مهاجرت به سوئد

مدارک ویزای توریستی سوئد






 


مدارک ویزای توریستی سوئد

سوئد یکی از کشورهای شمال اروپا است که در شبه جزیره اسکاندنیای واقع شده است. این کشور از غرب با نروژ، از شمال شرقی با فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است.

به علت هوای سرد مناطق شمالی این کشور، بیشتر جمعیت سوئد در جنوب آن ساکن هستند. سوئد نزدیک به ده میلیون جمعیت دارد و نام پایتخت آن استکهلم است. کیفیت زندگی، توسعه یافتگی، رونق اقتصادی، حقوق شهروندی، بهداشت، آموزش و… در این کشور در سطح خیلی بالایی قرار دارد و نرخ بیکاری آن بسیار پایین است.

تقریباً 10% از مساحت سوئد توسط دریاچه ها و رودخانه ها پوشیده شده است و نیمی از این کشور را جنگل ها فرا گرفته اند. کوه هایی که سوئد را در برگرفته اند یکی از ویژگی های دیگر طبیعی و منحصر به فرد آن هستند.

سفر به سوئد می تواند تجربه بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی ای باشد، چون علاوه بر جنگل های بکر و متراکم و کوه ها و دریاچه های زیبای این کشور، زندگی شهری هم در سوئد فوق العاده است. مکان های تاریخی، تفریحی و دیدنی شهرهای سوئد می توانند هر توریستی را با هر سلیقه ای جذب کنند.

یکی از ملزومات سفر به سوئد، ویزای توریستی است. ویزای توریستی در واقع مجوزی است که به افراد اجازه ورود به کشوری را می دهد. ما ایرانیان برای ورود به خاک اکثر کشورها نیازمند ویزا هستیم. یکی سؤال های شایع توریست های ایرانی در مورد مدارک ویزای توریستی سوئد است. کسانی که قصد سفر به سوئد را داشته باشند باید مدارکی را به سفارت این کشور ارائه بدهند.

در این مقاله به مدارک ویزای توریستی سوئد می پردازیم:

ویزای شینگن سوئد

ساکنان بسیاری از کشورها، از جمله ایران، برای سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی به ویزای شینگن احتیاج دارند. شینگن نام مجموعه ای از کشورهای اروپایی است که با وضع پیمان شینگن مقرراتی را برای ورود به مرزهای خود و خروج از آن ها در نظر گرفته اند.

مطابق این مقررات ما برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید ویزای شینگن را در دست داشته باشیم. مزیت این ویزا این است که در مدت زمان معتبر بودن آن، می توان به همه کشورهای این مجموعه سفر کرد. ویزای مورد نیاز برای سفر توریستی به سوئد هم ویزای شینگن است.

وقت سفارت سوئد

برای اخذ ویزای توریستی سوئد، متقاضی قبل از هر کاری باید از سفارت این کشور وقت بگیرند. این وقت در واقع فرصتی است که امکان مصاحبه، انگشت نگاری و ارائه مدارک ویزای توریستی سوئد را فراهم می کند.

وقت سفارت سوئد به صورت آنلاین گرفته می شود. اگر می خواهید به سوئد سفر کنید یا اقوام و دوستانتان را در این کشور ملاقات کنید، ابتدا باید به وب سایت سفارت سوئد در ایران مراجعه کنید و وقت مصاحبه بگیرید. برای گرفتن این وقت، فرم هایی را دانلود و پر می کنید. وقتی فرم ها از جانب سفارت بررسی شوند، ایمیلی برای متقاضی فرستاده می شود و به او وقت داده می شود تا در تاریخ و ساعت مشخصی به سفارت مراجعه کند و مدارکش را تحویل دهد.

انواع مدارک ویزای توریستی سوئد

مدارک ویزای توریستی سوئد شامل موارد زیر هستند:

  • فرم آنلاین و پر شده تقاضای ویزا که چاپ و امضا شده باشد
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت معتبری که تا سه ماه بعد از خروج فرد از سوئد اعتبار داشته باشد
  • گواهی اسناد شغلی (فیش حقوقی، قرارداد کار، بیمه تأمین اجتماعی، مجوز شرکت و….)
  • بیمه مسافرتی
  • سند مالکیت (در صورت وجود)
  • پرینت حساب بانکی
  • شناسنامه
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورتی (قدمت عکس نباید بیشتر از شش ماه باشد)

بعد از ارائه این مدارک، مصاحبه و انگشت نگاری، معمولاً 15 روز طول می کشد تا موافقت یا مخالفت با دریافت ویزای توریستی به فرد اطلاع داده شود.

در این مقاله به موضوع مدارک ویزای توریستی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «قیمت ویزای توریستی سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای سوئد و مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ انواع ویزاهای سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *