آیدانیتو > مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98
دکتری تاریخ اسلام, مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98






مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

مصاحبه دکتری تاریخ اسلام در دانشگاه های سراسری همان نصف راه مانده است که لازم است علاقه مندان برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود آن را با موفقیت طی نمایند. مصاحبه سراسری بعد از آزمون دکتری است و بعد از اعلام نتایج اولیه مسیر داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می شود. چرا که قوانین و سیاست های آموزشی این دو نوع دانشگاه با هم متفاوت است و در مرحله بعدی پذیرش دکتری تاریخ اسلام، مطابق با استراتژی های آموزشی خود دانشجو جذب می کنند. برای موفقیت در مصاحبه دکتری تاریخ اسلام سراسری توجه به نکات کلیدی و آمادگی پیش از انجام آن ضروری است و رعایت آنها در تغییر نتایج مصاحبه و نظر اساتید هیئت داوری مؤثر خواهد بود.

مراحل مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98

طی کردن مراحل مصاحبه دکتری تاریخ اسلام سراسری مخصوص کسانی است که بعد از انتخاب رشته دکتری، موفق به کسب حد نصاب رشته محل های مورد نظر شده و دعوت به مصاحبه شده اند. قبل از مصاحبه دکتری آنچه که اهمیت دارد، ایجاد آمادگی برای روز مصاحبه است. اولین اقدام انجام تحقیق و بررسی های لازم در مورد دانشگاهی است که داوطلب از طرف آن دعوت به مصاحبه شده است. دانشگاه های سراسری دکتری رشته تاریخ اسلام به رزومه علمی و پژوهشی اهمیت زیادی می دهند و البته این کاملاً طبیعی و لازمه یک دانشجوی دکتری تاریخ اسلام است. چرا که خاصیت رشته تاریخ و گرایش تاریخ اسلام انجام پژوهش و تحقیق و بررسی در این زمینه است و در روند بررسی و تحقیق علمی است که دانشجویان این رشته به پختگی علمی می رسند و کسانی که در این مسیر گام برداشته باشند و تحقیق و تألیف و ترجمه انجام داده باشند به سطحی از پختگی رسیده اند که شایسته ورود به دوره دکتری تاریخ اسلام هستند. از این رو با توجه به اهمیت این مبحث که 20 درصد از نمره مصاحبه را شامل می شود، لازم است برای پذیرش در مصاحبه دکتری تاریخ اسلام سراسری به انجام مقالات تحقیقی و تألیف و ترجمه بپردازید. 30 درصد دیگر از نمره مصاحبه به آزمون سنجش علمی و پژوهشی مربوط می شود. نکته ی بعدی در مصاحبه دکتری تاریخ اسلام داشتن قدرت بیان و استفاده از این توانایی در جهت توصیف و تحلیل حوادث و اتفاقات تاریخی است و این توانایی هنگام سؤالات و جواب اساتید هیئت داوری نمایان می شود. بنابراین تقویت آن گامی مثبت و مؤثر در جهت گرفتن تأیید اساتید دانشگاهی که آنها دعوت به مصاحبه شده اید، خواهد بود. نکات کوچک دیگر همچون ویژگی های اخلاقی مانند تواضع در برابر اساتید و انتخاب پوشیدن لباس مناسب نیز قابل توجه هستند. مصاحبه علمی امتیاز 50 درصد و آزمون کتبی امتیاز 50 درصد را در ورود به دوره ی دکتری تاریخ اسلام دارند و در صورتی که داوطلب 50 درصد امتیاز اولیه آزمون را نیز کسب کرده باشد، اما نمره لازم در مصاحبه را احراز ننماید، نمی تواند وارد مقطع دکتری رشته تاریخ اسلام سراسری شود. کسب اطلاع از تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل نیز کمک خواهد کرد تا شناخت و بینش بهتری از هر کدام از دانشگاه هایی که قصد ورود به آنها را دارید به دست آورید. اعتماد به نفس خود را در روز مصاحبه دکتری تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری حفظ کنید و با توجه به رزومه علمی خود و نیز نشان دادن علاقه و انگیزه نسبت به تاریخ اسلام برای اطمینان خاطر اساتیدی که شما را سنجش خوهند کرد نیز قابل توجه هستند. اگر از گرایش های دیگر رشته تاریخ وارد گرایش تاریخ اسلام شده اید، اساتید هیئت ژوری دلیل این تغیر را از شما خوهند پرسید که می بایست دلایل محکم و قابل قبول ارائه نمایند. با توجه به همه این شرایط و نکات مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری 98 انجام می شود و برای پذیرش شدن لازم است هر دو مرحله یعنی آزمون و مصاحبه در سطح مورد انتظار به حد نصاب لازم  برسند و یا در یکی از این دو مرحله، متقاضی امتیاز بالا کسب کند.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *