کاردانی بدون کنکور

لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای






رشته های فنی حرفه ای تهران

دانشگاه فنی حرفه ای از جمله معتبرترین و شناخته شده ترین مراکز آموزش عالی در ایران به شمار می رود که افراد و جوانان بسیاری از ادامه تحصیل در آن استقبال می کنند. این دانشگاه مشهور تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می گردد. در واقع، مدیریت آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای در سرتاسر ایران به عهده این وزارتخانه است. در حال حاضر، شاهد فعالیت بیشتر از 176 دانشکده و آموزشکده فنی حرفه ای در تمام ایران هستیم. مراکز آموزشی که با داشتن بیشتر از 250 هزار نفر دانشجو دانشگاه فنی حرفه ای را به بزرگترین دانشگاه ایران تبدیل کرده اند نکته قابل ذکر این که دانشگاه فنی و حرفه ای در ابتدای تأسیس و شکل گیری به نام مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم در میان مردم شهره بود. اما پس از گذشت سال های متمادی و در سال 1390 هجری شمسی با تصمیم گیری و تصویب مجلس شورای اسلامی نام این دانشگاه به نام دیگری یعنی دانشگاه فنی و حرفه ای تغییر پیدا کرد. همان طور که می دانید شهر تهران به عنوان بزرگ ترین شهر ایران و پایتخت کشور بهترین و شناخته شده ترین مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها را در دل خود جای داده است. دانشگاه های فنی و حرفه ای نیز از این قضیه مستثنی نیستند. دانشگاه هایی که با دارا بودن بهترین رشته های دانشگاهی هر ساله پذیرای شمار زیادی از داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای هستند. در میان رشته های ارائه شده به دانشجویان در این دانشگاه ها می توان از کاردانی نرم افزار کامپیوتر، الکترونیک، تأسیسات الکتریکی و نقشه کشی معماری- معماری یاد کرد. در میان رشت های موجود در مراکز فنی حرفه ای تهران شماری از رشته های فنی حرفه ای تهران به صورت با آزمون و شماری به شکل بدون آزمون اقدام به جذب و پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی می کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری را در رابطه با رشته های فنی حرفه ای تهران در اختیارتان قرار می دهیم.

رشته های فنی حرفه ای تهران

همان طور که در بالا خدمتتان عرض کردیم ورود به تعدادی از رشته های فنی و حرفه ای تهران در دوره کاردانی دانشگاه های مختلف به صورت بدون آزمون و سایر رشته ها به شکل با آزمون برای افراد و متقاضیان امکان پذیر است. در این بخش به ذکر لیست شماری از این رشته ها برای شما می پردازیم.

لیست رشته های بدون آزمون فنی حرفه ای تهران

گرافیک- گرایش گرافیک

حسابداری- گرایش حسابرسی

نقشی کشی معماری

مکانیک خودرو- مکانیک خودرو

تربیت بدنی

 

اگر سوالی در زمینه  لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

ردیف

لیست رشته های با آزمون فنی حرفه ای تهران

1

نقشی کشی عمومی-نقشی کشی و طراحی صنعتی

2

حسابداری بازرگانی- گرایش حسابداری

3

مکانیک خودرو- مکانیک خودرو

4

ساختمان- کارهای عمومی ساختمان

5

تأسیسات- حرارت مرکزی و تهویه مطبوع

6

ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT

7

نرم افزار کامپیوتر

8

ساخت و تولید- ماشین ابزار

9

ساخت و تولید- قالب سازی

لیست رشته های بدون کنکور فنی

در این قسمت، لیست رشته های بدون کنکور فنی حرفه ای را در دانشگاه های سراسری سایر شهرها به جز تهران را خدمت شما عزیزان عنوان می کنیم. جهت اطلاع از لیست رشته های فنی آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل بفرمایید. 

رشته های بدون کنکور دانشگاه های فنی و حرفه ای

کنترل کیفی خودرو

مکانیک صنایع ماشین آلات صنایع

طراحی صنعتی

سخت افزار کامپیوتر

تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی

نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی

برق-قدرت گرایش پست و انتقال

برق و تأسیسات گرایش برق

تعمیرونگهداری تجهیزات پزشکی-آزمایشگاه تشخیص پزشکی

برق الکترونیک و ابزار دقیق

در این مقاله به تحلیل و بررسی لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای بزنید.
اگر سوالی در زمینه  لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “لیست رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی حرفه ای

  1. احمدرضا احمدی گفت:

    ممنون بابت مقاله جامع و کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *