انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های معتبر ایران است و بسیاری از داوطلبین کنکور برای قبولی در رشته صنایع دانشگاه آزاد با هم به رقابت می پردازند. در این مقاله می خواهیم محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 را بررسی کنیم تا داوطلبین علاقه مند به رشته صنایع قبولی مناسبی به دست آورند.

اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 به داوطلبین کمک می کند تا با مقایسه رتبه و تراز خود دانشگاه مناسبی را انتخاب کنند و احتمال قبولی خود را افزایش دهند.

دانشگاه های پذیرنده صنایع

برای اطلاع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 ابتدا باید با واحدهایی که پذیرش در رشته صنایع دارند آشنا شد. برخی از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرنده دانشجو در رشته صنایع هستند. تعداد محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 محدود است. در زیر آنها را نام می بریم: استان آذربایجان شرقی: واحد تبریز استان اصفهان: واحد نجف آباد استان البرز: واحد کرج استان تهران: واحد پرند، واحد تهران جنوب، واحد تهران شمال، واحد تهران غرب، واحد تهران مرکزی، واحد علوم تحقیقات استان قزوین: واحد قزوین همانطور که میبینید تنها استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، کرج ، قزوین و تهران در رشته صنایع پذیرش دارند. برای انتخاب دانشگاه به رتبه علمی دانشگاه نیز توجه کنید و دانشگاه هایی با رتبه علمی بالای را در اولویت خود قرار دهید. البته به مسافت دانشگاه و محل سکونت خود نیز توجه کنید زیرا دانشگاه آزاد خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد.

نکات مهم در انتخاب رشته و دانشگاه صنایع آزاد

اگر مایل به انتخاب رشته صنایع هستید، در ابتدا باید به تراز خود توجه کنید. از آنجایی که سهمیه مناطق در پذیرش دانشگاه آزاد تأثیرگذار نیست، تراز و رتبه کشوری باید مورد توجه قرار گیرد. بعد از آن به رتبه و سطح علمی دانشگاه توجه کنید. برای اطلاع از سطح علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. نوع گزینش در دانشگاه آزاد به صورت کشوری است. بنابراین شانس شما برای قبولی در تمام واحدها فقط به تراز شما وابسته است. برای اطمینان از انتخاب رشته ای درست و اصولی برای قبولی در رشته صنایع می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بگیرید. سهمیه هایی که می توانید در دانشگاه آزاد از آنها استفاده کنید عبارتند از: سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا و بسیج فعال در صورتی که امکان استفاده از این سهمیه ها را ندارید سهمیه شما عادی درنظر گرفته می شود. سهمیه ها بر محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 تاثیر گذار هستند.

تراز و محل قبولی صنایع آزاد

محدوده قبولی برای هر یک از واحدهای پذیرنده صنایع بر اساس تراز قبولی در جدول زیر آمده است:
واحدمحدوده تراز قبولی
علوم تحقیقات7500-9200
تهران جنوب6100-7400
تهران مرکز5600-6100
تهران شمال4980-5650
تهران غرب4800-4950
کرج4600-4800
  در این مقاله به بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده صنایع آزاد 98 پرداختیم شما در صورت تمایل می توانید مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 را نیز مطالعه کنید. برای داشتن انتخاب رشته ای مناسب و درست و بالا بردن احتمال قبولی خود در دانشگاهی با رتبه علمی بالا بهتر است از مشاوران مجرب آیدانیتو مشاوره بگیرید و انتخاب رشته خود را به دست آنها بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *