انتخاب رشته کنکور

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

در این مقاله به موضوع فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز برای اطلاع از نحوه پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور سراسری و اهمیت پر کردن فرم پیش نویس قبل از انتخاب رشته اصلی در این مقاله با ما همراه باشند.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری در انتهای دفترچه انتخاب رشته موجود است، نمونه فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری را در تصویر زیر مشاهده می کنید. در فرم پیش نویس داوطلبان از شماره 1 تا 150 (تعداد انتخاب های مجاز) اطلاعات زیر را وارد می کنند:

  • دوره تحصیلی
  • کد رشته محل
  • نام رشته / گرایش
  • نام دانشگاه یا مؤسسه تحصیلی

همواره به داوطلبان توصیه می شود، فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری را تکمیل کنند. داوطلبان با پر کردن فرم پیش نویس اولویت های خود را مشخص می کنند و در تکمیل فرم اصلی راحت تر و سریع تر خواهند بود.

آموزش تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری

اگر فرم پیش نویس انتخاب رشته که در مبحث قبولی توضیح دادیم را پر کرده باشید در این مرحله راحت تر و با اطمینان بیشتری به تکمیل فرم انتخاب رشته اصلی خواهید پرداخت. توجه کنید که در فرم انتخاب رشته اصلی کنکور سراسری نیازی نیست تمامی اطلاعات را درج کنید.

شما باید توجه به اولویت های انتخاب از شماره 1 تا  150 کد رشته / محل را وارد کنید و به طور اتوماتیک سایر اطلاعات مشخص می شود. بنابراین فقط کد رشته / محل ر اوارد کنید. اما در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز به وارد کردن کد دانشگاه ها هستید؟ در ادامه ی مقاله به پاسخ این سؤال خواهید رسید.

داوطلبان عزیز  می توانند 150 کد رشته محل را وارد کنند که این انتخاب آن ها میتواند در بین دانشگاه دولتی در مقاطع مختلف مانند روزانه – شبانه، دانشگاه غیر انتفاعی، موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور باشد. مسلماً در پر کردن فرم انتخاب رشته ابتدا دانشگاه هایی با مدرک و سطح علمی بالاتر را قرار می دهیم. به عنوان مثال در گزینه های اولیه دوره روزانه دانشگاه دولتی، و گزینه های بعدی به دوره شبانه، و … اختصاص پیدا می کند.

کد رشته / محل در فرم انتخاب رشته سراسری

همان طور که گفته شد در فرم اصلی انتخاب رشته سراسری کد رشته / محل درج می شود و نیازی به وارد کردن سایر اطلاعات نیست.

به عنوان مثال کد رشته محل 10001 مربوط به رشته برق دانشگاه آیت الله بروجردی روزانه و کد رشته محل 10006 مربوط به رشته برق دانشگاه آیت الله بروجردی نوبت دوم (شبانه) است.

اهمیت اولویت بندی در فرم انتخاب رشته سراسری

دلیل تأکید بر اولویت بندی انتخاب رشته ها در فرم انتخاب رشته سراسری چیست؟

آگاه باشید که امکان جابه جایی رشته های انتخابی در  فرم انتخاب رشته، بعد از پایان مهلت ویرایش وجود ندارد و بعد از اعلام نتایج نهایی امکان تغییر رشته قبولی در بین مجموعه رشته هایی که انتخاب کرده اید، وجود ندارد بنابراین در ابتدا با درج انتخاب های آگاهانه در انتخاب رشته موفق تر باشید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه فرم انتخاب رشته کنکور سراسری مقاله مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنید.

داوطلبان عزیز با توجه به حساسیت انتخاب رشته می توانید، انتخاب رشته کنکور سراسری خود را به مشاوران با سابقه و توانمند آیدانیتو بسپارید و یا در صورت داشتن هر گونه سؤال پیرامون انتخاب رشته با مشاوران مرکز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *