بدون کنکور

مکانیک بدون کنکور






مکانیک بدون کنکور

بعد از تصویب پذیرش دانشجو بدون کنکور، بسیاری از داوطلبان دیگر استرس، زحمت و رنج مطالعه و آمادگی برای کنکور را نپذیرفتند و ورود به دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی، روی می آورند. در ثبت نام بدون کنکور داوطبان می توانند بر اساس علاقه خود به تحصیل دانشگاهی بپردازند و مسیر آینده خود را مشخص کنند. یکی از رشته های مورد علاقه داوطلبان گروه ریاضی رشته مکانیک است. اما آیا امکان تحصیل در رشته مکانیک بدون کنکور وجود دارد؟! چه دانشگاه هایی پذیرنده مکانیک بدون کنکور هستند؟! چگونه می توان در رشته مکانیک بدون کنکور تحصیل کرد؟ این سؤالات مجموعه سؤالاتی هستند که ذهن علاقه مندان رشته مکانیک را به خود مشغول کرده اند. در ادامه به تمام سؤالات پیرامون مکانیک بدون کنکور پاسخ خواهیم داد.

کاردانی رشته مکانیک بدون کنکور

یکی از دوره های پذیرنده مکانیک بدون کنکور، کاردانی است. دوره کاردانی یک دوره دو ساله است و مدرک کاردانی به فارغ التحصیلان ارائه می شود. از دانشگاه های ارائه دهنده کاردانی مکانیک بدون کنکور می توان به دانشگاه جامع علمی کاربردی و آزاد و دانشگاه سراسری اشاره کرد.

برای تحصیل در کاردانی مکانیک دانشگاه آزاد و علمی کاربردی نیازی به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی نیست و تنها دارا بودن مدرک دیپلم کافی است.

ثبت نام کاردانی مکانیک بدون کنکور به صورت اینترنتی انجام می شود. ثبت نام کاردانی مکانیک بدون کنکور آزاد از طریق صفحه دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی و سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود.

کارشناسی مهندسی مکانیک بدون کنکور

از زیر گروه های پذیرنده مکانیک بدون کنکور دوره کارشناسی است. در دوره کارشناسی مکانیک بدون کنکور با عنوان مهندسی مکانیک ارائه می شود. برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بدون کنکور شما می توانید یکی از دانشگاه های آزاد و سراسری را انتخاب کنید. دوره کارشناسی مهندسی مکانیک بدون کنکور یک دوره چهار ساله است، البته امکان تحصیل در زمان بیشتر از چهار سال هم وجود دارد. دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز دانشجو مکانیک بدون کنکور کارشناسی می پذیرد.

نوع دیگری از مقطع کارشناسی مکانیک بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته است. دوره کارشناسی ناپیوسته برای داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی هستند. برای تحصیل در کارشناسی ناپیوسته مهندسی مکانیک بدون کنکور شما می توانید یکی از دو دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی را انتخاب نمایید.

ارشد مکانیک بدون کنکور

دوره کارشناسی ارشد، دوره تبدیل شدن به یک متخصص حرفه است. این دوره یک دوره دو ساله است و برای ورود به آن دارا بودن مدرک کارشناسی الزامی است. اما آیا می توان به تحصیل ارشد مکانیک بدون کنکور پرداخت؟

امکان تحصیل در ارشد مکانیک بدون کنکور به راحتی دوره کاردانی و کارشناسی نیست. اگر بخواهید وارد دانشگاه های آزاد و سراسری شوید، لازم است از همان دانشگاه نیز تحصیل کرده باشید و جز استعدادهای درخشان گروه خود باشید. قرار گرفتن جز دانشجویان استعداد درخشان تنها راه تحصیل ارشد مکانیک بدون کنکور است. توجه داشته باشید رشته تحصیلی کارشناسی شما نیز باید مکانیک باشد.

اما اگر جز استعدادهای درخشان قرار ندارید و مایل به تحصیل ارشد مکانیک بدون کنکور هستید، می توانید دانشگاه پیام نور و پردیس را انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دکتری مکانیک بدون کنکور

مقطع دکتری یک مقطع ویژه دانشگاهی است و فرد بعد از اتمام تحصیل مدرک دکتری مکانیک را کسب می کند. ورود به مقطع دکتری به علت اهمیت و ارزش بالایی که دارد بسیار مشکل است. برای تحصیل در مقطع دکتری باید دو آزمون کتبی و مصاحبه را پشت سر گذاشت. داوطلبانی که به دنبال راهی برای تحصیل دکتری مکانیک بدون کنکور هستند، تنها می توانند معدل و رتبه برتر دوره کارشناسی ارشد خود شوند و به عنوان استعداد درخشان برای قبولی در رشته مکانیک بدون کنکور اقدام کنند. البته داوطلبان دکتری مکانیک بدون کنکور تنها آزمون کتبی را پشت سر خواهند گذاشت و برای قبولی نهایی باید در مصاحبه نیز پذیرفته شوند.

ارزش مدرک مکانیک بدون کنکور و با کنکور

برخی از دواطلبان در زمان انتخاب رشته مکانیک بدون کنکور امتحان می دهند ارزش مدرک مکانیک بدون کنکور از مکانیک با کنکور باشد. باید به شما بگوییم که این گونه نیست و ارزش مدرک مکانیک بدون کنکور رو با کنکور یک واحد دانشگاهی دارای ارزشی برابر و یکسان است. البته توجه داشته باشید که ارزش مدرک هر دانشگاه از دانشگاهی دیگر متفاوت است.
اگر فرصت ثبت نام را از دست داده اید در تکمیل ظرفیت بدون کنکور شرکت کنید.

اگر سؤالی در زمینه مکانیک بدون کنکور، نحوه ثبت نام و ارزش مدرک و… دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *