آیدانیتو > معرفی منابع تیزهوشان ششم به هفتم
منابع تیزهوشان ششم به هفتم

معرفی منابع تیزهوشان ششم به هفتم

معرفی منابع تیزهوشان ششم به هفتم

معرفی منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

سال های متعددی است که آزمون مدارس تیزهوشان در سراسر کشور برگزار می شود و هدف اصلی آن جذب دانش آموزانی است که از نظر علمی و هوشی از سطح بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند. در واقع هدف اصلی از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان (تیزهوشان)، ایجاد رقابت به منظور جذب برترین هاست. حال با توجه به این موضوع که در کشور ما، افراد هوش بالایی دارند، پس به نظر می رسد که رقابت برای ورود به مدارس تیزهوشان بسیار زیاد خواهد بود و زمان اعلام نتایج تیزهوشان این فیلتر به خوبی اعمال شده است.

برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان ، بایستی به یک سری از نکات توجه کنیم:
  • شرط اولیه برای ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، کسب حداقل مقیاس لازم برای پذیرش است. این بدین مفهوم است که شما بایستی در تمامی دروس مقیاس خیلی خوب کسب کنید (البته تبصره ای هم وجود دارد که بایستی در همه دروس مقیاس خیلی خوب را کسب کنید ولی ایرادی نخواهد داشت اگر حداکثر در یک درس مقیاس خوب گرفته باشید).
  • منابع را به درستی انتخاب کنید: با توجه به تغییر دروس امتحانی نسبت به سال های گذشته و حذف دروس ریاضی ، علوم و زبان و ادبیات فارسی ، به نظر می رسد که باید در انتخاب منابع با دقت بیشتری عمل کنید.
  • کتب کمک آموزشی می توانند بسیار تسهیل گر باشند. البته منظورمان به طور دقیق تر، کتب کمک آموزشی است که امتحان خود را طی سالیان سال پس داده اند.
  • حجم زیاد کتب کمک آموزشی فقط موجب سردرگمی شما خواهد شد. تنها راه چاره انتخاب بهترین هاست!
  منابع تیزهوشان ششم به هفتم اهمیت بسیار زیادی برای دانش آموزان و والدین دارد. فقط استفاده از کتابهای درسی برای آزمون تیزهوشان ششم کافی نیست. از این رو دانش آموزان و والدین به دنبال بهترین منابع کمک درسی تیزهوشان ششم هستند. از آنجائیکه تعداد منابع کمک درسی رو به افزایش است، دانش آموزان و والدین را دچار سردرگمی و نگرانی کرده است.
اگر سوالی در زمینه منابع تیزهوشان ششم به هفتم ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

معرفی منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در سال های گذشته منابع زیر به عنوان منابع تیزهوشان ششم به هفتم در نظر گرفته می شدند:

ریاضیات: تعداد 15 سؤال با ضریب 3

علوم تجربی: تعداد 10 سؤال با ضریب 2

زبان و ادبیات فارسی تعداد 10 سؤال با ضریب 2

اما در دفترچه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 98-97 به بعد، منابع تغییر یافت، به طوری که منابع تیزهوشان ششم به هفتم 98-97 به بعد فقط به هوش، استعداد و خلاقیت محدود شد.

بهترین منابع برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

همانطور که گفتیم دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیاز به مطالعه ی کتاب های کمک آموزشی دارند. در این قسمت سعی داریم بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای قبولی در تیزهوشان ششم را معرفی کنیم. یکی از بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای قبولی در این امتحان مهم، کتاب ریاضیات تیزهوشان پایه ششم انتشارات اندیشمند می باشد. در این کتاب به بخش های ریاضی و هوش و هم چنین هندسه و هوش پرداخته شده است که نیاز دانش آموزان را به خوبی پاسخ می دهد. از جمله کتاب های مفید برای درس هوش و استعداد، کتاب هوش و استعداد تحلیلی ویژه تیزهوشان فرزانگان است. ثبت نام کتاب درسی اهمیت ویژه ای در رفتن به مدرسه تیزهوشان دارد که حتما باید به آن توجه کرد.

جمع بندی نهایی آزمون تیزهوشان

در سال های گذشته برای جمع بندی، دانش آموزان می توانستند از کتاب جامع تیزهوشان تمامی انتشارات استفاده کنند. این کتاب شامل پرسش های چهارگزینه ای سال های گذشته و پاسخ تشریحی آنها است و برای آشنایی دانش آموزان با سبک سؤالات تیزهوشان بسیار مفید می باشد. همچنین کتاب مرجع آزمون نشر الگو شامل آزمون و پاسخ های تشریحی کامل است که می توان آن را در بخش بهترین منابع تیزهوشان ششم جای داد. اما از آنجا که دروس ریاضی ، علوم و زبان و ادبیات فارسی از آزمون تیزهوشان ششم خذف شده و مواد این آزمون هوش و استعداد و خلاقیت است، به نظر می رسد دانش آموزان بایستی وقت خود را برای تقویت پاسخگویی به سوالات تحلیلی صرف نمایند.
در این مقاله به معرفی منابع تیزهوشان ششم به هفتم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله آزمون تیزهوشان بزنید.

اگر سوالی در زمینه منابع تیزهوشان ششم به هفتم ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “معرفی منابع تیزهوشان ششم به هفتم

  1. امیر گفت:

    با سلام
    اگه میشه لطفا یه کتاب رو برای سنجش هوش و استعداد پایه ششم به دور از تعصب معرفی کنید ممنون میشم.
    باتشکر

  2. نگار گفت:

    من خیلی ممنونم از این سامانه

  3. ناشناس گفت:

    از نظر من بهترین منابع برای قبولی در آزمون تیزهوشان کتاب هوش کمپلکس و ۱۰۰۰تست استعداد تحلیلی انتشارات مهر و ماه هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *