گرایش مهندسی فناوری و اطلاعات

گرایش های ارشد فناوری اطلاعات






گرایش های ارشد فناوری اطلاعات

در این مقاله بامعرفی گرایش های ارشد فناوری اطلاعات همراه داوطلبان گروه فنی و مهندسی هستیم. اولین قدم برای انتخاب رشته، شناخت کامل رشته و گرایش ها و اطلاع از بازار کار رشته مورد نظر می باشد. از این رو تصمیم داریم با گرایش های ارشد فناوری اطلاعات شما را با رشته ی فناوری اطلاعات بیشتر آشنا کنیم. هدف آیدانیتو از درج مقاله  گرایش ارشد فناوری اطلاعات ، موفقیت هر چه بیشتر داوطلبان ارشد در مراحل مهم و حساس انتخاب رشته ارشد 97 می باشد. از این رو به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشند.

معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی فناوری اطلاعات از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد که علاوه بر رشته مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک نیز ارائه شده است. در رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) به طراحی و ساخت و نگهداری نرم افزار و سخت افزار، انتقال طبقه بندی و سازماندهی داده ها پرداخته می شود. رشته مهندسی فناوری اطلاعات تلفیقی از رشته های مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی الکترونیک، مهندسی کامپیوتر می باشد. در کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، دانشجویان با مسائل مرتبط با وب و عملیات شبکه، امور اجرایی شبکه در سازمان ها، مدیریت پروژه آشنا خواهند شد. اگر میخواهید شناخت کاملی نسبت به رشته فناوری اطلاعات داشته باشید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

گرایش تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک یکی از گرایش های ارشد فناوری اطلاعات است. تجارت الکترونیک از مباحث مهم رشته فناوری اطلاعات می باشد که در برگیرنده اموری همچون طراحی، تولید، خرید و فروش و معاملات تجاری می باشد. به بیانی دیگر تجارت الکترونیکی، تجارت و تعامل مدیریتی که با فناوری اطلاعات صورت می گیرد، می باشد. آشنایی دانشجویان با فناوری های شبکه کامپیوتری، طراحی و تولید سیستم های مالتی مدیا جهت توزیع در شبکه و … می باشد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی فناوری اطلاعات می توانند در بانک ها (حول محور پول الکترونیک)، بانکداری اینترنتی، طراحی سایت های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیکی، شرکت های سخت افزاری و ارتباطی و شبکه، شرکت های تجاری و مخابراتی و … مشغول به کار شوند.

کد ضریب رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

حال که با گرایش ارشد فناوری اطلاعات آشنا شدید بهتر است نگاهی به کد ضریب های ارشد این مجموعه نیز بیندازید. در کارنامه ارشد، داوطلبان به تعداد کد ضریب های رشته، رتبه و تراز و …. مشخص خواهد شد. بنابراین توجه به کد ضریب رشته های مورد نظر در این مقطع در مرحله انتخاب رشته ضروری می باشد. در ادامه کد ضریب رشته مهندسی فناوری اطلاعات (IT) را خواهید دید.

نام رشته و گرایشکد ضریب
مهندسی فناوری اطلاعات1
مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیک

 

دانشگاه های پذیرنده رشته فناوری اطلاعات

اطلاع از ظرفیت های در نظر گرفته شده رشته فناوری اطلاعات از دیگر موارد قابل بررسی در انتخاب رشته میباشد با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت ها و دانشگاه های پذیرنده رشته فناوری اطلاعات در سال 97 مشخص نمیباشد  دانشگاه های پذیرنده رشته فناوری اطلاعات در سال 96 به همراه ظرفیت های اعلام شده را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نام دانشگاهرشتهگرایشروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه بیرجندمهندسی فناوری اطلاعات62
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمانمهندسی فناوری اطلاعات103
دانشگاه تهرانمهندسی فناوری اطلاعات9315
دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدانمهندسی فناوری اطلاعات8
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریزمهندسی فناوری اطلاعات83
دانشگاه شیرازمهندسی فناوری اطلاعات55
دانشگاه صنعتی ارومیهمهندسی فناوری اطلاعات1010
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهرانمهندسی فناوری اطلاعات43
دانشگاه علم و صنعت ایران – تهرانمهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیکی1
دانشگاه قممهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیکی3030
دانشگاه اصفهانمهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیکی43
دانشگاه صنعتی امیر کبیرمهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیکی542
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – تهرانمهندسی فناوری اطلاعاتتجارت الکترونیکی44

    داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که در سال 96 برخی از دانشگاه ها رشته مهندسی فناوری را در گرایش های متفاوتی ارائه داده اند. در ادامه می توانید دانشگاه ها و گرایش های متفاوت به همراه ظرفیت ارائه شده را مشاهده کنید.

نام دانشگاهگرایشروزانهنوبت دومپردیس خودگردان
دانشگاه شهید بهشتی تهرانمعماری سازمانی108
دانشگاه صنعتی شیرازمعماری سازمانی5
دانشگاه تهرانسیستم های چند رسانه ای42
دانشگاه رازی – کرمانشاهسیستم های چند رسانه ای5
دانشگاه شهید بهشتی – تهرانسیستم های چند رسانه ای94
دانشگاه تربیت مدرسسیستم های تکنولوژی اطلاعات66
دانشگاه رازی کرمانشاهمدیریت سیستم های اطلاعاتی5
دانشگاه تربیت مدرسسازمان های شبکه ای63
دانشگاه تهرانسازمان های شبکه ای53
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملیاطلاعات و امنیت102

  به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه  گرایش های ارشد فناوری اطلاعات مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد فناوری اطلاعات  را نیز مطالعه نمایند.
برای انتخاب گرایش های ارشد فناوری اطلاعات و یک انتخاب حرفه ای به شما پیشنهاد میکنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا یک مشاوره حرفه ای دریافت کنید.




0 دیدگاه در “گرایش های ارشد فناوری اطلاعات

  1. Pooriaps گفت:

    با سلام خدمت شما عزیزان یه سوال خیلی مهمی داشتم و اون این بودش که در رشته ای تی یکی از گرایش ها با نام تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات وجود داره میخواستم بپرسم این گرایش همون ای سی تی هستش که واسش ارشد اومده یا خیر؟ و اگر جواب بله هستش یعنی رشته ی ای سی تی زیر گروه رشته ای تی قرار گرفته؟؟؟ با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله این گرایش یکی از گرایش های مهندسی فناوری اطلاعات است. تکنولوژی اطلاعات ارتباطات هم یکی از گرایش ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *