آیدانیتو > مدارک ویزای توریستی ترکیه
مهاجرت به ترکیه

مدارک ویزای توریستی ترکیه






مدارک ویزای توریستی ترکیه

جاذبه های گردشگری دیدنی و بی نظیر در ترکیه و تاریخ و فرهنگ بسیار غنی این کشور، آن را به یکی از محبوب ترین و بهترین کشورها جهت اقامتی لذت بخش تبدیل کرده است. همان طور که می دانید کشور ترکیه در همسایگی کشور عزیزمان ایران قرار داشته و همین موضوع امکان سفری آسان و بدون نیاز به دریافت ویزا را جهت ورود به این کشور فراهم می کند. البته به غیر از ایران امکان سفر اهالی و گردشگران قرقیزستان، بولیوی، مراکش، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، ازبکستان و مغولستان نیز به ترکیه فراهم شده است. در واقع اهالی کشورهای ذکر شده و همین طور ایران فقط در صورت تصمیم به اقامتی یک ساله در ترکیه باید ویزا دریافت نمایند. در این مطلب، به بحث در مورد مدارک ویزای توریستی ترکیه برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری و مفید را در ارتباط با مدارک ویزای توریستی ترکیه کسب کنید.

ویزای توریستی یک ساله ترکیه

اخذ اقامت توریستی ترکیه در حقیقت از جمله آسان ترین نوع اقامت در این کشور به شمار می آید و این موضوع را می توان از جمله مهم ترین مزیت های آن دانست. چون اخذ این نوع ویزا، نیازمند پرداخت پول زیادی نیست و در طول دوره زمانی کوتاه و با برخورداری از شرایطی خاص می توان نسبت به دریافت آن اقدام کرد.

اخذ ویزای توریستی یکساله ترکیه

برای اخذ ویزای توریستی ترکیه با اعتباری یک ساله باید مراحل زیر را طی کنید. اولین مرحله انجام این فرایند، سفر به ترکیه از طریق یکی از مرزهای مشخص شده است که حتماً باید به صورت قانونی باشد. بعد از ورود به این کشور، اقدام جهت اجاره و یا خرید منزلی مسکونی و همچین اخذ پذیرش و یا راندو (نوبت پذیرش) به وسیله اداره گوچ دایرسی یا اداره مهاجرت ترکیه ضروری است. البته دقت داشته باشید که اداره مذکور باید در شهر محل اقامت شما در ترکیه باشد. اما قبل از اقدام جهت اخذ راندو، تهیه مدارک و ارائه آن به اداره امنیتی ترکیه ضرورت دارد. در ادامه، این مدارک را خدمت شما عنوان می کنیم.

مدارک اخذ ویزای توریستی یکساله ترکیه

در این بخش، به ذکر مدارک لازم اخذ ویزای توریستی ترکیه با اعتبار یکساله برای شما دوستان می پردازیم.

  • ارائه بیمه یک ساله از بیشتر شعبات بانکی و شرکت های بیمه در ترکیه
  • تحویل ترجمه پاسپورت ورود به کشور ترکیه به زبان ترکی ( دقت کنید که ترجمه پاسپورت لزوماً باید مورد تأیید محضر دفتر اسناد رسمی کشور ترکیه برسد)
  • ارائه چهار قطعه عکس رنگی از فرد متقاضی در اندازه 4*3
  • تقدیم اصل پاسپورت فرد در خواست کننده ویزا و همچنین کپی از همه صفحات آن
  • در روز مشخص شده جهت پذیرش باید سر ساعت در اداره امنیتی ترکیه حضور پیدا کنید و در بخش امور اتباع خارجی این اداره پرونده تشکیل دهید. فقط توجه کنید که دریافت ویزای توریستی یک ساله ترکیه مستلزم پرداخت هزینه ای برابر با 550 لیر است. بعد از اتمام کار، کارت یا همان ویزای مورد نظر به درب منزلتان ارسال می گردد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مدارک ویزای توریستی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ویزای توریستی ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارک ویزای توریستی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *