انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98

در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98 در خدمت شما هستیم.

زیست شناسی یکی از رشته های علوم پایه است و بسیاری از داوطلبین گروه تجربی تمایل به تحصیل در آن را دارند. در این مقاله پس از توضیح مختصری درباره زیست شناسی به بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98 می پردازیم.

معرفی رشته زیست شناسی

برای ورود و انتخاب رشته زیست شناسی باید به آن علاقه مند باشید و صرفاً بر اساس اسم، آن را انتخاب نکنید. زیست شناسی به بررسی محیط طبیعی و جانوران می پردازد. این بررسی شامل ویژگی ها، رفتارها، چگونگی پیدایش، روند تولید و سازگاری و تعامل با جانوران دیگر و محیط اطراف است. در دانشگاه آزاد زیست شناسی به صورت گروه کلی و همچنین زیست شناسی با گرایش خاص وجود دارد. در ادامه آنها را نام می بریم: 1- زیست شناسی 2- زیست شناسی سلولی و مولکولی 3- زیست شناسی گیاهی 4- زیست شناسی جانوری 5- آموزش زیست شناسی بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد زیست شناسی سلولی مولکولی را ارائه می دهند و فقط 2 واحد رودهن و مشهد پذیرنده زیست شناسی نیز هستند.

عوامل تأثیرگذار بر قبولی زیست شناسی آزاد

برای قبولی در رشته زیست شناسی آزاد، تراز، رتبه کشوری، درصد زده شده دروس و رتبه علمی دانشگاه تأثیرگذار است. ضریب درصد دروس برای قبولی در رشته زیست شناسی در جدول زیر آمده است:
ضریب دروس اختصاصی
نام درسضریب
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3
  رشته زیست شناسی در زیرگروه 1 گروه تجربی قرار گرفته است و در این زیرگروه زمین شناسی دارای ضریب صفر است.

دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد

برای اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98  واحدهای دانشگاه آزاد که پذیرنده رشته زیست شناسی هستند را در زیر آورده ایم:
رشتهواحد های پذیرنده
زیست شناسیواحد رودهن، واحد مشهد
زیست شناسی سلولی و مولکولیواحد فلاورجان، نجف آباد، رشت، اسلامشهر، پرند، پزشکی تهران، کرمان، تهران شمال، تهران مرکزی، رودهن، شهر قدس، علوم دارویی و مشهد
زیست شناسی گیاهیرودهن
زیست شناسی جانوریرودهن
آموزش زیست شناسیتهران شمال، مشهد
زیست فناوریواحد ارومیه، فلاورجان، رودهن
  14 واحد دانشگاه آزاد پذیرنده دانشجو در رشته زیست شناسی هستند. برای اطلاع بیشتر از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98 آخرین رتبه های قبولی واحدهای مختلف را در جدول زیر آورده ایم:
واحدرتبه آخرین فرد قبولیرشته
پزشکی تهران111641سلولی – مولکولی
علوم دارویی187235سلولی – مولکولی
تهران شمالی159327آموزش زیست شناسی
مشهد169560آموزش زیست شناسی
ارومیه334836زیست فناوری
فلاورجان3844337زیست فناوری
تهران مرکزی195981سلولی و مولکولی
پرند312370سلولی و مولکولی
  از آنجایی که رتبه کشوری بر قبولی دانشگاه آزاد تأثیرگذار است، در جدول فوق رتبه کشوری آمده است. اگر پس از بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی آزاد 98  احتمال کمی برای قبولی در رشته زیست شناسی دارید میتوانید مقاله انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 98 را مطالعه کنید و انتخاب رشته زیست شناسی بدون کنکور بپردازید. برای اطلاع از محل قبولی متناسب با رتبه و تراز خود می توانید از مشاوران با تجربه آیدانیتو مشاوره بگیرید و با خیال راحت انتخاب رشته خود را به دست مشاوران حرفه ای آیدانیتو بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *