انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98

در این مقاله قصد داریم محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد را مرور کنیم تا داوطلبان آزمون سراسری در رشته ریاضی و همین طور افرادی که رشته علوم کامپیوتر جزو رشته های مورد علاقه شان است، بتوانند با آگاهی از دانشگاه های پذیرنده این رشته و تراز قبولی موردنیاز و همین طور رتبه قبولی رشته علوم کامپیوتر انتخاب سنجیده ای انجام دهند. بنابراین اگر رشته علوم کامپیوتر در لیست رشته های انتخابی شما قرار دارد، مطالعه مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98 نکات مهمی را درباره این رشته در اختیارتان قرار می دهد. با ما همراه باشید.

رشته کارشناسی علوم کامپیوتر

در آغاز مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98 توجه داوطلبان کنکور ریاضی را به چند نکته درباره رشته علوم کامپیوتر جلب می کنیم. رشته علوم کامپیوتر در گروه ریاضی قرار دارد. این رشته حد واسط بین کامپیوتر و ریاضی است و هدف این رشته آموزش متخصصانی است که بتوانند به صورت روش مند و برساس اصول ریاضی مسائل مربوط به کامپیوتر را حل و فصل کنند. به عبارت دیگر علوم کامپیوتر مجموعه ای از دانش های تئوریک درباره روش ساخت، عملکرد و کاربرد کامپیوتر است. رشته علوم کامپیوتر در زیر گروه 1 گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد. ضریب های دروس تخصصی در این زیر گروه عبارت است از:
عنوان درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

دانشگاه های پذیرنده رشته علوم کامپیوتر آزاد

در بخش دوم محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98 ،دانشگاه پذیرنده علوم کامپیوتر را به داوطلبان عزیز معرفی می کنیم. فقط دو واحد دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری در رشته علوم کامپیوتر دانشجو می پذیرند. این دو واحد عبارتند از :
نام واحدتراز واحد
علوم ‌وتحقیقاتتراز یک
فیروز کوهتراز دو
  واحدهای تراز یک، واحدهای برتر دانشگاه آزاد به لحاظ رتبه علمی هستند.

محل قبولی علوم کامپیوتر آزاد

منظور از محل قبولی علوم کامپیوتر آزاد این است که برای قبولی در هر یک از واحدهای ارائه دهنده این رشته چه ترازی لازم است. اصولا آنچه معیار قبولی محسوب می شود، ترازی است که داوطلب در زیر گروه های گروه آزمایشی به دست آورده است. یعنی باید بررسی کنید در گروه آزمایشی ریاضی در زیر گروه 1 چه ترازی به دست آورده اید؛ اگر تراز شما از حداقل تراز قبولی بالاتر باشد به احتمال بسیار زیاد در رشته علوم کامپیوتر پذیرفته خواهید شد. حداقل تراز قبولی علوم کامپیوتر آزاد را در جدول مشاهده کنید:
نام واحدتراز قبولی
علوم ‌وتحقیقات7000
فیروز کوه5500

درصدهای قبولی علوم کامپیوتر آزاد

در بخش آخر مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر آزاد 98 درصدهای لازم برای قبولی علوم کامپیوتر آزاد را مرور می کنیم. برای کسب تراز 7000 که حداقل تراز واحد علوم و تحقیقات است، درصدهای تمام دروس از 35-30% باید بالاتر باشد. به این نکته توجه کنید که دروس اختصاصی علاوه بر ضریب، ضریب وزنی 3 هم دارند به این معنا که ضریب هر درس اختصاصی ضرب در 3 می شود که میزان اهمیت آن را نشان می دهد.
به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد 98 سر بزنند.
شرکت کنندگان کنکور سراسری می توانند برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد که از حساسیت زیادی برخوردار است با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *