آیدانیتو > نتایج نهایی ارشد سراسری
اعلام نتایج آزمون ارشد

نتایج نهایی ارشد سراسری

نتایج نهایی ارشد سراسری

داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند، در انتظار اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری هستند. زمان اعلام نتایج نهایی ارشد نزدیک است و به همین مناسبت در این مقاله درباره بازه زمانی اعلام نتایج کنکور ارشد سراسری ،زمان انتشار کارنامه سبز و چگونگی اعتراض به نتایج توضیح خواهیم داد. اگر داوطلب کنکور ارشد سراسری بوده اید و منتظر اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله پیش رو را با دقت و توجه کامل مطالعه نمایید.

زمان اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری

براساس اعلام سازمان سنجش نتایج نهایی ارشد سراسری دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. البته زمان دقیق اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری از طریق وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد. ارشد بدون کنکور میتواند راهی برای زودتر رسیدن به اهدافتان باشد.

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد

همان طور که گفتیم نتایج نهایی ارشد سراسری از طریق سایت سنجش اعلام می شود. در زمان مقرر شده برای اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری داوطلبان می بایست برای مشاهده نتایج نهایی ارشد سراسری به سایت مذکور مراجعه کنند. در صفحه اول سایت و در منوهای سمت راست که با رنگ های مختلف مشخص شده اند، روی لینک کارشناسی ارشد کلیک کرده و وارد بخش کارشناسی ارشد شوند. در بخش کارشناسی ارشد، در ستون سمت راست روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنند. پس از کلیک روی اعلام نتایج، صفحه ای باز می شود که به سه روش می توانید به نتایج نهایی ارشد سراسری دسترسی پیدا کنید:
  1. از طریق شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  2. از طریق وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه
  3. از طریق وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده

نحوه اعتراض به نتایج نهایی ارشد

امکان اعتراض به نتایج نهایی ارشد سراسری وجود ندارد فقط داوطلبانی می توانند اعتراض کنند که برای مثال سهمیه برایشان اعمال نشده باشد یا مشکلاتی مانند جا به جایی گزینه ها در پاسخ نامه برایشان ایجاد شده باشد. داوطلبانی که محل و یا رشته قبولی خود راضی نیستند باید در زمان تکمیل ظرفیت مجددا انتخاب رشته کنند.
اگر سؤالی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی ارشد ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتشار کارنامه سبز ارشد سراسری

حدودا یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری ،کارنامه سبز یا کارنامه نهایی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با استفاده از کارنامه سبز متوجه می شوند در چه رشته های دیگری غیر از رشته انتخابی شان امکان قبولی داشتند و اگر آن رشته ها را در اولویت بالاتری در فرم انتخاب رشته قرار می دادند می توانستند پذیرفته شوند. در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلبان می توانند رشته هایی را که براساس کارنامه سبز امکان قبولی در آنها را دارند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری در گزینه های بالا قرار دهند.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

تکمیل ظرفیت ارشد سراسری برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی، آبان ماه و برای نوبت دوم، شبانه، مجازی و پردیس آذرماه انجام می شود. داوطلبان ارشد سراسری برای تکمیل ظرفیت لازم نیست هزینه ای پرداخت کنند و صرفا می توانند با وارد کردن اطلاعات شخصی در سایت سازمان سنجش در تکمیل ظرفیت شرکت کرده و انتخاب رشته کنند. داوطلبان فقط می توانند رشته هایی را که در دفترچه تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی وجود دارد انتخاب کنند. تمام داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند و کارنامه اولیه برایشان صادر شده، حتی در صورت غیر مجاز شدن برای انتخاب رشته، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. در همین زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله کارنامه سبز ارشد را هم بخوانید.

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور و دانشگاهی خارجی بهترین فرصت برای شما!!!!

دانشگاه های بسیاری در ایران از بهترین ها برای تحصیل در مقطع ارشد به شمار می روند. اما باید بگوییم که تحصیل در رشته تحصیلی مورد علاقه تان و در یکی از بهترین دانشگاه های واقع در کشوری خارجی می تواند هر کسی را سر ذوق آورد و به تمامی آرزوهای وی جامه عمل بپوشاند. شما دوست عزیز خواننده این مقاله و کاربر سایت آیدانیتو هم می توانید یکی از کسانی باشید که برای تحصیل ارشد به کشوری خارجی می رود. پس یا علی بگویید و تلاش را شروع کنید. اگر در این میان با مشکلی مواجه شدید و سؤالی در ذهنتان در رابطه با دانشگاه های خارجی و بهترین آن ها و یا حتی میزان شهریه پرداختی و یا وضعیت اقامت در آن کشور شکل گرفت می توانید با از مشاوره ها و راهنمایی های مشاوران خبره و کارکشته آیدانیتو بهره بگیرید تا به بهترنی شکل ممکن شما را یاری کنند.
داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور ارشد سراسری می توانند تمام سوألات خود را درباره اعلام نتایج نهایی ارشد از مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو بپرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *