انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که تمایل به شرکت در رشته معدن را دارند، می توانند در مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98 از مسائلی همچون دانشگاه های پذیرنده، معدن، رتبه قبولی دانشگاه ها در رشته معدن و … مطلع شوند، همراه ما باشید.

معرفی رشته مهندسی معدن دانشگاه سراسری

مهندسی معدن از رشته های گروه ریاضی و  فنی است که در زیرگروه 2 ارائه می شود. داوطلبانی که قصد دارند در زیرگروه 2 رشته مهندسی معدن مشغول به تحصیل شوند باید دروس ریاضی و شیمی و فیزیک که به ترتیب در ضرایب 4 و 3 و3 ارائه می شود با درصد بالا بزنند.

دانشگاه های  پذیرنده رشته معدن سراسری

دانشگاه ارومیهدانشگاه صنعتی امیرکبیر
دانشگاه بیرجنددانشگاه ولایت – ایرانشهر
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)دانشگاه صنعتی بیرجند
دانشگاه تهراندانشگاه صنعتی سهند
دانشگاه زنجاندانشگاه صنعتی شاهرود
دانشگاه سیستان و بلوچستاندانشگاه صنعتی همدان
دانشگاه اراکدانشگاه صنعتی کاشان
دانشگاه صنعتی ارومیهدانشگاه کردستان – سنندج
دانشگاه صنعتی اصفهاندانشگاه لرستان – خرم آباد
دانشگاه صنعتی امیر کبیردانشگاه ملایر
دانشگاه ولی عصر (عج) – رفسنجاندانشگاه ولایت – ایرانشهر
دانشگاه یزدمجتمع آموزش عالی زند
مجتمع آموزش عالی گناباد
  دانشگاه های معرفی شده، دانشگاه های دولتی پذیرنده رشته معدن هستند که برخی از آن ها با آزمون و برخی دیگر مانند دانشگاه بیرجند و صنعتی بیرجند بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کنند. معمولاً ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته معدن 60 نفر است اما ظرفیت پذیرش برخی از دانشگاه ها بیشتر و برخی کمتر است. به عنوان مثال کمترین ظرفیت را دانشگاه کاشان با 12 و بیشترین ظرفیت را دانشگاه یزد با 80 ظرفیت دارد. معمولاً دوره های ارائه شده ی معدن در دانشگاه روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی است و تنها یک دوره در هر دانشگاه به این رشته اختصاص پیدا کرده است.

محل قبولی معدن سراسری

در این مبحث قصد داریم رتبه های قبولی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی معدن را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. توجه کنید که رتبه هایی که مشاهده خواهید کرد بر اساس رتبه های قبولی در سال های گذشته می باشد. بنابراین به طور قطع نمی توان اظهار داشت که رتبه های درج شده در سال 98 نیز قابل قبول هستند، در واقع تعداد شرکت کنندگان کنکور، تغییرات ظرفیت و … از عوامل مهمی هستند که در هر سال رتبه های متفاوت در رده قبولی قرار می گیرند. در ادامه مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98 رتبه های قابل قبول را مشاهده خواهید کرد.
نام دانشگاهمحدوده رتبه قبولی (کشوری)
صنعتی ارومیه40.000-71819
صنعتی شاهرود54361-69154
مجتمع آموزش عالی گناباد71000-80922
مجتمع آموزش صنعتی بیرجند80.000-90917
مجتمع آموزشی سیستان و بلوچستان90125-96337
مجتمع آموزشی بیرجند90.000-95281
مؤسسه آموزش عالی زرند89000-92611
دانشگاه ولایت ایرانشهر71.000-80298
  پیشنهاد می کنیم بعد از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده معدن سراسری 98 مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور سراسری 98 را مطالعه کنید. برای انتخاب رشته و اطلاع از محل قبولی دانشگاه مورد نظر خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *