دکتری

ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد






ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

برای داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد، سوألات زیادی در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ایجاد می شود. با توجه به اینکه در سال 97 تغییراتی در ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ایجاد شده است، در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد می پردازیم.

تکمیل ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه آزاد

براساس دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سال 97 ، در این سال ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد انجام نمی شود. هر چند به نظر می رسد این خبر قطعی است ولی همچنان احتمال کمی وجود دارد که در لحظات آخر تغییراتی در این تصمیم ایجاد شود. به همین دلیل در ادامه مطلب اطلاعاتی را درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهیم. لازم به تأکید است که در صورت هر نوع تغییری در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد، داوطلبان عزیز را در جریان اخبار جدید قرار خواهیم داد.

 شرایط تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

داوطلبانی می توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد را انجام دهند که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند. دقت کنید که آزمون دکتری سراسری و آزاد ادغام شده اند و در قالب یک آزمون برگزار می شوند. داوطلبانی که در آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته نشده باشند هم می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند. بنابراین، شرط ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد، شرکت در آزمون دکتری و دریافت کارنامه اولیه است.

نحوه ثبت‌نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

همان طور که گفتیم ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 برگزار نمی شود. ولی روند ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد به این صورت است که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. در دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری آزاد رشته هایی که جای خالی دارند اعلام می شوند و داوطلبان فقط مجاز هستند این رشته ها را انتخاب کنند. داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد حتما باید از سنجش و پذیرش آزاد کارت اعتباری خریداری کنند و سپس با استفاده از پسوردی که پس از خرید کارت اعتباری در اختیارشان قرار می گیرد، به سایت وارد شوند و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد را انجام دهند.

ضوابط تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

تمام داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، مجاز هستند در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد هم شرکت کنند، ولی اگر داوطلبی براساس اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد در رشته ای پذیرفته شده باشد و در تکمیل ظرفیت شرکت کند و در رشته دیگری پذیرفته شود، قبولی اولیه لغو خواهد شد و به هیچ عنوان برگشت پذیر نخواهد بود.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

با توجه به نکات گفته شده، به تبع نامشخص بودن ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد، زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری آزاد هم مشخص نیست. اما در سال های قبل نتایج تکمیل ظرفیت دکتری در مدت کوتاهی پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد، اعلام می شد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم مقاله دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را هم بخوانید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *