آیدانیتو > مرکز ترک اعتیاد
اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد





 

مرکز ترک اعتیاد
اعتیاد یکی از بدترین وضعیت هایی است که یک انسان ممکن است در طول زندگی به آن دچار شود. در چنین موقعیتی فرد در واقع گرفتار مصرف یک ماده اعتیاد آور و مضر است. ماده ای که می تواند الکل، کوکائین، نیکوتین، شیشه، داروی آرام بخش، شیشه و… باشد.
وقتی کسی معتاد می شود، نمی تواند مصرف ماده مخدر را متوقف کند و بعد از مدتی برای تجربه حس لذت بخش ناشی از آن ماده، باید مدام میزان مصرفش را افزایش دهد.
البته این روزها نتیجه پژوهش های مختلف نشان می دهند که اعتیاد فقط در مواد مخدر خلاصه نمی شود و بعضی از افراد به یک رفتار مثل غذاخوردن، کار کردن، استفاده از اینترنت، ورزش کردن، خرید کردن، رابطه جنسی و… معتاد می شوند. البته از آن جایی که اعتیاد به مواد مخدر همچنان خطرناک ترین و آسیب زا ترین نوع اعتیاد است، وقتی از اعتیاد حرف می زنیم، معمولاً منظورمان همین شکل از وابستگی است.
خوشبختانه اعتیاد در عین ویران کننده بودن قابل درمان است و همه ما آدم هایی را دیده ایم یا در موردشان شنیده ایم که با وجود اعتیاد شدید به مواد مخدر توانسته اند بر آن غلبه کنند.
استفاده از خدمات مرکز ترک اعتیاد یکی از فراگیرترین روش های ترک اعتیاد است.
مراکز ترک اعتیاد
اولین قدم برای ترک اعتیاد اراده و پشتکار است. اگر فرد معتاد برای ترک انگیزه قوی نداشته باشد و از صمیم قلب نخواهد یک تغییر اساسی در خودش ایجاد کند، ترک ممکن نیست. اما در صورتی که فرد از نظر جسمی و روانی آماده ترک باشد، قدم بعدی ورود به یک فرایند ترک جدی است.

 

ترک بدون دریافت هیچ کمک پزشکی و روانشناختی و به تنهایی امکان پذیر است اما کمتر کسی از عهده اش بر می آید. به همین دلیل معمولاً خانواده های افراد معتاد آن ها را به مراکز ترک اعتیاد معرفی می کنند. مرکز ترک اعتیاد جایی است که در آن با استفاده از روش های ترک نوین، سم زدایی، روان درمانی، بستری شدن (ترک بعضی مواد مخدر به بستری شدن نیاز ندارد)، خدمات مشاوره ای و مددکاری، ورزش، تفریحات سالم و… فرایند ترک اعتیاد تسهیل و تسریع می شود.
افزایش روز افزون مراکز ترک اعتیاد تهران و سایر شهرستان ها نشان می دهد که اهمیت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد برای یک ترک اصولی و کم آسیب در کشور ما درک شده است.
مشاوره اعتیاد
یک بخش بسیار مهم در فرایند ترک اعتیاد که در مرکز ترک اعتیاد هم به آن توجه زیادی می شود مشاوره اعتیاد است. مشاوره اعتیاد اهمیت دارد چون هر ماده مخدری ویژگی های خاصی دارد و به همین دلیل فرایند و مراحل ترک هر ماده ای متفاوت است.
مشاوره اعتیاد به افراد معتاد و والدین شان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری درمان را آغاز کنند و با توجه به شرایط معتاد، مدت زمان اعتیادش، ماده ای که مصرف می کند و وضعیت جسمی و روانی اش یک روش ترک مناسب را انتخاب کنند.
مشاوره اعتیاد در آیدانیتو
آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران آیدانیتو با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند. زمینه هایی مثل خانواده، تحصیلی، ازدواج، طلاق، مهاجرت، نظام وظیفه، ترک اعتیاد و…
ترک اعتیاد یکی از مهم ترین و پرتماس ترین موضوعات مشاوره تلفنی است. در تماس با یک مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در آیدانیتو، می توانید در مورد انواع مختلف روش های ترک، بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران و سایر شهرها و بهترین مسیر درمانی بر اساس ماده مخدر اعتیاد آور و… اطلاعات کسب کنید.
در این مقاله به موضوع مرکز ترک اعتیاد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره اعتیاد را به شما پیشنهاد می کنیم.
مدت ها است که از اعتیاد رنج می برید؟ حس می کنید که به تازگی معتاد شده اید؟ از خودتان متنفرید؟ می خواهید به این عذاب پایان بدهید؟ شاهد سوختن یکی از عزیزانتان در اعتیاد هستید؟ می خواهید نجاتش دهید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *