مشاوره تحصیلی, منتخب کنکور

مشاوره کنکور ریاضی






مشاوره کنکور ریاضی

گروه آزمایشی علوم ریاضی از جمله گروه های پنجگانه در کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است که آزمون ورودی آن به صورت مستقل اجرا می شود. علاوه بر این، رشته های گنجانده شده در این گروه آزمایشی بسیار متنوع هستند. لازم به ذکر است که دانش آموزان مایل به ادامه تحصیل در رشته ریاضی فیزیک لزوماً باید قدرت تجزیه و تحلیل بالایی در دروسی همچون شیمی، فیزیک و شیمی داشته باشند و از قدرت درک بالایی نیز در زمینه های یاد شده بهره مند باشند. افراد دانش آموخته این رشته تحصیلی در طول دوران تحصیل خود آشنایی نسبی با مباحثی همچون دینامیک، موج الکترومغناطیس، الکتریسیته ساکن، فشار، گرما، دما، انتگرال، مد و پیوستگی، تصاعد هندسی و معادله درجه دوم پیدا می کنند. موضوع مقاله حاضر، مشاوره کنکور ریاضی است امیدواریم با مطالعه این مقاله مرتبط با مشاوره کنکور ریاضی اطلاعات ضروری را در ارتباط با مشاوره کنکور ریاضی به دست آورید.

اولویت های برنامه ریزی کنکور ریاضی

زمانی که تصمیم به الویت بندی برنامه های خود را دارید باید تمامی موارد را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال، در صورتی که دانش آموز سال چهارم متوسطه هستید، قطعاً یکی از الویت های اصلی شما مطالعه دروس سال چهارم دبیرستان جهت امتحانات هفتگی یا روزانه و آمادگی حضور در کلاس درس است. اما در صورتی که فارغ التحصیل هستید. اولویت های شما کمی متفاوت به نظر می رسد. بدین وسیله، می توانید به آسانی زمان دقیق اختصاص یافته در طول روز برای مطالعه را مشخص کنید و مطابق آن برنامه ریزی برای کنکور ریاضی و مطالعه دروس توقع های غیر ممکنی از خود نداشته باشید. نکته دیگر این که، برنامه ریزی خود را بر طبق عادت های روزانه شخصی خود تنظیم کنید. منظور از عادت ها نحوه مطالعه، میزان خواب، مهمانی، تفریح و موارد دیگر هستند. حتی می توانید به مرور زمان و بر طبق برنامه ریزی خود ساعات مطالعه را جهت بهبود و اصلاح روند مطالعاتی خود تغییر دهید.

نقش زمان در برنامه ریزی کنکور ریاضی

مهم ترین چیز در قبولی آزمون سراسری ریاضی در کنار درس خواندن با هدف و منظم مدیریت زمان و شرایط است. موضوعی که در موفقیت شما در کنکور ریاضی نقش بسزا و قابل توجهی را ایفا می کند. در صورت داشتن برنامه ریزی درسی درست می توان به کسب بهترین نتیجه و تضمین آینده ای موفق امیدوار بود. سعی کنید که بهترین استفاده را از زمان حال خود داشته باشید. چون لحظه ها هرگز باز نمی گردند و موفقیت شما در همین لحظه ها پنهان است. در نتیجه توصیه می کنیم که هدف دار و با انگیزه برنامه ریزی کنید تا بدین ترتیب نهایت استفاده را از زمان ببرید. برای شروع کاغذ و قلمی بردارید و تمامی کارها که باید در طول روز انجام دهید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال، به طور دقیق مشخص نمایید که بر فرض می خواهید سه ساعت را به مطالعه درس زیست شناسی اختصاص دهید. البته در صورتی که دانش آموز سال چهارم هستید باید به برنامه مدرسه نیز توجه کنید.

همه چیز درباره کنکور ریاضی

در کنکور ریاضی، اکثر سؤال ها مفهومی است با حفظ کردن دروس نمی توان به رتبه ای عالی دست پیدا کرد. به طور معمول، در حدود 20 تا 30 درصد از سؤالات ساده هستند و اکثر داوطلبان به آن ها پاسخ می دهند. اما 40 تا 60 در صد از سؤالات از سطحی متوسط برخوردار هستند و شما با داشتن تسلطی نسبی می توانید از عهده پاسخ به آن ها بربیایید. اما مابقی سؤالات سرنوشت ساز و سخت هستند. در کنکور ریاضی فیزیک چهار درس زبان انگلیسی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان عربی و زبان ادبیات فارسی در ردیف دروس عمومی قرار دارند و مابقی درس همچون شیمی، فیزیک و ریاضیات تخصصی هستند.

کنکور ریاضی 98

کنکور ریاضی 98 در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. آزمونی که ثبت نام در آن از بهمن سال 97 آغاز شد. علاوه بر این، نتایچ اولیه کنکور ریاضی 98 در نیمه اول مرداد ماه اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. نتایج نهایی کنکور ریاضی 98 نیز در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی مشاوره کنکور ریاضی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه مشاوره کنکور ریاضی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *