار در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردید. پس از اطلاع از محل قبولی، هر داوطلب باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه و اقدام به ثبت نام در رشته مورد قبولی خود نماید. نکته مورد توجه اینکه ثبت داشنجوی پذیرفته در مقطع دکتری دانشگاه سراسری بسته به اعلام دانشگاه به شکل اینترنتی و یا حضوری انجام می شود. فقط دقت کنید که تمامی مدارک لازم را جهت ثبت نام از قبل آماده کرده باشید.

آیا چیزی در رابطه با اعتراض به نتایج نهایی دکتری به گوشتان خورده است؟

با اعلام نتایج نهایی دکتری سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور همواره افرادی معترض و ناراضی هم در میان افراد راضی از انتخاب رشته و قبولی در رشته و دانشگاهی در دوره دکتری به چشم می خورند. اما آیا راهی برای ثبت درخواست اعتراض پیش بینی شده است؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید بگوییم بله. سایت سازمان سنجش راهی را نیز برای ثبت اعتراض به نتایج نهایی دکتری جلوی پا داوطلبان و متقاضیان قرار داده است و آن هم مراجعه به سایت و ثبت درخواست اعتراض با طی فرآیندی ساده است. اگر سؤالی درباره نحوه و زمان اعتراض به نتایج دکتری سراسری برای شما دوست عزیز داوطلب فراهم شده است با تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید پاسخ ابهامات خود را بیابید. 

در انتها پیشنهاد می کنیم پس از بررسی نتایج نهایی دکتری سراسری، نگاهی هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 98 بزنید. 

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *