انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد

رشته فیزیوتراپی رشته بسیار متقاضی است و برای قبولی در آن رقابت فشرده ای بین داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری وجود دارد. با توجه به پرطرفدار بودن این رشته بسیاری از داوطلبان مایلند بدانند در صورت کسب نکردن امتیاز لازم برای قبولی در این رشته در دانشگاه های سراسری، آیا می توانند در دانشگاه آزاد در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنند؟ یا این رشته جزو رشته های بدون کنکور سراسری است؟ در مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد 99 ، به این سوال جواب خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آیا دانشگاه آزاد رشته فیزیوتراپی را ارائه می کند؟

در پاسخ به سوال درباره محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد 99 باید گفت متاسفانه رشته فیزیوتراپی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه نمی شود و علاقه مندان تحصیل در این رشته فقط امتیاز لازم برای قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه های سراسری را به دست آورند.

رشته فیزیوتراپی در آزمون سراسری 99 در کدام زیرگروه تجربی قرار دارد؟

فیزیوتراپی از رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی است و مانند تمام رشته های علوم پزشکی در زیر گروه اول گروه آزمایشی تجربی جای دارد. بیشتر رشته های  در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری، نوع گزینش داوطلبان برای این رشته قطبی است. رشته های قطبی رشته هایی هستند که فقط در دانشگاه های ناحیه های بومی همجوار که یک قطب محسوب می شوند، ارائه می شود و در دانشگاه های علوم پزشکی تمام استان ها موجود نیست.

ضرایب دروس زیر گروه یک :

عنوانضریب
زمین شناسی0
زیست شناسی4
ریاضی2
فیزیک2
شیمی3

دسته بندی قطب های بومی کشور:

استان‌های تابعهقطب‌های بومی
البــرز، تـــهران، زنجــان، ســـمنان، قــزوين،قم، گلسـتان، گيلان، مازندران و مركزیقطب یک
خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان و سیستان و بلوچستانقطب دو
آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدانقطب سه
اصفهان، ایلام، چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان و یزدقطب چهار
بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگانقطب پنج

کدام دانشگاه های علوم پزشکی در رشته فیزیوتراپی دانشجو می پذیرند؟

با توجه به نبود محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد 99 داوطلبان فقط می توانند دانشگاه های سراسری در دوره روزانه و پردیس خودگردان را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنند. 15 دانشگاه علوم پزشکی از طریق کنکور سراسری در دوره روزانه در رشته فیزیوتراپی دانشجو می پذیرند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از :  دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تهران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و …. آیا پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟ شما تمامی اطلاعات درست و به روز را میتوانید در این مقاله بخوانید.

برای قبولی در رشته فیزیوتراپی سراسری 99 چه رتبه ای لازم است؟

با توجه به پرطرفدار بودن رشته فیزیوتراپی و رقابت فشرده برای قبولی در آن، برای قبول شدن در این رشته رتبه(رتبه منطقه ای) داوطلبان باید زیر 5000 باشد. البته این رتبه برای داوطلبان سهمیه مناطق یک و دو است و داوطلبان سهمیه منطقه سه باید رتبه( رتبه منطقه ای) زیر 2000 کسب کنند. درباره درصدها هم براساس درصدهای داوطلبان قبول شده در سال های گذشته می توان تخمین زد که به دست آوردن حداقل میانگین درصد 25 در آزمون اختصاصی و 70 در آزمون عمومی برای قبولی در این رشته لازم است.
برای کسب اطلاع از درصدها و رتبه های لازم برای قبولی در رشته فیزیوتراپی سراسری و دانشگاه های پذیرنده این رشته این دو مقاله محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98 حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی سراسری 98  را پیشنهاد می کنیم.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی فیزیوتراپی سراسری 99 با مشاوران تحصیلی آیدانتیو تماس حاصل فرمایید.

1 دیدگاه در “محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده فیزیوتراپی آزاد

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *