انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98

در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98 همراه شما علاقه مندان به تحصیل در رشته هوافضا هستیم. رشته هوافضا یکی از رشته های گروه ریاضی است که علاقه مندان خاص خود را دارد. برای داوطلبینی که مایل به تحصیل در رشته هوافضا هستند، اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98 اهمیت زیادی دارد.

معرفی رشته هوافضا 98

در ابتدا نگاه مختصری به رشته هوافضا می اندازیم. توجه داشته باشید آشنایی و علاقه مندی به رشته ای که می خواهید آن را انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد. مهندسی هوافضا ارتباط نزدیکی با مهندسی مکانیک دارد. با این تفاوت که به بررسی اجسام در هوا می پردازد. طراحی و ساخت انواع هواپیماها و ماهواره ها و آشنایی با نحوه کار آن ها از مجموعه مطالعات و آموزش های این رشته است. مطالعات هوافضا برای دولت ها و کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش اعظمی از بودجه های نظامی و غیر نظامی صرف این بخش می شود.

ورود رشته هوافضا به ایران

رشته هوافضا و مطالعات در این زمینه در قرن نوزدهم شکل گرفت. فردی به نام سرجورج کیلی نیروهای وارده به وسایل پرنده که در آن موقع هواپیما بود را مورد مطالعه خود قرار دارد. او توانست این نیروها را به دو نیروی برآ و پسا تقسیم کند و علم هوافضا به این صورت شکل گرفت. در سال 1366 رشته مهندسی هوافضا وارد ایران شد. در ابتدا دانشگاه های شریف و امیر کبیر در این زمینه شروع به فعالیت کردند و بعد آن بسیاری از دانشگاه ها در رشته هوافضا دانشجو گرفتند. ما در این مقاله می خواهیم محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98 را بررسی کنیم و دانشگاه های سراسری پذیرنده هوافضا در این مقاله مورد بررسی قرار نمی گیرد. رشته هوافضا در مقطع کارشناسی و در زیرگروه یک گروه ریاضی و فیزیک قرار گرفته است. ضریب دروس در این زیرگروه در جدول زیر آمده است.
ضرایب دروس زیرگروه یک
دروس عمومیدروس اختصاصی
نام درسضریبنام درسضریب
ادبیات فارسی4ریاضی4
زبان عربی2فیزیک3
زبان انگلیسی2شیمی2
معارف3  

 

دانشگاه های پذیرنده هوافضا 98

در اینجا می خواهیم محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98 را نام ببریم تا شما بتونید به راحتی به انتخاب کد رشته محل رشته مورد علاقه خود بپردازید. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای سال 98 هنوز منتشر نشده است و اطلاعات این مقاله بر اساس دفترچه سال 96 است. دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش اعلام نمی کند به همین دلیل در اینجا فقط به نام واحدها اشاره می کنیم. 1- نجف آباد 2- واحد تهران مرکز 3- واحد علوم تحقیقات 4- واحد فیروزکوه 5- واحد کرمان تنها 5 دانشگاه بالا دانشگاه آزاد در رشته مهندسی هوافضا دانشجو می گییرند.

شهرهای پذیرنده

اصفهان واحد نجف آباد، تهران، کرمان در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده هوافضا آزاد 98 همراه شما بودیم. در صورتی که مایل به تحصیل در رشته هوافضا هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری هوافضا 98 را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *