انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد  

رشته شیمی یکی از رشته هایی است که از دیرباز طرفداران خاص خود را داشته است. علاقه مندان به رشته شیمی می توانند در یکی از رشته های شیمی محض ، شیمی کاربردی و آموزش شیمی تحصیل نمایند. در واقع شیمی کاربردی نگاهی کاربردی به شیمی دارد و هدف نهایی آن استفاده از علم شیمی در صنعت است. به همین منظور دانشجویان رشته شیمی کاربردی با مفاهیم و اطلاعات مرتبط با صنعت و شیمی آشنایی بیشتری دارند و راحت تر وارد بازار کار می شوند.

از آنجایی که دانشگاه های بسیاری همچون دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته شیمی کاربردی می کند ، در این مقاله به بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد می پردازیم.

رشته شیمی کاربردی

قبل از پرداختن به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد ، لازم به ذکر است که بدانید فقط داولبان گروه علوم تجربی مجاز به انتخاب رشته شیمی کاربردی هستند . اگر قصد تحصیل در رشته شیمی کاربردی را دارید بایستی 137 واحد درسی را در دانشگاه ، با موفقیت سپری کنید که از این تعداد، 20 واحد به دروس عمومی ، 26 واحد به دروس پایه ، 59 واحد به دروس الزامی مشترک ، 17 واحد به دروس الزامی اختصاصی و 15 واحد به دروس اختیاری اختصاص می یابد.

شیمی کاربردی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته شیمی کاربردی می نماید. همانطور که می دانید انتخاب رشته اصولی و درست مهم ترین نکته برای قبولی در رشته مورد نظر شما است،  پس بهتر است انتخاب رشته خود را به مشاورین متخصص بسپارید.

برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

نقش ضرایب دروس کنکور در قبولی شیمی کاربردی آزاد

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته شیمی کاربردی در دانشگاه آزاد را دارید ، باید از ضرایب دروس کنکوری آگاهی یابید، در ادامه به بررسی ضرایب می پردازیم:

دروسضرایب
ریاضی3
فیزیک2
شیمی4
زیست شناسی4
زمین شناسی1

 

ضرایب دروس عمومی به شرح زیر است:

دروسضرایب
ادبیات فارسی4
ادبیات انگلیسی3
عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3

 

به این نکته توجه داشته باشید که ضریب دروس تخصصی سه برابر دروس عمومی است. پس داوطلبانی که درصد بالاتری از درس شیمی و زیست شناسی را زده باشند، تراز بالاتری را نسبت به داوطلبانی که زبان و ادبیات فارسی را بالاتر زده باشند کسب می کنند.

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی دانشگاه آزاد

از آنجایی که اولین قدم برای انتخاب رشته کنکور ، بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده رشته مورد نظرمان است ، در این بخش به بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد می پردازیم:

دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزدانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقاتدانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهددانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

 

جالب است بدانید آخرین فردی که در سال 96 در رشته شیمی کاربردی آزاد قبول شده است ، رتبه 276423 را کسب کرده بوده است. از جمله دانشگاه های برتر آزاد می توان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اشاره کرد که تراز قبولی میانگین برای این دانشگاه  4460 است.

رتبه کنکور شیمی کاربردی

علاقه مندان رشته شیمی کاربردی باید توجه داشته باشند که سهمیه های دانشگاه آزاد عبارتند از : سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگران و سهمیه عادی است. پس برای آگاهی از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد رتبه کشوری و تراز اهمیت بالایی دارد. در جدول زیر ما رتبه آخرین نفری که در این رشته قبول شده است را برای شما عزیزان آورده ایم. توجه داشته باشید که اطلاعات جدول ذیل فقط بر اساس داده های آماری سال های گذشته است و نمی توان بر اساس آن ها قضاوت دقیقی از سال جاری داشت،  زیرا این تعداد هر سال بر اساس ظرفیت دانشگاه ها و علاقه داوطلبین به رشته شیمی کاربردی تغییر می کند.

نام دانشگاه

رتبه آخرین فرد قبولی در منطقه یک

رتبه کشوری آخرین فرد قبولی

 

رتبه آخرین فرد قبولی در منطقه دو

 

واحد تهران مرکز

51604

276422

112983

 

تراز بدبینانه آخرین نفر قبولی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد در تکمیل ظرفیت نیز در واحد های تهران مرکزی ، علوم تحقیقات و تهران شمال 4538 و تراز خوشبینانه 4431 در نظر گرفته می شود.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی آزاد و انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارید ، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *