مصاحبه دکتری مهندسی عمران-محیط زیست

مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98






مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98

رشته عمران از رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان مقاطع مختلف از جمله دکتری می باشد. اما برای ورود به رشته عمران – محیط زیست باید از مراحل سختی عبور کرد. یکی از مراحل، مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98 می باشد. مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98، با سال های قبل از 96 تفاوت بسیاری داشته و از این تفاوت ها می توانیم به افزایش نقش مصاحبه در ورود به دانشگاه اشاره کنیم. در صورتی که رتبه ی برتر آزمون دکتری 98 کسب کرده باشید ولی در مصاحبه دکتری تأیید نشوید، از ورود به دانشگاه دکتری عمران – محیط زیست 98 باز خواهید ماند. از این جهت توصیه می کنیم به مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98 اهمیت دهید و با مطالعه کامل این مقاله در نتیجه مرحله دوم (مصاحبه) موفق شوید.

زمان مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98

زمان دقیق مصاحبه توسط دانشگاه های دعوت کننده به مصاحبه مشخص می شود. از زمان شروع مصاحبه دانشگاه ها انتظار می رود در نیمه دوم خردادماه شروع شود تا تیرماه ادامه خواهد داشت. محدودیتی در حضور تعداد مصاحبه ها وجود ندارد. اما باید به زمان ارائه مصاحبه توجه کنید تا در صورت تداخل زمانی دانشگاه اولویت بالاتر را انتخاب کنید. بنابراین به زمان مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98 توجه کنید تا فرصت به دست آمده را بر اثر سهل انگاری از دست ندهید.

نحوه مصاحبه و امتیازات

سه تن از اساتید دانشگاه دعوت کننده مسئول مصاحبه داوطلبان هستند و سؤالاتی را جهت سنجش سطح علمی داوطلب طرح می کنند. از نظر اساتید تمامی دعوت شدگان به مصاحبه برابر هستند و رتبه و تراز علمی در نتیجه این مرحله تأثیرگذار نخواهد بود. بنابراین با طرح سؤلاات مختلف، میزان توانایی و سطح علمی داوطلبان مشخص می شود. لازم است از امتیازات مصاحبه دکتری عمران – محیط زیست 98 مطلع شوید به همین منظور به جدول زیر توجه کنید:

آزمون کتبی

مصاحبه
50%

50%

  همانطور که مشاهده می کنید، نقش مصاحبه و آزمون کتبی در مرحله ی پذیرش دانشگاه ها برابر می باشد.

امتیاز مصاحبه

سوابق آموزشی – پژوهشی

مصاحبه و سنجش علمی

20%

30%

  50% امتیاز مصاحبه در دو بخش بررسی می شود. بخش مربوط به سوابق آموزشی – پژوهشی داوطلب بخش مصاحبه و سنجش علمی فعالیت هایی که در بخش سوابق آموزشی – پژوهشی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد:
  • مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی
  • تألیف و ترجمه کتاب و مقالات مرتبط با رشته تحصیلی
  • مقالات چاپ شده در کنفرانس های داخلی – خارجی
  • کیفیت پایان نامه
  • برگزیدگان جشنواره علمی معتبر
  • گواهی ثبت اختراع
  • معدل و کیفیت دانشگاه دوره کارشناسی
  • معدل و کیفیت دانشگاه دوره کارشناسی ارشد
  • طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی
  • مدارک زبان
  • برگزیدگان المپیادهای دانشجویی
امتیازات مقالات چاپ شده و مقالات علمی – پژوهشی در داخل کشور و خارج از کشور متفاوت است و امتیازات خارج از کشور بیشتر می بشاد. به هر یک از مباحث گفته شده امتیازی تعلق می گیرد که در صورت وجود و با توجه به کیفیت آن، مقداری از امتیاز تعلق گرفته به فعالیت را دریافت خواهید کرد. در بخش مصاحبه و سنجش علمی بیشترین امتیاز به نظر اساتید راجع به فعالیت ها تعلق گرفته است. بنابراین داوطلبان در مصاحبه دکتری به نظر مثبت اساتید مصاحبه کننده نیاز خواهند داشت.

سه تن از اساتید دانشگاه دعوت کننده مسئول مصاحبه داوطلبان هستند و سؤالاتی را جهت سنجش سطح علمی داوطلب طرح می کنند.

با مشاوران آیدانیتو نگرانی بابت مصاحبه دکتری عمران-محیط زیست نداشته باشید!!!

بر منکرش لعنت که قبولی در مصاحبه دکتری عمران-محیط زیست کار حضرت فیل است!!!! می دانم که قبولی در این مصاحبه واقعاٌ سخت است. اما به قول قدیمی ها کار نشد ندارد!!! تا زمانی که مشاوران آیدانیتو در کنار شما هستند نباید نگرانی بابت قبولی در مصاحبه دکتری عمران- محیط زیست داشته باشید. فقط کافیست با آن ها تماس بگیرید تا پاسخ سؤالات متعدد خود را در رابطه با مصاحبه دکتری عمران-محیط زیست بدانید.
پیشنهاد ما به داوطلبان دکتری مطالعه مقاله نحوه مصاحبه دکتری 98 می باشد.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری عمران-محیط زیست 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *