آیدانیتو > معدن بدون کنکور
بدون کنکور

معدن بدون کنکور






معدن بدون کنکور

مهندسی معدن که با توجه به گرایش های مختلف آن در زمین های مختلف معادن در دانشگاه ها تدریس می شود گرچه محدودیت پذیرش دارد. اما طرفداران خاص خود را هم دارد بنابراین اگر شما هم به رشته پر زحمت معدن علاقه مند هستید مقاله ی  مهندسی معدن بدون کنکور  شما را در انتخاب خود راهنمایی می کند.

یکی از روش هایی که داوطلبان زیادی را به تازگی وارد دانشگاه کرده هاست بررسی سوابق تحصیلی به جای شرکت در آزمون بزرگ است که همه ساله میدان رقابت داوطلبان بی شماری است که برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش فراوانی کرده اند.

البته شاید بهترین راه ورود به دانشگاه هنوز هم شرکت در کنکور باشد اما در برخی از موارد که کم هم نبوده البته در مرحله بدون کنکور دانشگاه های بنامی به چشم خورده است، اما آیا رشته معدن بدون کنکور ارائه می شود؟ همان طور که گفته شد معمولاً این رشته تعداد پذیرش بالایی همچون سایر رشته های مهندسی ندارد.

معرفی رشته مهندسی معدن بدون کنکور

همان طور که  گفته شد رشته مهندسی معدن در گرایش های مختلف ارائه می شود که نهایتاً به دست یابی و اکتشاف معادن ختم می شود. در ادامه بیشتر با معدن بدون کنکور آشنا می شوید.

رشته مهندسی معدن در رشته های مربوط به گروه ریاضی و فیزیک است، استخراج معدن و اکتشاف معدن از گرایش های این رشته است.

در رشته استخراج معدن دانشجویان با حفاری، آتش بازی، نگهداری و فراورده های معدنی آشنا می شود و در گرایش اکتشاف همان طور که از نامش پیداست کشف معدن، تعیین نوع و شکل مواد معدنی، ارزیابی مواد ذخایر، تعیین روش های استخراج و ارزیابی اقتصادی از مهم ترین مباحثی است که در این گرایش بررسی می شود.

گرایش های مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معدن شامل: فراوری مواد معدنی، اکتشاف معدن، استخراج معدن، مکانیک سنگ، تونل و فضاهای زیرزمینی، معدن و محیط زیست می شود.

مهندسی معدن در مقطع دکتری در گرایش های اکتشاف و مواد معدنی، استخراج مواد معدنی، فراوری مواد معدنی، مکانیک سنگ ارائه می شود که داوطلبان علاقه مند به رشته معدن با در نظر گرفتن علایق و شرایط خود تخصص خود را در یکی از گرایش های مقطع دکتری ادامه می دهند.

تا به این مرحله با مهندسی معدن و گرایش های ارائه شده در هر مقطع آشنا شدید اما آیا در تمامی این مقاطع معدن بدون کنکور ارائه می شود؟ شرایط هر یک از این مقاطع برای جذب دانشجو به چه صورتی است؟ در ادامه با این مقاله، بیشتر آشنا می شوید، همراه ما باشید.

زمان پذیرش معدن بدون کنکور

با توجه به این که سخت گیری های زیاد و درعین حال درستی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود مسلماً روش پذیرش بدون کنکور در مقاطع بالای تحصیلی متفاوت است.

مقطع کارشناسی بدون کنکور تنها سوابق تحصیلی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و تمامی افرادی که مدرک دیپلم متوسط و پیش دانشگاهی دارند می توانند در این مرحله شرکت کنند، زمان پذیرش کارشناسی معدن بدون کنکور در 15 مرداد ماه 97 است.

اما در خصوص مقاطع بالاتر باید عرض کنیم شیوه پذیرش کمی متفاوت است، در مقطع کارشناسی بدون کنکور راه ساده تر برای داوطلبان دانشگاه ها محسوب می شود اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این فرصت تنها به داوطلبان استعداد درخشان داده می شود، و زمان پذیرش و ثبت نامن هم زمان با انتخاب رشته سایر داوطلبانی است که در کنکور ارشد یا دکتری شرکت کرده اند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله معدن بدون کنکور مقاله لیست رشته های بدون کنکور مجازی 97 را مطالعه کنید.
اگر سؤالی پیرامون مهندسی معدن بدون کنکور دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *