انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98

در این مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98 مورد بررسی قرار خواهیم داد. داوطلبان علاقه مند به رشته بیوتکنولوژی با مطالعه مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98 از مسائلی مانند دانشگاه های پذیرنده، رتبه قبولی محل، بیشترین ظرفیت محل ها و … مطلع خواهند شد. ابتدا نیاز است راجع به رشته بیوتکنولوژی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا در ادامه با روند بهتر ،قبولی در این رشته را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی رشته بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی از رشته های گروه علوم تجربی است که در زیرگروه 1 قرار می گیرد. مقطع تحصیلی بیوتکنولوژی دکترای پیوسته است و از رشته های پرمتقاضی محبوب گروه تجربی محسوب می شود. در ادامه لیست دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری را خواهید دید.

دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98

در این مبحث به دانشگاه ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی خواهیم پرداخت. رشته بیوتکنولوژی در کشور ما از سال 1378 در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران ارائه می شود. داوطلبانی که قصد دارند در رشته بیوتکنولوژی پذیرفته شوند، باید در آزمون بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98 می توانید از رتبه های قبولی در شرایط پذیرش دانشگاه تهران صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

رتبه قبولی بیوتکنولوژی سراسری

با توجه به اینکه تنها یک دانشگاه پذیرنده رشته بیوتکنولوژی سراسری است، پس این رشته از رشته هایی محسوب می شود که رقابت برای پذیرش در آن بسیار زیاد است و با توجه به شرایط خاص آن(مقطع تحصیلی ) داوطلبانی که در این رشته ذیرفته می شوند از سطح علمی بالایی برخوردار هستند، رتبه قبولی این رشته در دانشگاه تهران،تقریبا زیر هزار است. در واقع محدوده قبولی این رشته تا رتبه 600 کنکور تجربی است، البته با توجه به اینکه این رشته شرایط پذیرش خاصی دارد، معمولاً چند برابر ظرفیت، حدود 30 نفر دعوت به مصاحبه خواهند شد و تنها 11 نفر پذیرفته می شوند.

شرایط پذیرش رشته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران

همانطور که به دفعات در این مقاله گفته شد، پذیرش در رشته بیوتکنولوژی دارای شرایط خاصی است و پذیرش نهایی در این دوره با مصاحبه همراه خواهد بود. همان طور که گفته شد به دلیل وجود مصاحبه در پذیرش معمولاً چند برابر ظرفیت اصلی دانشگاه به مصاحبه دعوت می شوند. داوطلبانی که در مصاحبه که به صورت علمی و عقیدتی است پذیرفته شوند، قبول شدگان نهایی دکترای یوسته بیوتکنولوژِی هستند. بنابراین پذیرش از مصاحبه اهمیت ویژه ای برای دعوت شدگان خواهد داشت. سؤالات علمی در مصاحبه بیوتکنولوژی به صورت تخصصی و جزئی نیست. و سؤالات از کلیات رشته بیوتکنولوژی و مباحث درسی دبیرستان است. بنابراین مصاحبه علمی چندان سختی ندارد. اما با توجه به رقابت سخت تلاشی برای بهترین بودن در مصاحبه الزامی است. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده بیوتکنولوژی سراسری 98 مقاله  لیست رشته های تجربی را مطالعه کنید تا از نحوه برخورد در مصاحبه مطلع شوید.
علاقه مندان به رشته بیوتکنولوژی همان طور که گفته شد از رقابت سختی باید عبور کنند. اما تنها پذییرفته شده در آزمون کافی نیست. برای کسب اطلاع از نحوه ی مصاحبه و سؤالات پیرامون آن با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *