مهاجرت به سوئد

قیمت ویزای توریستی سوئد






 


قیمت ویزای توریستی سوئد

هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان با اهداف مختلف وارد این کشور اروپایی می شوند. مهاجرپذیری و توریستی بودن سوئد این کشور را به مقصد موقت و دائم افراد زیادی تبدیل کرده است.

استانداردهای بالای زندگی، توسعه یافتگی، نرخ پایین بیکاری، نظام آموزشی پیشرفته، دانشگاه های معتبر، بهداشت، حقوق بشر، امنیت و… از جمله عواملی هستند که مهاجرت به سوئد و اقامت دائم را در این کشور، تبدیل به رویای افراد زیادی کرده اند.

از سویی دیگر طبیعت بکر، جنگل های انبوه و زیبا، انواع دریاچه ها و رودخانه ها و شهرهای متنوع و زندگی شهری فوق العاده در سوئد از این کشور یک مقصد توریستی جذاب ساخته اند.

توریست های بسیاری از سراسر جهان، به منظور سفر یا دیدار با اقوام و دوستان وارد این کشور می شوند. ایرانیان هم بخشی از این توریست ها هستند. یکی از سؤال های توریست های ایرانی در مورد قیمت ویزای توریستی سوئد است.

در این مقاله به مدارک ویزای توریستی سوئد و قیمت ویزای توریستی سوئد می پردازیم:

ویزای توریستی سوئد

ما ایرانیان برای سفر به اکثر کشورهای جهان نیازمند ویزا هستیم. ویزا در واقع مجوزی است که ورود ما را به کشورها قانونی می کند و به ما اجازه می دهد که به مدت محدودی در کشوری بمانیم. سوئد هم از این قاعده مستثنی نیست.

ویزای توریستی سوئد ، در واقع ویزای شینگن است. شینگن نام مجموعه ای از کشورهای اروپایی است که تحت پیمانی به همین نام مقرراتی را برای مرزهایشان وضع کرده اند. بر طبق این مقررات با دریافت ویزای شینگن می توان به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرد.

مراحل اخذ ویزای توریستی سوئد

برای تقاضای ویزای توریستی سوئد، قبل از هر کاری باید از سفارت این کشور در ایران وقت گرفت. وقت گرفتن از سفارت سوئد به صورت آنلاین انجام می شود.

در این مرحله، فرد متقاضی ویزای توریستی سوئد، فرم هایی را از وب سایت سفارت دانلود و پر می کند و با توجه به وقت های سفارت، وقتی برای مصاحبه می گیرد. در صورتی که فرم ها به شکل صحیح پر شوند و اطلاعات وارد شده درست باشند، متقاضی ایمیلی از جانب سفارت دریافت می کند که در این ایمیل وقت سفارت برای مصاحبه و ارائه مدرک به متقاضی اطلاع داده می شوند.

در مرحله بعد فرد باید در تاریخ و ساعت مشخصی در سفارت حضور پیدا کند و مدارک زیر را ارائه بدهد.

  • فرم آنلاین در خواست ویزا که چاپ، پر و امضا شده باشد
  • پاسپورت معتبر که تا سه ماه بعد از خروج فرد از سوئد اعتبار داشته باشد
  • عکس تمام رخ و در ابعاد عکس پاسپورت که قدمت آن بیشتر از شش ماه نباشد
  • اسناد شغلی که ثابت می کنند متقاضی در کشور خودش مشغول کار است (قرارداد کاری، برگه مرخصی از جانب صاحب کار، فیش حقوقی، پروانه کسب، مجوز شرکت و…)
  • سند ملکی (در صورت وجود)
  • پرینت حساب بانکی
  • دعوت نامه (در صورت وجود)
  • مدارک رزرو هتل در مدت اقامت
  • مدارک رزرو بلیط هواپیمای رفت و برگشت
  • رسید پرداخت هزینه ( قیمت ویزای توریستی سوئد برای افراد بزرگسال 60 یورو و برای کودکان شش تا دوازده سال 35 یورو است)

بعد از ارائه مدارک ویزای توریستی سوئد، مصاحبه و انگشت نگاری، معمولاً 15 روز کاری طول می کشد تا سفارت به فرد متقاضی اطلاع بدهد که با ویزای او موافقت شده است یا خیر.

در این مقاله به قیمت ویزای توریستی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارک ویزای توریستی سوئد» را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای توریستی سوئد و شرایط و مدارک آن، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *