آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98
مصاحبه دکتری مهندسی برق-الکترونیک

مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98






مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98

همانطور که میدانید در سال 98 ، موفقیت در آزمون دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 به تنهایی موجب ورود داوطلبان دکتری به دانشگاه نمیباشد، در واقع مرحله ی بعدی برای ورود به دانشگاه در مقطع دکتری در رشته ی مهندسی برق – الکترونیک، مصاحبه است.  در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 پرداخته ایم.

ارزش مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 

بهتر است بدانید با ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد 98 نقش مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 در قبولی دانشگاه  به 50 درصد رسیده است.

جدول امتیاز دهی مصاحبه دکتری

با توجه به جدول زیر تغییرات میزان تاثیر مصاحبه و آزمون کتبی را مشاهده میکنید ، در سال های قبل از 96 میزان تاثیر مصاحبه شفاهی تنها 20% بود و عمده سهم قبولی مربوط به آزمون کتبی بود .

مصاحبه علمیرزومه علمیسهم آزمون متمرکز
30%20%50%

  بنابر مطالب گفته شده در فوق ، موفقیت در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 97 برای داوطلبان بسیار مهم میباشد . در این مقاله با شیوه ی صحیح شرکت در مصاحبه دکتری ، عوامل موثر در موفقیت ، آشنا شوید و با موفقیت در مصاحبه با نکاتی که گفته میشود ، خود را برای ورود به دانشگاه در مقطع برق – الکترونیک آماده کنید .

در اتاق مصاحبه چه میگذرد؟

در اتاق مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 چند نفر از اساتید همان دانشگاه مورد نظر ، مسئول مصاحبه با داوطلبان میباشند و سوالاتی را خواهند پرسید ،سوالات مصاحبه مشخص نمیباشد و سوالات داوطلبان با هم کمی متفاوت است اما سوالات مشترک که پرسیده خواهد شد در این مقاله آمده است. استرس در اتاق مصاحبه امری طبیعی است اما در صورت عدم کنترل و افزایش استریس ممکن است فرصت قبولی در مصاحبه را از شما بگیرد.

نکاتی که برای شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 باید بدانید

تاثیر گذاری بر روی اساتید مصاحبه کننده در دانشگاه آزاد موردنظر داوطلب بر روی نتیجه مصاحبه تاثیر بسزایی دارد ، نکاتی که برای شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 که باید بدانید در ادامه گفته میشود .

  • بعد از مشخص شدن و دعوت در دانشگاه ، بهتر است داوطلب بیوگرافی و علایق اساتید مصاحبه کننده و همچنین پژوهش های علمی آنها را را بدانند.

این امر از راه تحقیق و پرس و جو کردن از دانشجویان سابق اساتید و همچنین پروفایل اساتید در سایت دانشگاه میسر میشود .

  • تقویت رزومه و تسلط بر بازگو کردن استعداد های داوطلبان در مصاحبه دکتری بسیار مهم است .
  • تقویت زبان انگلیسی ، و مکالمه انگلیسی که میتواند در ابتدای مصاحبه هم تاثیر گذاری بر روی افکار اساتید را داشته باشد و هم موجب افزایش اعتماد به نفس مصاحبه شونده تا پایان مصاحبه شود .
  • مدارک مورد نیاز که در ادامه گفته خواهد شد را آماده کنید .
  • سوالات مصاحبه کنندگان را با صدای رسا و صادقانه پاسخ دهید .
  • از نظر اساتید دانشجویان مقطع دکتری باید تمام وقت و تمرکز خود را بروی درس ها و رساله ی دکتری خود صرف کنند ، بنا بر این شاغل بودن داوطلب شاید تاثیر منفی در مصاحبه وی داشته باشد .مگر اینکه شغل داوطلب مرتبط با رشته تحصیلی اش باشد و تدریس در دانشگاه ها از امتیاز ویژه به حساب می آید.
  • یکی از موضوعات مطرح شده در مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک دانشگاه آزاد 97 ، پایان نامه ارشد است ، پس بهتر است داوطلبان قبل از روز مصاحبه پایان نامه را مرور کنند و تسلط کامل روی آن داشته باشند .
  • انتخاب لباس مناسب ، رسمی در این نوع مصاحبات بسیار مهم است .
  • داوطلبان باید اعتماد به نفس بالا داشته باشند.
  • ترس و استرس در مصاحبه تا حدودی عادی میباشد ، اما اگر داوطلب نتواند بر استرس خود غلبه کند نتیجه ی بسیار منفی در مصاحبه ایجاد میکند و داوطلب این فرصت مصاحبه را از دست خواهد داد ، بنابراین استرس مصاحبه باید کنترل شود.

مدارک مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 

همانطور که در نکات بالا گفته شد ، وقتی در مصاحبه دعوت شدید مدارک خود را ابتدا آماده کنید تا با کسری مدارک در مصاحبه مواجه نشوید .

  • اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک تحصیل گذشته (لیسانس و فوق لیسانس)
  • کارنامه و ریز نمرات در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • توصیه نامه از اساتید کارشناسی ارشد
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک علمی ، مدارک زبان و….

در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی برق – الکترونیک آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *