انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته کنکور

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد

دانشگاه علوم تغذیه آزاد

رشته تغذیه یکی از رشته های پرطرفدار و تاپ گروه تجربی است. هر فرد علاقمند به تحصیل در این رشته لزوماٌ در زمان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد باید از محل قبولی و دانشگاه علوم تغذیه آزاد اطلاعات کافی را داشته باشد. در این مقاله به داوطلبین گروه تجربی و علاقه مند به رشته تغذیه کمک می کنیم تا با نمره پذیرش، دانشگاه های پذیرنده و یا سطح علمی دانشگاه ها آشنا شوند.

معرفی رشته علوم تغذیه

قبل از بررسی محل قبولی و دانشگاه علوم تغذیه آزاد نگاه مختصری به رشته علوم تغذیه می اندازیم. همه ما از اهمیت تغذیه بر سلامت آگاه هستیم. نوع تغذیه هر فرد ارتباط مستقیمی با ابتلا وی به بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون و چربی دارد. نحوه صحیح تغذیه تا حد زیادی می تواند بسیاری از بیماری ها را کنترل و یا پیشگیری کند. متخصصین علوم تغذیه با بررسی و مطالعه مواد غذایی و اثرات آن ها بر بدن، نحوه صحیح تغذیه را به جامعه آموزش می دهند. علاوه بر این، به افراد کمک می کنند تا با رعایت رژیم غذایی به وزن مناسب دست یابند و سلامت خود را بازیابند.

عوامل تأثیرگذار بر قبولی در رشته علوم تغذیه آزاد

در اینجا به عوامل تاثیر گذار بر قبولی رشته علوم تغذیه نگاهی می اندازیم.

درصد دروس و ضریب دروس

مسلماٌ هر چقدر شما به سؤالات بیشتری در کنکور سراسری پاسخ صحیح بدهید، درصد بالاتر و در نتیجه رتبه و تراز بهتری را نیز کسب کنید. علاوه بر درصد دروس، ضریب دروس نیز بر رتبه و تراز شما اثرگذار است. ضریب دروس عمومی در تمامی گروه ها و زیر گروه ها یکسان است. اما ضریب دروس اختصاصی با یکدیگر فرق دارند. رشته علوم تغذیه در زیر گروه 1 گروه تجربی جای دارد. ضریب دروس عمومی و اختصاصی برای این رشته در جدول زیر آمده است.

ضریب دروس اختصاصیضریب دروس عمومی
نام درسضریبنام درسضریب
ریاضی2ادبیات فارسی4
فیزیک2زبان عربی2
شیمی3زبان انگلیسی2
زیست شناسی4معارف اسلامی3

نوع پذیرش

نوع پذیرش در دانشگاه آزاد به صورت کشوری است و سهمیه مناطق در قبولی رشته علوم تغذیه تأثیرگذار نیست. از این رو برای انتخاب رشته به رتبه کشوری خود توجه کنید.

دانشگاه های آزاد پذیرنده علوم تغذیه

در این بخش از مقاله پیش رو به ذکر دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد برای شما می پردازیم.

دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد

استان تهران- واحد علوم تحقیقات

استان آذربایجان شرقی- واحد مرند

استان آذربایجان شرقی- واحد مرند- ظرفیت خودگردان


محدوده قبولی رشته علوم تغذیه آزاد

حدود رتبه قبولی علوم تغذیه آزاد
استان تهران- واحد علوم تحقیقات5000-5100
استان آذربایجان شرقی- واحد مرند5100-5400
استان آذربایجان شرقی-واحد مرند- ظرفیت خودگردان5400-6000
برای اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد باید رتبه افراد قبول شده در سال های قبل را بررسی کنیم. در جدول زیر محدوده قبولی این رشته را آورده ایم. دقت کنید که هر ساله بر اساس تعداد نفرات انتخاب کننده این رشته و ظرفیت دانشگاه ها این رتبه ها تا حدی تغییر می کند.
در این مقاله با موضوع محل قبولی دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه آزاد همراه شما بودیم. شما میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری علوم تغذیه  را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع از محل قبولی بر اساس رتبه و تراز خود در رشته علوم تغذیه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *