آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد
انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد

در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد همراه شما داوطلبین گروه تجربی کنکور سراسری هستیم. در این مقاله سعی کردیم تا تمام اطلاعات لازم برای بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی رشته مهندسی صنایع غذایی

مهندسی صنایع غذایی رشته ای که علم مواد غذایی را به صنعت پیوند داده است. با پیشرفته تر شدن جوامع و صنایع تهیه و فرآوری مواد غذایی به یک صنعت تبدیل شد و تهیه مواد غذایی از خانه به کارخانه منتقل شد. از این رو صنایع غذایی شکل گرفت. از طرف دیگر برای پیشرفت در زمینه غذایی نیاز به متخصصینی در این زمینه بود. به همین دلیل ورود و تحصیل به رشته صنایع غذایی روند افزایشی خود را طی کرد. متخصصین صنایع غذایی تلاش می کنند تا با فراوری مواد غذایی محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند و با افزایش کیفیت حجم ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند. همچنین این مهندسین سلامت مواد غذایی و سلامت جامعه نیز در نظر می گیرند. امروزه یکی از راه های تحصیل در این رشته شرکت در کنکور و کسب رتبه مناسب است. دانشگاه آزاد هم یکی از دانشگاه هایی است که در این رشته پذیرش دارد. از این رو در این مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد را بررسی کنیم تا شما را برای ورود به این رشته راهنمایی کرده باشیم.

رشته صنایع غذایی در کنکور سراسری آزاد

رشته مهندسی صنایع غذایی یکی از رشته های گروه تجربی است و در زیرگروه پنج این گروه قرار گرفته است. زیرگروهی که رشته صنایع غذایی در آن قرار گرفته از این نظر برای ما اهمیت دارد که بر تراز و رتبه تأثیرگذار است. زیرا ضریب دروس امتحانی این زیرگروه با زیرگروههای دیگر متفاوت است. و ما نیز برای بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد به تراز و رتبه زیرگروه پنج توجه می کنیم و آن را ملاک قرار می دهیم.

دانشگاه های آزاد رشته صنایع غذایی

برای اطلاع و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد باید از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته نیز اطلاع داشته باشیم. در اینجا برخی از دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد را نام می بریم: تبریز، خوراسگان، علوم پزشکی آزاد تهران، علوم و تحقیقات، تهران شمال، گرمسار از جمله واحدهای پذیرنده صنایع غذایی هستند. ظرفیت پذیرش صنایع غذایی آزاد مشخص نیست اما تمامی واحدهای فوق بیش از 30 نفر پذیرش دارند.

عوامل تأثیرگذار بر قبولی صنایع غذایی آزاد

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قبولی صنایع غذایی درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. ضرایب دروس با اثر بر درصد ها باعث شکل گیری تراز و رتبه میشود. در جدول زیر ضرایب دروس اختصاصی برای صنایع غذایی را آورده ایم.

ضریب21223
نام درسزیستزمینفیزیکشیمیریاضی

 

عامل دیگری که بر قبولی تأثیر می گذارد تراز است. توجه داشته باشید که رتبه در سهمیه و سهمیه مناطق هیچ تأثیری بر پذیرش دانشگاه آزاد ندارد. بنابراین تنها به رتبه کشوری و تراز توجه کنید. به منظور بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد در این مقایسه تراز و رتبه کشوری در نظر گرفته شده است.

عامل دیگری که بر قبولی و محل قبولی تأثیر می گذارد و سطح علمی واحد دانشگاه آزاد است. اگر سطوح علمی دانشگاه آزاد برای رشته صنایع غذایی را به چهار سطح تقسیم کنیم، محل قبولی به شرح زیر می شود:

سطح علمی واحدمحدوده قبولی بر حسب رتبه کشوریواحد پذیرنده
170000-79000علوم و تحقیقات
278000-11600علوم دارویی و اصفهان
3115000-126000تهران شمال
4125000-178000قزوین

 

پیشنهاد میکنیم مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 97 را نیز بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع غذایی آزاد و نحوه انتخاب رشته آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *