انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98

با ادغام کنکور آزاد و سراسری همه داوطلبین در یک کنکور به رقابت می پردازند. از این رو برای قبولی در رشته ای خاص باید برنامه ریزی مناسب داشت. برای این برنامه ریزی هم دانستن رتبه لازم برای قبولی لازم است. در این مقاله می خواهیم علاقه مندان رشته شیمی را با حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98 آشنا کنیم تا هم برنامه ریزی درستی داشته باشند و هم انتخاب رشته خوبی کنند.

  همان طور که می دانید می توانید به تحصیل در رشته شیمی بدون شرکت در کنکور بپردازید. اما برای تحصیل در دانشگاه های برتر با رتبه علمی بالاتر نیاز به شرکت در کنکور است. اگر می خواهین احتمال قبولی در دانشگاه مورد نظر خود را بدانید و انتخاب رشته ای درست داشته باشید، بهتر است مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98 را مطالعه کنید.

چه مواردی در قبولی شما در رشته شیمی کاربردی تأثیرگذار است؟

برای قبولی در رشته شیمی کاربردی، اولین عامل و تأثیرگذارترین، درصد دروس کسب کرده داوطلبین  بر اساس درصد کسب شده تراز و رتبه مشخص می شود. بعد از آن سهمیه ها تأثیرگذار هستند. در دانشگاه آزاد سهمیه مناطق نداریم و سهمیه های تأثیرگذار شامل: بسیج فعال، ایثارگران و عادی است. انتخاب رشته درست و اصولی نیز تأثیر زیادی بر قبولی دارد. از این رو بهتر است با یک مشاور با تجربه مشورت کنید. انتخاب رشته شما باید بر اساس اولویت های شما از نظر رشته و دانشگاه و … باشد.

تراز یا رتبه

همان طور که در بالا گفتیم بر حسب مقدار درصد زده شه دروس مختلف و ضرایب آن ها در مقایسه با س ایر شرکت کنندگان کنکور، رتبه و تراز شما محاسبه می شود. اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به کدام باید توجه کرد؟ دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو از سهمیه مناطق استفاده نمی کند به همین دلیل در انتخاب رشته و قبولی دانشگاه آزاد رتبه کشوری و تراز اهمیت دارد.

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد

می خواهیم حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی 98 را پیش بینی کنیم. به این منظور باید مقایسه ای بین پذیرفته شدگان سال های قبل داشته باشیم. شما نیز که می خواهید احتمال قبولی خود را بررسی کنید، می توانید بین تراز و رتبه خودتان و آخرین فرد قبول شده مقایسه ای داشته باشید. هر چقدر درصد دروس شما بالاتر باشد و تراز و رتبه ی بهتری کسب کرده باشید، احتمال قبولی شما افزایش می یابد. توجه داشته باشید که یکسان بودن درصد و رتبه به معنی قبولی صد در صدر نیست. زیر این تعداد هر ساله بر اساس ظرفیت دانشگاه ها و تمایل داوطلبین به انتخاب رشته شیمی کاربردی تغییر می کند. درصد میانگین دروس عمومی آخرین نفرات قبول شده شیمی کاربردی آزاد 10% و برای دروس اختصاصی 5% است.
نام دانشگاهرتبه کشوری آخرین نفر قبول شده
واحد تهران مرکزی276423
علوم دارویی136173
کرج191545
تهران شمال196777
واحد شیراز206611
واحد تبریز252661
  اگر مایل به پذیرفته شدن در رشته شیمی کاربردی هستید، می توانید مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربرد سراسری 98 را نیز مطالعه کنید. به منظور انتخاب رشته ای درست و اطلاع از کمترین درصد دروس و  رتبه قابل قبولی در شیمی کاربردی آزاد 98 از مشاوران تلفنی آیدانیتو مشاوره بگیرید. تا با انتخاب رشته ای درست رشته شیمی کاربردی را در بهترین دانشگاه آزاد بر اساس رتبه تان بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *