انتخاب رشته کنکور, منتخب کنکور

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری همیشه به عنوان بحثی مهم و داغ در میان داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری مطرح بوده است. موضوعی که هر داوطلب پس از ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها با آن درگیر می شود. اهمیت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری بیشتر از آن جا ناشی می شود که نداشتن انتخاب رشته ای غیرمنطقی می تواند آینده شغلی هر داوطلب را تحت تأثیر خود قرار دهد.

حتی بسیار شاهد این قضیه در بین داوطلبان ورود به دانشگاه ها هستیم که بعضی افراد پس از قبولی و پذیرش در انواع رشته های تحصیلی علاقه ای به آن رشته ندارند. این قبیل از افراد علی رغم همه زحمات و تلاش های خود جهت قبولی مجبور به انصراف می شوند. به همین جهت، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری می تواند برای وی بسیار کمک کننده و مؤثر باشد.

به دلیل اهمیت بحث مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در نوشته حاضر به طور مفصل در رابطه با این موضوع بحث خواهیم کرد و مواردی از جمله مراحل انتخاب رشته، ویژگی های یک مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری خوب و مواردی از این دست مورد بررسی قرار می گیرند.

مراحل مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری دقیق، علمی و اصولی مراحلی را در بر می گیرد. در این بخش از نوشته پیش رو به ذکر مراحل مختلف مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و توضیحاتی در مورد آن ها می پردازیم.

اولین مرحله مشاوره انتخاب رشته کنکور

نخستین مرحله در مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری آنالیز و تحلیل تراز، رتبه و سایر جزئیات مرتبط با کارنامه هر داوطلب است. بدین ترتیب، هر مشاور می تواند با داشتن آنالیز و تحلیلی دقیق و عالی به مواردی همچون شناخت نقاط قدرت و ضعف هر داوطلب، میزان سعی و تلاش وی برای قبولی در کنکور و اطلاع از سطح علمی داوطلب دست پیدا کند. در نهایت، مشاور می تواند تمامی نکات لازم را به داوطلب متذکر شود. البته بهتر است در کنار تجزیه و تحلیل کارنامه خود داوطلب کارنامه داوطلبان سال های گذشته که مؤفق به کسب نتایجی مشابه با داوطلب شده اند نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

دومین مرحله مشاوره انتخاب رشته کنکور

مرحله بعدی در مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری تجزیه و تحلیل و همین طور شناخت و معرفی کلیه رشته هایی است که داوطلبان می توانند دست به انتخاب رشته بزنند. به عنوان مثال، یک مشاور باید مواردی از جمله موقعیت و جایگاه شغلی، شمار واحدهای درسی (تئوری و عملی) و دانشگاه های پذیرنده را در رابطه با رشته مورد نظر کاملاً برای داوطلب تشریح نماید.

سومین مرحله انتخاب رشته کنکور

سومین مرحله از مراحل مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری تحلیل و تشریح هدف های داوطلب است. مشاور می تواند به وسیله اجرای آزمون رغبت سنجی تحصیلی و شغلی و پرسیدن چند سؤال از داوطلب اهداف وی را بشناسد و آن ها تشریح نماید.

چهارمین مرحله انتخاب رشته کنکور

در آخرین مرحله مشاوره انتخاب رشته کنکور می توان تحلیل و بررسی دقیق تر از رتبه کنکور داوطلب و همین طور دفترچه انتخاب رشته را گنجاند. علاوه بر این ها،  موارد دیگری همچون نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته و بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در این مرحله قرار می گیرند.

معیارهای اساسی انتخاب رشته کنکور کدامند؟

هر یک از داوطلبان و دانش آموزان در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ملاک ها و معیارهای مختلفی را در نظر می گیرند. از جمله این معیارها می توان به نزدیکی دانشگاه به محل زندگی فرد، در دسترس بودن خوابگاه و امکانات رفاهی و شرایطی شغلی اشتغال در رشته مورد نظر یاد کرد.

یک مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری باید شماری ویژگی را شامل شود تا آن را یک مشاوره انتخاب رشته خوب و مناسب بنامیم. از جمله این ویژگی ها می توان به تسلط مشاور به سر فصل های درس های تخصصی رشته های تحصیلی، دادن برنامه های درسی کوتاه مدت به داوطلب و احاطه کامل به مباحث انگیزشی جهت دادن انگیزه و امید به دانش آموز اشاره کرد.

نظرتان در مورد مشاوره تلفنی انتخاب رشته سراسری چیست؟

هر ساله و هم زمان با اعلام نتایچ اولیه آزمون سراسری دانشگاه ها بسیاری از داوطلبان در مقایسه با دیگران نگرانی بیشتری دارند. علت این موضوع را می توان در زمان کوتاه در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته و همین طور عدم دسترسی به مشاوره های کاردان و برجسته جستجو کرد. از این جهت استفاده از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری می توان بسیار مفید و کمک کننده باشد. اینگونه داوطلب می تواند بدون هیچ محدودیت و مشکلی از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری مشاورانی کاردان و خبره بهره ببرد.

سؤالات متداول در رابطه با انتخاب رشته کنکور

در این بخش از نوشته مربوط به مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری چند سؤال متداول را که ممکن است برای شما نیز مطرح شود را خدمت شما ذکر می کنیم.

  • کمک گرفتن از افراد برتر کنکور چه فایده ای در انتخاب رشته دارد؟

در زمان انتخاب رشته، افراد نخبه و برتر و کسانی که در کنکور سال های گذشته به رتبه های خوبی را به دست آورده اند می توانند بسیار به شما کمک کنند. علت این موضوع را باید در آگاهی آن ها به رتبه ها، شرایط شغلی، بازار و آخرین شرایط رشته های دانشگاهی جستجو کرد.

  • چرا در زمان انتخاب رشته باید از یک مشاور کمک بگیریم؟

زیرا انتخاب رشته فرایندی بسیار مهم و حساس است و بروز کوچک ترین اشتباهی در آن می تواند فرد را از رسیدن به رؤیاهایش باز دارد.
نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *