برنامه ریزی و منابع دکتری مهندسی عمران-سازه

معرفی منابع دکتری عمران سازه





معرفی منابع دکتری عمران سازه

در این مقاله با موضوع معرفی منابع دکتری عمران سازه همراه شما هستیم.

رشته عمران در مقطع دکتری به چندین رشته، عمران سازه، عمران زلزله، عمران ژئوتکنیک، عمران آب و سازه های هیدرولیکی، عمران راه و ترابری، عمران محیط زیست، عمران مدیریت ساخت و… تقسیم می شود. رشته عمران سازه یکی از رشته های گروه فنی، مهندسی است و در سال 98 با دو عنوان رشته مهندسی عمران سازه، مهندسی راه آهن خط و سازه های ریلی ارائه شده است و فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند در آن به تحصیل بپردازند.

در سال های اخیر آزمون د کتری دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادقام شده است یک آزمون برگزار می شود، از این رو منابع مورد مطالعه برای آزمون اهمیت بسیاری پیدا می کنند. به همین به معرفی منابع دکتری عمران سازه می پردازیم.

دروس امتحانی دکتری عمران سازه

قبل از معرفی منابع دکتری عمران سازه بهتر است با دروس امتحانی آزمون دکتری عمران سازه آشنا شویم. در آزمون دکتری داوطلبان به واسطه دروس امتحانی در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد سنجش قرار می گیرند.

موارد امتحانی که در سطح کارشناسی مورد سنجش قرار می گیرند شامل مکانیک جامدات مقاومت مصالح و تحلیل سازه ها است.

موارد امتحانی که در سطح کارشناسی ارشد مورد ارزیابی قرار می گیرند شامل دینامیک سازه و تئوری الاستیسیته است. دو درس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی نیز از موارد امتحانی آزمون دکتری هستند و در تمامی رشته ها ثابت است. موارد امتحانی زبان انگلیسی شامل زبان عمومی و زبان اختصاصی میشود.

منابع آزمون دکتری عمران سازه

استفاده از منابع مناسب تأثیر بالایی در قبولی آزمون دکتری دارد. در ادامه با معرفی منابع دکتری عمران سازه همراه شما هستیم.

عنوان درسی

منبع

نویسنده

انتشارات

مکانیک جامدات – تحلیل سازه

تحلیل سازه در 4 جلد

مجید بدیعی

سیمای دانش

تحلیل سازه

شاپور طاحونی

امیر کبیر

مکانیک جامدات – مقاومت مصالح

مقاومت مصالح پیشرفته سیستم SI

تیموشنکو (مترجم: حمید رضا اشرفی)

نور پردازان

مقاومت مصالح

بیر جانسون

 

دینامیک سازه

دینامیک سازه ها و تعیین نیروهای زلزله در 2جلد

انیل چویدا

علم و ادب

تئوری الاسیستم

تئوری الاستیسیته

نوید حسینی

تألیفی ارشدان

continuum Mechanics

الن و باکن

 

زبان انگلیسی

1100لغت

سمت

توجه داشته باشید علاوه بر استفاده از منابع جامع و مناسب، داشتن برنامه ریزی و مدیریت زمان تأثیر بسیاری بر نتیجه آزمون دکتری شما دارد. لطفاً از اهمیت برنامه ریزی غافل نشوید. برنامه ریزی به شما کمک میکند تا برای هر یک از دروس زمانی مناسب را در نظر بگیرید و از هیچ کدام غافل نشوید. می توانید با مطالعه مقاله برنامه ریزی دکتری با نحوه برنامه ریزی اصولی آشنا شوید.

اگر سؤالی در زمینه ثبت نام و برنامه ریزی و انتخاب رشته آزمون دکتری عمران سازه دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. منابع آزمون دکتری که مورد مطالعه قرار می دهید بسیار بر قبولی شما تأثیر گذار است. برای اطلاع و شناخت سایر منابع و منابع برتر دکتری عمران سازه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *