بدون کنکور

نتایج بدون کنکور





 


نتایج بدون کنکور

از چند سال قبل تاکنون، با اجرایی شدن طرح بدون کنکور، ورود به بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور آسان تر شده است. این موضوع، بالاخص برای افراد شاغل به کار بسیار مفید بوده و امکان ادامه تحصیل را برای آن ها فراهم می کند. همان گونه که می دانید نتایج بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی پیوسته در روزهای اخیر اعلام گردید و نتایج بدون کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه به اطلاع داوطلبان گرامی رسید. این مقاله را به بحث پیرامون نتایج بدون کنکور اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید را در ارتباط با نتایج بدون کنکور کسب نمایید.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور سراسری و آزاد

نتایج بدون کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در این طرح رسید. هر کدام از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی بدون کنکور سراسری باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور (به نشانی Sanjesh.org) از نتایج خود مطلع می شوند. اما در مورد دانشگاه آزاد اسلامی باید بگوییم که نتایج بدون کنکور کاردانی پیوسته و کارشناسی پیوسته که در روزهای اخیر اعلام شد، در سایت دانشگاه آزاد اسلامی (به نشانی Azmoon.org) قابل مشاهده است. نتایج بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد را نیز می توانید ظرف چند روز آینده (اواسط مهرماه) در سایت مذکور ملاحظه نمایید.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور سراسری و آزاد

هر کدام از شما داوطلبان جهت مشاهده نتایج بدون کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با کلیک بر روی گزینه سراسری واقع در سمت راست این سایت وارد صفحه ای دیگر شده که در آن  لینک “اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1397 ” را مشاهده می کنید. پس از کلیک بر روی این لینک، در صفحه جدید باز شده، دو روش را جهت مشاهده نتایج می بینید. در روش اول، با وارد کردن شماره شناسنامه، شماره پرونده، سال تولد و در آخر کد امنیتی نتایج قابل رویت هستند. اما در روش دوم به شماره شناسنامه، شماره داوطلبی و سال تولد برای مشاهده نتایج بدون کنکور سراسری نیاز است.

در مورد نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد باید بگوییم که نتایج از در سایت دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود. بعد از ورود به این سایت اولین گزینه یعنی اعلام نتایج دوره بدون آزمون مقطع کاردانی پیوسته را باز کنید. در صفحه جدید: کد ملی، رمز ثبت نام و عدد موجود در تصویر را در کادرهای مخصوصی وارد و نتیجه را دریافت کنید. اما اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی پیوسته آزاد و همین طور مقطع کارشناسی پیوسته، از طریق سایت دانشگاه آزاد و با کلیک بر روی یکی از گزینه های اعلام نتایج دوره بدون آزمون مقطع کاردانی پیوسته و اعلام نتایج کارشناسی پیوسته- بر اساس سوابق تحصیلی سال 97 امکان پذیر است. بعد از کلیک بر روی یکی از این گزینه ها، ملزم به وارد کردن رمز ثبت نام و کد ملی خود در صفحه دیگری هستید. در نهایت با کلیک بر روی عبارت اعلام نتایج بدون آزمون، نتایج برایتان قابل مشاهده هستند. نتایج کارشناسی ناپیوسته آزاد را نیز باید به همین شکل ملاحظه بفرمایید.

مدارک لازم ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه ها

پس از مشاهده نتایج بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، باید برای ثبت نام حضوری به همراه مدارک ضروری همچون کارت ملی، شناسنامه، عکس و رسید پستی تاییدیه به دانشگاه محل قبولی رفته و ثبت نام خود را در رشته و مرکز دانشگاهی مورد پذیرش قطعی نمایند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با نتایج بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با نتایج بدون کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *