اعلام نتایج بدون کنکور دکتری آزاد

نتایج دکتری بدون آزمون آزاد

نتایج دکتری بدون آزمون آزاد

مقطع دکتری بالاترین مقطع تحصیلی در ایران است که معمولاً بین دو تا شش سال زمان برای تحصیل و پژوهش نیاز دارد، اما در حال حاضر دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی این مقطع را پذیرش می کنند. نکته ای که در این خصوص وجود دارد، امکان تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون است که تنها ویژه استعدادهای درخشان است. بنابراین اگر در ثبت نام دکتری بدون آزمون شرکت کرده اید، می توانید با مطالعه مقاله نتایج دکتری بدون آزمون آزاد از جزئیات مورد نظر خود مانند زمان اعلام نتایج نحوه اعلام نتایج و… مطلع شوید. در این مقاله نتایج دکتری بدون آزمون آزاد را مورد بحث قرار می دهیم، پس با ما همراه باشید.

زمان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون آزاد

با توجه به روال سال های گذشته انتظار می رود نتایج دوره دکتری تخصصی ( استعداد درخشان ) سال 1397، در خرداد ماه اعلام شود. معمولاً مدتی پس از این که داوطلبان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد (که با نام ثبت نام استعداد درخشان شناخته شده است) را انجام می دهند، به مصاحبه دعوت می شوند و در صورتی که بتوانند در مصاحبه نتایج قابل قبولی کسب کنند، به نتایج نهایی امیدوار خواهند بود.

با توجه به این امر نیاز است از زمان دقیق جزئیات تاریخ اعلام نتایج مطلع شوید تا فرصت ویژه به دست آمده برای تحصیلات دکتری تخصصی را از دست ندهید. در حال حاضر نتایج دکتری بدون آزمون آزاد اعلام نشده است. در این زمینه پیشنهاد ما این است که اگر قصد اطلاع دقیق از زمان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون آزاد را دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه ی مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون آزاد

برای مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون آزاد نیاز است در زمان اعلام شده به سایت اصلی دانشگاه آزاد مراجعه کنید و نتایج را مشاهده کنید. برای این منظور بایستی به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی ( به نشانی )azmoon.org مراجعه کنید و به روی عبارت اعلام نتایج دوره دکتری تخصصی ( استعداد درخشان ) سال 97 کلیک کنید. با کلیک بر روی عبارت گفته شده، به صفحه درج اطلاعات خواهید رفت. در این مرحله نیاز است اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی، کد رهگیری و یا شناسه را درج کنید و بعد نتیجه ی اعلام شده را مشاهده کنید.
اگر سؤالی در زمینه نحوه و زمان اعلام نتایج دکتری بدون کنکور دانشگاه شبانه ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

نتایج اولیه دکتری بدون آزمون آزاد

نتایج دکتری بدون آزمون آزاد در قالب نتایج اولیه در حدود یک ماه پس از کامل کردن فرم ثبت نام و انتخاب رشته به وسیله داوطلبان و متقاضیان بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس azmoon.org قابل مشاهده است. در این مرحله، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به بررسی مدارک متقاضیان دکتری استعداد درخشان می کند و بعد با درنظر گرفتن ظرفیت پذیرش به این روش از داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به عمل می آورد.

زمان اعلام نتایج اولیه  دکتری بدون آزمون آزاد

اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در قالب نتیجه اولیه در سال گذشته یعنی سال 97 در روز دوشنبه 11 تیر به عرض داوطلبان رسید. زمان اعلام نتایج اولیه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در سال 98 هنوز مشخص نشده است. اما بر طبق اخبار منتشر شده به وسیله خبرگزاری های معتبر و شناخته شده نتایج اولیه دکتری بدون آزمون آزاد 98 احتمالاً در هفته جاری یعنی هفته آخر خرداد ماه به اطلاع داوطلبان می رسد.

نتایج نهایی دکتری بدون آزمون آزاد

بعد از اتمام انجام مصاحبه دکتری بدون آزمون آزاد مرکز سنجش و پذیرش این مرکز دانشگاهی به تحلیل و بررسی نمره های مصاحبه متقاضیان و داوطلبان در مناطق مختلف آزمایشی و تراز آزمون کتبی دکتری می پردازند. پس از طی این مرحله نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در قالب نتایج نهایی در سایت به عرض داوطلبان می رسد.

زمان اعلام نتایج نهایی  دکتری بدون آزمون آزاد

اعلام نتایج نهایی دکتری بدون آزمون آزاد در سال گذشته یعنی سال 1397 در اواخر شهریور ماه صورت گرفت و کلیه داوطلبان می توانستند در این ایام و با مراجعه به سایت معرفی شده اقدام به مشاهده نتایج نهایی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد خود نمایند. زمان اعلام نتایج نهایی دکتری بدون آزمون آزاد در سال 1398 هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما احتمالاً مشابه سال قبل در شهریور ماه 98 شاهد انتشار نتایج نهایی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هستیم.

تکمیل ظرفیت دکتری بدون آزمون آزاد

معمولاً با اعلام نتایج دانشگاه آزاد و سراسری در مقاطع مختلف، داوطلبانی که موفق به قبولی نشده اند، امید به تکمیل ظرفیت دکتری بدون کنکور ( استعداد درخشان ) دارند. در خصوص تکمیل ظرفیت دکتری بدون کنکور که مختص دانشجویان استعداد درخشان با شرایط ویژه است، باید بگوییم که این مرحله انجام نمی شود. در واقع تکمیل ظرفیت دکتری تنها برای آن دسته از داوطلبانی است که در آزمون سراسری شرکت کرده اند. بنابراین اگر در نتایج دکتری بدون آزمون آزاد موفق نبوده اید، باید در سال آینده تلاش بیشتری کنید.

ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد

آن دسته از داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون آزاد، قبول شده اند، نیاز است که پس از مشاهده نتایج، اقدامات لازم را برای ثبت نام نهایی و حضوری انجام دهند و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز در زمانی که از جانب دانشگاه اعلام خواهد شد، به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

داوطلبان عزیز به این نکته توجه کنید که اطلاعات و اسکن مدارک را به دقت تهیه کنید چرا که در صورت مغایرت در زمان ثبت نام به مشکل برخواهید خورد. جهت پذیرش در دوره بدون کنکور برای مربیان رسمی و شاغلان دانشگاه آزاد، سهمیه مجزا وجود ندارد و شرایط تمامی داوطلبان به یک نسبت خواهد بود.

گاهی به تحصیل دکتری در خارج از کشور هم فکر کنید!!!

شماری از دانشگاه های ایران نیز برای تحصیل دکتری عالی هستند. قبول!!!! اما تحصیل دکتری در دانشگاه های خارج از کشور کجا و تحصیل در مراکز دانشگاهی ایران کجا!!!! پس بد نیست اگر گاهی به فکر تحصیل دوره دکتری در یکی از دانشگاه های خارجی و در کشوری خارجی مثل کشورهای اروپایی بیفتید!!!! پس کفش آهنی بپوشید و جلو بروید!!!! اگر در این میان به مشکلی برخوردید و نیاز به راهنمایی و مشاوره مشاوری کارکشته داشته می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه نتایج دکتری بدون آزمون آزاد به مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد دکتری مراجعه کنید.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *