انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98

صنایع غذایی یکی از رشته های گروه تجربی است. این رشته جز رشته های پرطرفدار گروه تجربی است. رشته مهندسی صنایع غذایی در گروه رشته های کشاورزی قرار می گیرد. زیرا به بررسی مواد غذایی از مزرعه تا خانه می پردازد. اگر شما مایل به تحصیل در رشته صنایع غذایی هستید، باید از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98 مطلع باشید. از این رو ما در این مقاله به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98 می پردازیم.

معرفی رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد

علوم و صنایع غذایی از مجموعه رشته های کشاورزی است. این علم کمک می کند تا مواد غذایی گیاهی و جانوری، تولید برداشت و مصرف شوند. البته بیشترین کارکرد علم صنایع غذایی از زمان برداشت تا زمان مصرف است که با اعمال فراوری و تغییرات کمک می کند تا از یک ماده غذایی خاص محصولات متنوع و با کیفیتی تولید شود. مهندسی صنایع غذایی در زیر گروه پنج گروه تجربی قرار گرفته است. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا زیرگروه برای ما مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم به دو دلیل زیرگروهی که رشته صنایع غذایی در آن قرار گرفته برای ما مهم است. 1- زیرا ضرایب تأثیرگذار بر هر درس در زیرگروههای مختلف متفاوت است. 2- برای قبولی باید رتبه در زیرگروه مورد نظر را درنظر بگیریم.

ضرایب دروس امتحانی برای رشته مهندسی صنایع غذایی به شرح زیر است

زمین شناسی 1، ریاضی 3، زیست شناسی 2، فیزیک 2 و شیمی 2 تمام دروس اختصاصی دارای ضریب وزنی 3 می باشند. بنابراین درصد دروس اختصاصی بر قبولی و تراز و رتبه شما بسیار تأثیرگذار است. در ادامه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98 را بررسی می کنیم.

حداقل درصد دروس برای قبولی در رشته صنایع غذایی آزاد

نکته ای که در قبولی دانشگاه آزاد تأثیرگذار است، درصد دروس، سهمیه ها و تراز و رتبه کشوری شما، سهمیه مناطق در دانشگاه آزاد بی تأثیر است و تنها سهمیه های تأثیرگذار، سهمیه رزمندان، ایثارگران، خانواده شهدا و بسیج است. در اینجا حدود درصد آخرین نفرات قبول شده در رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد را آورده ایم. توجه داشته باشید که این درصدها هر ساله بر اساس تعداد شرکت کنندگان، تعداد انتخاب کنندگان رشته صنایع غذایی و درجه سختی کنکور تغییر خواهد کرد.
نام درس عمومیادبیاتعربیانگلیسیمعارف
حداقل درصد20101020
نام درس اختصاصیزمین شناسیزیستریاضیفیزیکشیمی
حداقل درصد510201515

آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد

بعد از بررسی حدود حداقل درصد دروس ، آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98 را بررسی می کنیم. تراز و رتبه قبولی در دانشگاه آزاد به سطح علمی دانشگاه نیز بستگی دارد. سطوح علمی دانشگاه آزاد را می توان به چهار دسته تقسیم کرد. در جدول زیر محدوده قبولی را بر اساس سطح علمی دانشگاه ها برای رشته صنایع آورده ایم:
سطح علمیمحدوده قبولی
170.000-78.000
277.000-116.000
3115.000-152.000
4150.000-177.000
  در ادامه برای بررسی بیشتر حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی صنایع غذایی آزاد 98، رتبه چند قبولی آخر برخی از واحدهای دانشگاه آزاد را آورده ایم.
دانشگاهآخرین رتبه قبولی
علوم تحقیقات78.569
علوم دارویی114.515
اصفهان116.099
تهران شمال126.23
سبزوار152.673
تبریز166.657
قزوین177.125
  برای اطلاع از قبولی در رشته صنایع غذایی متناسب با رتبه تان و همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
امکان تحصیل در رشته صنایع غذایی بدون کنکور نیز وجود دارد، به این منظور میتوانید مقاله انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی صنایع غذایی 98 را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *