بدون کنکور

نفت بدون کنکور






نفت بدون کنکور

رشته نفت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین رشته های موجود در دانشگاه است چرا که با اکتشاف نفت تحولات عظیمی در دنیا ایجاد شده است و تاکنون پیشرفت زیادی در این علم به وجود آمده است به طوری که نیاز به متخصصان نفت در کشور افزایش پیدا کرده است.

معمولاً مهندسان نفت بعد از  فارغ التحصیلی از نظر شغل و در آمد با مشکل چندانی مواجه نمی شوند و از این نظر یکی از رشته های پرمتقاضی در بین رشته های مهندسی محسوب می شود.

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در رشته نفت ادامه تحصیل بدهند باید از نظر ریاضیات و قدرت تحلیل و بررسی قوی باشند. معمولاً داوطلبانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند در این زمینه موفقیت بیشتری کسب می کنند. نفت بدون کنکور یکی از راه های ورود به دانشگاه است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

معرفی رشته نفت بدون کنکور

مهندسی نفت از رشته های برتر دانشگاهی است که در گروه رشته های مهندسی و ریاضی و فیزیک ارائه می شود. مهندسی نفت با توجه به حساسیت و اهمیتی که دارد در گرایش های مختلفی ارائه می شود تا در هر موضوع و تخصص، متخصصان کارآمد وجود داشته باشد. در ادامه ی گرایش های نفت بدون کنکور را مشاهده می کنید.

  • مهندسی نفت- اکتشاف
  • مهندسی نفت- حفاری و بهره برداری
  • مهندسی نفت- تجهیزات نفتی
  • مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت
  • مهندسی نفت- مخازن هیدروکر بوری

داوطلبان عزیزی که به رشته ی نفت علاقه مند هستند باید راجع به گرایش های معرفی شده شناخت کافی داشته باشند تا بهترین انتخاب را داشته باشند توجه کنید اگر رشته نفت را انتخاب می کنید باید توانایی کار در مکان های دور از محل زندگی را هم داشته باشید.

رشته مهندسی نفت بدون کنکور

همان طور که گفته شد رشته نفت از رشته های تاپ فنی و مهندسی در دانشگاه هاست که معمولاً افراد زیادی برای رسیدن به این رشته تلاش کرده اند به همین خاطر معمولاً دانشگاه های سراسری رشته نفت بدون کنکور را ارائه نمی کنند چرا که برای این رشته معمولاً ظرفیت خالی باقی نمی ماند. اما در دفترچه کارشناسی آزاد بدون کنکور رشته نفت در برخی از واحدهای این دانشگاه ارائه می شود.

شرایط پذیرش نفت بدون کنکور

با توجه به این که رشته نفت بدون کنکور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم انجام می شود لازم است در خصوص شرایط آن صحبت کنیم.

در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و همچنین نداشتن منع تحصیلی از جانب نظام وظیفه برای آقایان از الزامات شرکت در این مرحله است.

اما در مقاطع بالاتر این شرایط متفاوت است، به عبارتی تنها دانشجویان گرایش های نفت استعداد درخشان می توانند بدون کنکور در رشته های مورد نظرشان شرکت کنند.

پذیرش نفت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود.

داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ثبت نام و انتخاب رشته ی  نفت بدون کنکور را انجام می دهند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله نفت بدون کنکور مقاله  لیست رشته های بدون کنکور مجازی 97 را مطالعه کنید.
اگر سؤالی پیرامون جزئیات نفت بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *