ماده ۶ بهزیستی

معافیت ماده 6 بهزیستی

معافیت ماده 6 بهزیستی

معافیت ماده 6 بهزیستی

با توجه به اینکه سربازی در 18 سالگی و اوج جوانی و اهداف پسران قرار دارد برخی به فکر  فرار از سربازی و یا راهکارهای کاهش و یا معافیت سربازی هستند. در مقاله معافیت ماده 6 بهزیستی با یکی از معافیت هایی که می تواند به برخی از افراد کمک کند خدمت شما عزیزان هستیم. شاید بسیاری از افراد با توجه به شرایط خاصی که دارند، حق معافیت در سربازی را داشته باشند اما به دلیل عدم اطلاعات کافی راجع به این زمینه فرصت خود را از دست می دهند ، پیشنهاد می کنیم با مقاله معافیت ماده 6 بهزیستی همراه ما باشید.

ماده 6 بهزیستی

یکی از راه های معافیت دائم خدمت سربازی استفاده از ماده 6 بهزیستی و معافیت کفالت ماده 6 بهزیستی است. طبق این قانون و ماده، داوطلبانی که از شرایط و ضوابطی که در ادامه گفته می شود برخوردار باشند، می توانند معافیت دائم خود را از خدمت سربازی اخذ کنند. اما در قوانین نظام جمهوری اسلامی معافیت های مددجویان و کفالت نیز وجود دارند که شرایط متفاوتی نسبت به ماده 6 بهزیستی دارند و در واقع داوطلبان با داشتن شرایط کلی تر می توانند در این نوع معافیت برخوردار شوند.

شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی

ضوابط و شرایط معافیت ماده 6 بهزیستی را می توانید به طور دقیق و کامل در مقاله شرایط ماده 6 بهزیستی مشاهده و مطالعه کنید. اما در ادامه نیز بخشی از شرایط را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. در این ماده دیگر نیازی نیست که شما تنها فرزند خانواده باشید و هر چند برادری که دارید مانعی برای اخذ این نوع معافیت / معافیت ماده 6 بهزیستی نیست. به هر حال یکی از فرزندان می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند. اینکه کدام فرزند از معافیت ماده 6 بهزیستی برخوردار شود را پدر خانواده و در صورتی که پدر خانواده فوت کرده باشد و … مادر خانواده آن را تعیین می کند. اما توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در این نوع معافیت ها عدم وجود غیبت در سربازی است. بنابراین اگر مشمولی شامل غیبت در سربازی شده باشد به طور کلی از معافیت و حتی کسری خدمت هیچ بهره ای نخواهد برد. اگر درخواست معافیت ماده 6 بهزیستی را داده باشید در صورتی که موافقت نشود باید دفترچه اعزام به خدمت را ارسال کنید. در چه صورت می توان برای استفاده از معافیت ماده 6 بهزیستی اقدام کرد؟ در صورت معلولیت و ناتوانی یک از اولیا و یا هر دوی ان ها ویا معلولیت و ناتوانی دو تن از فرزنان خانواده به صورتی که معلولان نیاز واقعی به نگهداری و مراقبت مشمول را داشته باشند، می توانند برای معافیت ماده 6 بهزیستی اقدام نمایید.

انواع معلولیت ماده 6 بهزیستی

از جمله معلولیت هایی که در ماده 6 بهزیستی مورد بررسی قرار می گیرد، معلولیت هایی است که بر اثر ضایعه جسمی و دهنی، روان فرد را با کاهش استقلال در زمینه نگهداری، مسائل اقتصادی و اجتماعی رو به رو می کند و موجب اختلال در سلامت و کاردانی عمومی است مانند: معلولین جسمی حرکتی – قطع اندام، دفرومیتی ها (انحراف ستون فقرات، دفورماتی های اندام، اختلالات عضلانی، اختلالات سیستم اعصاب مرکزی و محیطی، معلولیت ذهنی، معلولیت بینایی، معلولیت شنوایی، معلولیت گفتاری، معلولیت بیماران روانی مزمن.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله معافیت ماده 6 بهزیستی به مقاله معافیت مددجویان مراجعه کنید.
در صورتی که قصد دارید از معافیت ماده 6 بهزیستی استفاده کنید. برای مشاوره و راهنمایی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *