آیدانیتو > مدارس دولتی تهران
معرفی مدارس دولتی

مدارس دولتی تهران

مدارس دولتی تهران

وقتی صحبت از مدرسه به میان می آید، به یاد زمان زیادی که در مدرسه سپری می شود می افتیم. 12 سال هر روز از 8 صبح تا 2 بعدظهر و برای برخی هم بیشتر از این ساعت، زمانی است که هر فرد در مدرسه می گذراند، با این حساب می توان گفت زمانی که هر فرد در مدرسه می گذراند بیشتر از زمانی است که در جامعه می گذراند. اگر بخواهیم اهمیت سن را نیز در نظر بگیریم که دیگر هیچ، به حتم می توان گفت مدرسه ای که انتخاب می کنید تأثیر بسیار بالایی بر دانش آموزان می گذارد و آینده آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین دلیل است که انتخاب مدرسه دغدغه والدین شده است و سؤال بسیاری از والدین این است که فرزندم را در کدام مدرسه دولتی تهران ثبت نام کنم؟!

مدرسه دولتی تهران

یکی از عواملی که در انتخاب مدرسه بسیار تأثیر گذار است. شهریه مدرسه است. وقتی شما در حال انتخاب مدرسه هستید آن چه اهمیت پیدا می کند این است که باید مدرسه ای را انتخاب کنید که توان پرداخت شهریه آن را داشته باشید و به عبارت دیگر شرایط مدرسه با شرایط خانواده همخوانی داشته باشد. در تهران مدارس بسیاری وجود دارند که یکی از آن ها مدارس دولتی است. مدارس دولتی تهران شهریه ای بسیار کمتر از مدارس غیرانتفاعی و نمونه دولتی و … دریافت می کنند و از این رو مورد توجه خانواده ها قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که این شهریه به نسبت کم به معنای ارائه خدمات آموزشی ضعیف نیست و این امر به کیفیت و سطح آموزشی تأثیر گذار نیست.

ما در میان مدارس دولتی تهران مدارسی داریم که فراتر از مدارس غیرانتفاعی آموزش و خدمات ارائه می دهند و جز مدارس برتر استان محسوب می شوند. پذیرش در مدارس دولتی تهران محدودیت هایی هم دارد. به عنوان مثال محدوده محل سکونت، یعنی دانش آموزان باید در مدارسی که به محل سکونت آن ها نزدیک است و در طرح محدوده سکونت مدارس بیان شده است، ثبت نام کننده یکی دیگر از محدودیت ها، ظرفیت پذیرش است. مدارس دولتی تهران بسته به ظرفیت پذیرش خود دانش آموز می پذیرند. در صورتی که ظرفیت پذیرش آن ها پر شده باشد، از پذیرش دانش آموز معذورند.

وقتی صحبت از ثبت نام مدارس دولتی تهران به میان می آید، ثبت نام تمام پایه ها مورد نظر است. اما در ثبت نام مدارس دولتی تهران بیشتر برای ثبت نام پایه جدید یا تغییر مدرسه به علت تغییر محل سکونت دچار مشکل می شویم. زیرا در صورتی که مدرسه ای مناسب را انتخاب کرده باشیم، تمام پایه های یک مقطع را در همان مدرسه خواهیم گذراند. در ادامه شما را با مدارس دولتی تهران آشنا می کنیم.

مدارس دولتی در تهران

تعداد مدارس دولتی تهران بسیار زیاد است و معرفی تمامی مدارس دولتی تهران خارج از توان ماست. در اینجا سعی کرده ایم برخی از مدارس دولتی تهران در تمام مناطق را معرفی کنیم.

نام مدرسهمقطعناحیهجنسیت
علامه طباطباییدبستان2پسرانه
شهید دانشدبستان3پسرانه
ابوطالبدبستان10پسرانه
بهشتدبستان11پسرانه
شهید دستغیبدبستان15پسرانه
شهید بسمیدبستان1دخترانه
جوادالائمهدبستان4دخترانه
بنت الهدی صدردبستان5دخترانه
پژوهشمتوسطه اول2پسرانه
آزادیاول متوسطه2پسرانه
شهید سعیدکهناول متوسطه5پسرانه
عفافاول متوسطه2دخترانه
داوراول متوسطه7دخترانه
فضیلتاول متوسطه13دخترانه
عدالتاول متوسطه19دخترانه

شما میتوانید با مدارس نمونه دولتی تهران نیز آشنا شوید و آنها را برای تحصیل انتخاب کنید.

برای اطلاع از مدارس دولتی تهران مورد پذیرش شما بر اساس محل سکونت می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *