اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

نتایج فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

نتایج فراگیر پیام نور

داوطلبان تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می بایست در آزمون فراگیر این دانشگاه شرکت کنند که هر سال دی ماه برگزار می شود. داوطلبانی که در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کرده اند، اطلاع از زمان اعلام نتایج فراگیر پیام نور برایشان اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به طور کلی درباره نتایج فراگیر پیام نور و جزئیاتی از قبیل نحوه و زمان اعلام نتایج فراگیر پیام نور و نحوه مشاهده نتایج فراگیر پیام نور را مرور می کنیم. اگر قصد دارید در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کنید و پیش از آن تمایل دارید درباره تمام جزئیات مربوط به نتایج فراگیر پیام نور اطلاع داشته باشید، با ما همراه باشید.

زمان اعلام نتایج فراگیر پیام نور

فراگیر پیام نور به داوطلبانی اختصاص دارد که می خواهند در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنند. این دسته از داوطلبان در دوره های فراگیر ثبت نام می کنند و دروس ترم اول رشته انتخابی شان را مطالعه می کنند و  همان طور که گفتیم اوایل دی ماه در آزمون فراگیر پیام نور شرکت می کنند. نتایج فراگیر پیام نور یک ماه و نیم بعد از آزمون به داوطلبان اعلام می شود و داوطلبانی که در آزمون پذیرفته شده اند، می توانند در رشته انتخابی خود ثبت نام کرده و به تحصیل ادامه دهند.

نحوه اعلام نتایج فراگیر پیام نور

نتایج فراگیر پیام نور مانند ثبت نام فراگیر پیام نور، به صورت اینترنتی است و از طریق سایت سنجش آموزش کشور یعنی Sanjesh.org اطلاع رسانی می شود. تمام اطلاعیه های مربوط به اعلام نتایج فراگیر پیام نور در بخش مربوط به دانشگاه پیام نور که در صفحه اول سایت سازمان سنجش در گوشه بالای سمت راست وجود دارد، موجود است و داوطلبان فراگیر پیام نور با مراجعه به این بخش می توانند اطلاعات موردنظر خود را به دست بیاورند.

نحوه مشاهده نتایج فراگیر پیام نور

داوطلبان گرامی برای مشاهده نتایج فراگیر پیام نور می بایست اطلاعات ثبت نامی خود را در اختیار داشته باشند. منظور از اطلاعات ثبت نامی، شماره داوطلبی و شماره کارت اصلی است، چون مشاهده نتایج فراگیر پیام نور و دریافت کارنامه با ارائه این اطلاعات در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. برای مشاهده نتایج فراگیر پیام نور متقاضی باید به بخش پیام نور در سایت سازمان سنجش وارد شده و در این قسمت روی لینک «اعلام نتایج کارنامه آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور» کلیک کند. پس از کلیک کردن روی این لینک به صفحه اعلام نتایج فراگیر پیام نور وارد می شوند. در این صفحه سه کادر قابل مشاهده است که در بالای کادرها عنوان های روش اول، روش دوم و روش سوم درج شده است. منظور این است که از سه طریق داوطلبان می توانند نتایج فراگیر پیام نور را مشاهده کنند. روش اول: با ارائه شماره داوطلبی و شماره شناسنامه روش دوم: با ارائه شماره پرونده کارت اصلی و شماره شناسنامه روش سوم: شماره پرونده کارت اصلی و شماره داوطلبی در این مقاله به موضوع نتایج فراگیر پیام نور پرداخته ایم، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله فراگیر پیام نور بزنید. اگر سوالی در زمینه نتایج فراگیر پیام نور دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *