آیدانیتو > علائم افسردگی در جوانان
افسردگی جوانان

علائم افسردگی در جوانان

علائم افسردگی در جوانان

علائم افسردگی در جوانان

افسردگی از جمله بدترین و شایع ترین بیماری ها و مشکلات روحی روانی در افراد جامعه است که در میان نوجوانان و جوانان بیشتر دیده می شود. به شکلی که همواره در بین این قبیل از افراد شاهد وجود درجاتی از افسردگی از ضعیف تا شدید هستیم. اما آیا با علائم افسردگی در افراد از جمله علائم افسردگی در جوانان آشنایی دارید و این علائم را می شناسید؟ نوشته پیش رو اطلاعات خوبی را در رابطه با علائم افسردگی در جوانان در اختیارتان قرار می دهد. ابتدا بهتر است اندکی بیشتر در رابطه با افسردگی در میان جوانان توضیح بدهیم.

 

بروز افسردگی در میان جوانان

جوانی به دوره از زندگی گفته می شود که از سن 18 تا 29 سالگی را شامل می گردد. دوره ای که با بروز تغییرات جدی و زیادی در طول زندگی فرد روبروست. در طول این دوره خطر ابتلای فرد به انواع استرس های اجتماعی و مشکلات روحی و روانی به شدت افزایش پیدا می کند. به علت دخیل بودن متغیرهای مختلف در بروز افسردگی در جوانان به آسانی نمی توان علت بروز افسردگی در جوانان را تشخیص داد.

اما باید بگوییم که اشتغال به مشاغل نامناسب و بیکاری می تواند اثر بسیار زیادی در بروز افسردگی و ایجاد علائم افسردگی در جوانان داشته باشد. به شکلی که در طول تحقیقات و پژوهش های مختلف ارتباط متقابل این موارد با افسردگی در جوانان به اثبات رسیده است.

جوانانی که در سنین پایین اقدام به ازدواج می کنند به دلیل مشکلاتی همچون مسئولیت های زیاد زندگی، نداشتن درآمد کافی جهت گذراندن زندگی، فشار زیاد زندگی و پدر و مادر شدن در معرض ابتلا به افسردگی در این سنین هستند و علائم افسردگی در جوانان در آن ها رؤیت می شود.

به علاوه، جوانانی که به تازگی پا به زندگی در اجتماع گذاشته اند و به کسب تجربیات جدیدی در زندگی شان می پردازند امکان داشتن انتخاب های نامناسب بسیاری را در طول زندگی خود دارند. پژوهش ها و تحقیقات روانشناختی بیانگر این موضوع هستند که جوانان سیگاری و یا افرادی که تمایل به مصرف مشروبات الکلی دارند امکان بروز افسردگی در آن ها بیشتر از مابقی جوانان است.

اما در مقابل علائم افسردگی در جوانان دارای شرایط و وضعیت معیشتی مناسب و همین طور سطح تحصیلات بالا در مقایسه با سایر جوانان کمتر دیده می شود. به طور کلی می توان گفت که داشتن زندگی هدفمند، منظم و متعادل و پیش رفتن در راهی که آینده ای بسیار روشن و سرشار از مؤفقیت را پیش روی جوان قرار می دهد تا حد زیادی مانع از بروز افسردگی در جوانان می شود.

باید اشاره کنیم که کنترل علائم افسردگی در جوانان به مراتب از مابقی افراد مبتلا به این بیماری سخت تر است. زیرا جوانان مبتلا به افسردگی که در روابط فردی خود در جامعه و همین طور محیط کار مشکلاتی دارند و ناکارآمد هستند امکان جذب به سمت مواد مخدر و مصرف آن را دارند و به مراتب زندگی بد و ناگواری را تجربه می کنند.

علائم افسردگی در جوانان

در این بخش از مقاله مرتبط با علائم افسردگی در جوانان به ذکر علائم افسردگی در جوانان برای شما عزیزان می پردازیم. باید عرض کنیم که علائم افسردگی در جوانان در سطوح مختلفی قابل تقسیم بندی هستند.

انگیزشی: وجود علائم افسردگی در جوانان در سطح انگیزشی منجر به کاهش تمایل فرد به شرکت در فعالیت های مختلف در زندگی می شود و فرد بیشتر به مرگ فکر می کند.

عاطفی و هیجانی: از جمله علائم افسردگی در جوانان در این سطح می توان از نداشتن احساس و عاطفه به خانواده و دوستان، داشتن احساس گناه، شرمساری، خلاء و بدبختی اشاره کرد.

بدنی: نشانه ها و علائمی همچون کم شدن و یا زیاد شدن وزن، اشتها، خواب و حتی میل جنسی را می توان از علائم افسردگی در جوانان در این سطح دانست.

شناختی: عدم توانایی در تصمیم گیری، کم شدن حافظه و قدرت تمرکز و حس بی ارزشی را می توان از جمله علائم بیماری افسردگی در جوانان در این سطح در نظر گرفت.
در ادامه مقاله علائم افسردگی در جوانان مطالعه مقاله علت افسردگی را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی در جوانان و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *