آیدانیتو > معماری بدون کنکور
بدون کنکور

معماری بدون کنکور






معماری بدون کنکور

یکی از رشته هایی که می توانید بدون کنکور در دانشگاه های مختلف، آن را انتخاب کنید رشته معماری است. معماری از جمله رشته های ایده آل برای افرادی است که به هنر علاقمند هستند. حال این که شرایط پذیرش معماری بدون کنکور جیست و چه افرادی در چه مقاطعی می توانند به این موضوع امید داشته باشند را در ادامه می بینید.

اگر شما هم به رشته های معماری علاقه مند هستید بهتر است قبل از انتخاب رشته و هر اقداامی رشته ی مورد نظرتان را بشناسید، از بازار کار و اهداف تحصیل در این رشته مطلع شوید و بعد از انتخاب قطعی معماری، شرایط و پذیرش معماری بدون کنکور را ببینید، همراه ما باشید.

معرفی رشته معماری بدون کنکور

معماری رشته ای است که تلفیقی از هنر و مهندسی است ، مهندسان با ذوق هنری خود و  با توجه به شرایط اقلیمی، منطقه، دید و منظر، آب و هوا و شرایط کلی منطقه به طراحی و ساخت بناها و ساختمان ها می پردازند.

فارغ التحصیلان معماری که توان راه اندازی دفاتر مهندسی را ندارند می توانند در عناوین شغلی دیگر از جمله طراحی، مدیریت پروژه، مهندسی مشاور ( رهبری و سرپرستی دفاتر) مهندس ناظر،  تدریس در هنرستان ها، استخدام در سازمان های دولتی نظیر شهرداری مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن- کارشناسی ارزیابی در بانک ها مشغول به کار شوند.

بازار کار در آمد مهندسان معمار به توانایی و قدرت مهندسی ذوق هنری خودشان وابسته است.

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در گراش های متعددی ارائه می شود.

  • معماری- معماری
  • معماری- انرژی
  • معماری- مرمت بناها و بافت های تاریخی
  • معماری- منظر
  • تکنولوژی معماری
  • معماری مدیریت پروژه و ساخت

همان طور که اطلاع دارید معماری از رشته هایی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و زن و مرد در نظر گرفتن جنسیت در این رشته فعالیت می کند در ادامه اطلاعات لازم در خصوص شرایط پذیرش نفت بدون کنکور، زمان پذیرش و اطلاعات لازم را به دست می آورید.

شرایط پذیرش معماری بدون کنکور

معماری از رشته هایی است که از مقطع کاردانی تا دکتری در دانشگاه ها ارائه می شود و در مقاطع بالاتر گرایش های مختلفی در این رشته وجود دارد که به منظور تخصصی تر شدن رشته ارائه می شود.

با توجه به این که رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری اعم از غیرانتفاعی، دولتی، پردیس و دانشگاه های آزاد اسلامی و علمی کاربردی ارائه می شود باید بگوییم شرایط در هر مقطع تحصیلی و دانشگاه ها تفاوت دارد.

افرادی که قصد دارند در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور معماری شرکت کنند با داشتن یک سری شرایط نه چندان سخت مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته می شوند. در این مقاطع سوابق تحصیلی داوطلبان که همان معدل آخرین مدرک آن هاست توجه می شود. در مقطع کاردانی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و در مقطع کارشناسی مدرک کاردانی و یا دیلپم کامل و گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید الزامی است.

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، معماری بدون کنکور تنها برای داوطلبانی که در رشته معماری با شرایط استعداد درخشان امکان پذیر است.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از زمان و اطلاعات جزئی تر معماری بدون کنکور در مقاطع مورد نظر مقالات مرتبط از جمله شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی را مطالعه کنید.

اگر سؤالی در خصوص معماری بدون کنکور در هر مقطع تحصیلی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “معماری بدون کنکور

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *