آیدانیتو > مراحل خرید خدمت سربازان فراری
خرید سربازی

مراحل خرید خدمت سربازان فراری

مراحل خرید خدمت سربازان فراری 

در این مقاله به موضوع مراحل خرید خدمت سربازان فراری خواهیم پرداخت. به سربازانی که در رده سربازان فراری از خدمت قرار می گیرند، توصیه می کنیم در مقاله مراحل خرید خدمت سربازان فراری با آیدانیتو همراه باشند تا به روند کاری خود پی ببرند. سربازی در ایران از سال 1304 توسط رضا شاه برقرار شد و تاکنون تغییرات زیادی در روند اجرا و قوانین آن ایجاد شده است. همان طور که مطلع هستید، دوره سربازی از 24 ماه به 21 ماه کاهش یافته است. با توجه به اینکه برخی از افراد بر این باورند که دوره سربازی هدر دادن عمر و بهترین سال های زندگی آنان است در تلاش برای کاهش و عدم حضور در خدمت سربازی هستند. سربازی برای تمام پسران که وارد 19 سالگی می شوند، واجب است مگر اینکه شامل دسته ای از افراد باشند که در شرایط خاصی مجاز به خرید و یا کسری خدمت هستند. اگر سوالاتی دارید که شما را کمی گیج کرده اند می توانید با مشاوره تلفنی این سوالات را حل کنید.

آیا شما هم در تعریف سربازان فراری قرار می گیرید؟

باید بدانید که با داشتن چه شرایطی به عنوان یک سرباز فراری معرفی می شوید. قبل از هر توضیحی، باید به این موضوع بپردازیم که اصلا سرباز فراری کیست و چه افرادی مطابق قانون 59 مجازات نیروهای مسلح در تعریف سربازان فراری جای می گیرند.
سرباز فراری به فردی اطلاق می شود که در هنگام صلح، بیشتز از پانزده روز به صورت متوالی، غیبت داشته باشند. البته مطابق این قانون، افرادی که دلیل موجهی برای غیبت خود نداشته باشند، سرباز فراری به حساب می آیند. از طرفی برخی از سربازان پس از اخذ مرخصی به محل خدمت خود باز نمی گردند. این سربازان نیز در تعریف سربازان فراری جای می گیرند. اگر به نوعی در تعاریف مطرح شده جای می گیرید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مراحل خرید خدمت خود، میزان جریمه و هر آنچه باید در این راه بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرآیند اقدام خرید سربازان فراری

در این مبحث قرار است از مرحله ثبت نام تا صدور کارت را به مشمولان خدمت سربازی توضیح دهیم. به ادامه مقاله توجه کنید.

  1. در مرحله اول نیاز است سربازان فراری به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و پیش ثبت نام جریمه مشمولان غیبت را انجام دهند. لازم به ذکر است برای این مرحله افراد می بایست با مدارک کامل که در مقالات مربوطه عنوان شده است، به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند.
  2. در این مرحله پرونده مشمولان به معاونت وظیفه عمومی استان ارسال می شود و مدارک ارائه شده در مرحله قبل با ضوابط و ابلاغیه ها تطبیق داده می شود.
  3. بعد از تطبیق و صحت مدارک پیامک واریزی وجه از جانب سازمان وظیفه عمومی ناجا به مشمولان خدمت ارسال می شود و داوطلبان می بایست ظرف مدت 5 روز به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و شماره حساب، شناسه واریز و میزان مبلغ مشخص شده و فرم تعهدنامه محضری را دریافت نمایید.
  4. پس از واریز وجه به حساب و تکمیل فرم تعهدنامه محضری مبنی بر صحبت مدارک تحصیلی مشمولان، ظرف مدت 10 روز فیش واریزی و فرم تکمیل شده را به دفاتر پلیس +10 ارائه می شود.
  5. در این مرحله مدارک تکمیل شده مشمولانی که در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام نموده اند، از طریق دفاتر پلیس +10 به وظیفه عمومی محل سکونت ارسال می شود.
  6. در مرحله بعدی ارجاع به یگان خدمتی و ارایه نامه مبنی بر خرید سربازی و همچنین ثبت زمان های فرار مشمولان خدمت از سوی یگان خدمتی انجام می شود.
  7. در مرحله بعد، ارائه نامه از سوی یگان خدمتی به دادسرای نظامی و پرداخت جریمه به دادسرای نظامی و ارائه نامه مبنی بر پرداخت جریمه به نظام وظیفه انجام می شود و از طریق حوزه وظیفه عمومی محل سکونت بررسی و تأیید می شود و بعد پرونده به وظیفه عمومی استان جهت تأیید نهایی ارسال می شود.
  8. مرحله بعد معرفی به صدور کارت معافیت در مورد پرونده های متقاضیانی که دارای تأییدیه واریز در سامانه هستند، انجام می شود.
  9. در مرحله آخر، کارت هوشمند معافیت سربازی صادر و به نشانی متقاضی ارسال می شود.

توجه توجه !
با توجه به اینکه مطالب مندرج در این مقاله با توجه به قوانین نظام وظیفه در سال 98 نگاشته شده اند و این قوانین در سال 98 تغییرات چشم گیری داشته اندف پیشنهاد می کنیم برای اگاهی از قوانین به روز شده ی نظام وظیفه در سال جدید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چه میزان جریمه به سربازان فراری تعلق می گیرد؟

بسیاری از سوالات در ذهن سربازان فراری شکل می گیرند و باعث افزایش استرس و اضطراب افراد می شود. از جمله سوال هایی که معمولاً ذهن سربازان فراری را به خود مشغول می کند این است که چه میزان جریمه به آن ها تعلق می گیرد؟ با توجه به تغییر قوانین نظام وظیفه در هر سال، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از قیمت دقیق، با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی مراحل خرید خدمت سربازان فراری پرداختیم. اگر سوالاتی نظیر “آیا سربازانی که پس از انجام چند ماه از خدمت سربازی دچار غیبت شده اند، شامل طرح خرید سربازی می شوند؟” و یا “کدام یک از سربازان فراری در دسته خرید خدمت سربازی جای می گیرند؟” ذهنتان را مشغول کرده است، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله خرید خدمت سربازان فراری بزنید.
در صورت داشتن هرگونه سوال پیرامون نظام وظیفه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


20 دیدگاه در “مراحل خرید خدمت سربازان فراری

  1. رضا گفت:

    سلام.واسه خرید خدمت سربازان فراری ،جریمه فرار حدودا چقده؟۲ بار فرار داشتم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، جریمه خرید خدمت سربازان فراری 700 هزار تومان میشود. میزان جریمه خرید خدمت سربازان فراری به تعداد فرار بستگی ندارد.

  2. امیر عباس گفت:

    برای خرید خدمت سربازان فراری وقتی 2 ماه غیبت دارم و فقط 6 ماه به پایان خدمتم مونده چه جوری باید ثابت کنم که دلیل غیبتم موجه بوده ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای خرید خدمت سربازان فراری شما بایستی نخست مدارک مرتبط با توجیه غیبت را همراه با نامه ارائه دهید.

  3. امید علوی گفت:

    سلام من سرباز فراری هستم و دررابطه با خرید خدمت سربازان فراری مثل خرید مشمولینی که فراری نیستن تا پایان‌سال۹۷ فرصت خرید داریم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله شما تا آخر سال وقت دارید از طریق قانون خرید خدمت سربازان فراری اقدام به خرید خدمت خود کنید، در ضمن وقت را از دست ندهید چرا که فقط تا آخر امسال می توانید برای خرید خدمت سربازان فراری اقدام کنید.

  4. سلمان گفت:

    سلام وثیقه برای خرید خدمت سربازان فراری چه چیزی نیاز است؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای خرید خدمت سربازان فراری بایستی جریمه ای به مبلغ 700 تومان در پادگان بپردازید. البته جریمه اصلی بستگی به نوع مدرک تحصیلی تان خواهد داشت. میزان قیمت خرید خدمت برای مدرک دیپلم حدوداً 15 میلیون است.

  5. محسن گفت:

    سلام من متولد ۷۰ هستم و سال ۱۳۹۰ برج ۴ فرار کردم باید تا سال ۱۳۹۸ برج۴ صبر کنم که هشت سال فرار حساب بشه یا از زمان ۱۹ سالگی هشت سال حساب میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ چون متولد 70 هستید به شرطی که از آخرین مدرک تحصیلی تان 8 سال گذشته باشد، می توانید برای خرید خدمت سربازان فراری اقدام کنید.

  6. علی گفت:

    در همه مراحل خرید خدمت باید هزینه پرداخت مثلا درخواست و اینا…

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ برای خرید خدمت بایستی مبالغی را پرداخت کنید که بابت دفترخانه و جریمه است. این مبلغ بستگی به مدرک و تعداد سال هایی که از فرار گذشته است، خواهد داشت.

  7. رضا گفت:

    سلام
    کل مراحل خرید خدمت چقدر طول میکشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ معمولا برای خرید خدمت بازه ی زمانی 2 هفته ای را در نظر می گیرند.

  8. صالح گفت:

    سلام. من متولد 70 هستم در سال 89 برج 6 مجبور به ترک خدمت شدم چیکار باید کنم اعلانم ساحب دو فرزند دختر ویک خواهر که سرپرستی همه بامنه راهی برای من وجود داره که کارت پایان خدمت بگیرم

  9. مرتضی گفت:

    سلام در حال حاضر میشه خدمت سربازی رو خرید از سال ۹۴ فراری ام .آیا این ۸سال از آخرین مدرک تحصیلی ب حساب میاد یا مدت فرار

Average
5 Based On 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *