آیدانیتو > مهاجرت کاری به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه






مهاجرت کاری به ترکیه

کشور ترکیه از چندین سال قبل تاکنون به عنوان کشوری با امکاناتی عالی جهت اشتغال و یا تحصیل شناخته شده است، در نتیجه، با آمار بالایی از مهاجرت با مقاصد ذکر شده به این کشور مواجه هستیم. از جمله بهترین روش ها جهت مهاجرت به این کشور از طریق مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار است. علت این موضوع را می توان امکان اخذ اقامت دائم در کنار کسب درآمد دانست. در این مقاله، به بحث در مورد مهاجرت کاری به ترکیه برای شما دوستان می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در ارتباط با مهاجرت کاری به ترکیه به دست آورید.

شرایط کاری ترکیه

همان گونه که در جریان هستید، گردشگری نقشی بسیار مهم در اقتصاد ترکیه دارد و حضور گردشگران در این کشور بستری مناسب را جهت ایجاد انواع مشاغل در آن ایجاد کرده است. جالب است بدانید که ترکیه در ردیف کشورهایی با بالاترین میزان استخدام قرار دارد، به طوری که جذب نیروی کار در این کشور از کشورهایی همچون فرانسه، کانادا و انگلستان نیز بیشتر است. از جمله شرایط لازم جهت اقدام به اشتغال در ترکیه، اخذ ویزای کاری است که بدون وجود آن زندگی به قصد کار در این کشور امکان پذیر نیست. در صورت اقامت در ترکیه نیازی به ویزا ندارید و تنها بایستی نسبت به انجام دو کار اقدام نمایید. اولین مورد مراجعه به وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ترکیه است. مورد دوم، ارائه قرار داد کاری امضاء شده از جانب شرکتی ترکیه ای است.
به طور کلی، دو روش جهت دریافت مجوز کار در ترکیه به شما پیشنهاد می شود. اولین روش اخذ ویزای کار به قصد مهاجرت کاری به ترکیه به وسیله یک کارفرماست. در حقیقت، این فرد باید شما را در وزارت کار و امور اجتماعی تأیید نماید. در دومین روش شما می توانید مستقیماً از طریق کنسولگری و یا سفارت ترکیه جهت دریافت این نوع ویزا و مهاجرت کاری به ترکیه اقدام نمایید. انجام این فرایند حدوداً سی روز به طول می انجامد. باید بگوییم که ویزای کاری ترکیه دارای اعتباری یک ساله است و تا سه سال دیگر نیز می توان آن را تمدید کرد.

شرایط عمومی اشتغال در ترکیه

اهالی ترکیه ساعت های زیادی (در حدود 45 ساعت در هفته) را مشغول به کار هستند. کارمندان شاغل در ادارات مختلف این کشور معمولاً 14 روز در سال را می توانند تعطیلات با حقوق داشته باشند. البته شمار این روزها با توجه به ساعت های کاری فرد بیشتر می شود.

مدارک لازم دریافت ویزای کار ترکیه

در آخرین قسمت از مقاله حاضر، لیست مدارک لازم دریافت ویزای کار را برایتان بر می شماریم.

  • ارائه عکسی از متقاضی ( یک قطعه )
  • تحویل برگه در خواست الکترونیکی به مسئولین مربوطه
  • ارائه آدرس ایمیل کارفرمای مورد نظر
  • ارائه کد ملی کشور ترکیه که به وسیله اداره امنیت ترکیه صادر می شود (این کد مخصوص تبعه خارجی است).
  • ارائه مدارکی دال بر این که کمپانی در ترکیه درخواست شما را جهت کار تأیید کرده است.
  • تحویل دفترچه اقامت فرد درخواست کننده ویزا
  • تحویل پاسپورت فرد متقاضی و همین طور برگه اقامت وی
  • ارائه برگه درخواست اینترنتی جهت اخذ ویزا
  • ارائه کد رمز دولتی فرد کار فرما

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مهاجرت کاری به ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله لیست مشاغل ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مهاجرت کاری به ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *