انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پیام نور

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98





ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98

دانشگاه های پیام نور به سه طریق دانشجو می پذیرند، دوره های فراگیر، آزمون سراسری و همین طور بدون کنکور. برخی از رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران هم در پذیرش بدون کنکور این دانشگاه ارائه می شود. به جز واحدهای پذیرنده رشته مهندسی عمران بدون کنکور پیام نور، ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور در رشته عمران هم از سوالات عمده ای بسیاری از داوطلبان ثبت نام بدون کنکور رشته عمران است که می خواهند با آگاهی کامل از ظرفیت پذیرش این رشته اقدام به ثبت نام کنند، به همین دلیل یک مطلب کامل را به بررسی ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98 اختصاص داده ایم.

پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98

پیش از صحبت درباره ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98 لازم است توضیحاتی در رابطه با نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور ارائه کنیم. دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف و همین طور مهندسی عمران براساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. منظور از سوابق تحصیلی معدل دوره دبیرستان متقاضیان است. پس داوطلبانی که دیپلم چهارساله دبیرستان نظام قدیم، گواهیناهه پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی(پیوسته یا ناپیوسته) را دارند مجاز به انجام ثبت نام اولیه هستند. اما افرادی که مشغول به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حتما باید تا آخر شهریور تحصیل شان در این دوره ها به پایان برسد و مدرک دریافت کنند. یکی از مسائل مهم در ارتباط با شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، موضوع خدمت نظام وظیفه داوطلبان آقا است. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم در زمان مقتضی درباره شرایط معافیت تحصیلی تحقیقات لازم را انجام دهند تا ثبت نام نهایی شان در دانشگاه با مشکلی مواجه نشود.

واحدهای پذیرنده مهندسی عمران بدون کنکور پیام نور

درباره ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98 تذکر این نکته ضروری است که دانشگاه پیام نور، علاوه بر واحدهای دایر در مرکز استان ها در در شهرستان های تابعه هر استان هم واحدهایی دارد. رشته مهندسی عمران از جمله رشته هایی است که فقط در واحدهای مرکز هر استان ارائه می شود و در واحدهای شهرستان های تابعه وجود ندارد. برای مثال در استان اردبیل فقط واحد مرکز اردبیل، در استان آذربایجان شرقی فقط واحد مرکز تبریز و در استان بوشهر و ایلام و خراسان رضوی فقط واحدهای بوشهر، مرکز ایلام و مرکز مشهد در این رشته بدون کنکور دانشجو می پذیرند و در تمام استان ها روال به همین شکل است. در استان تهران فقط واحد تهران شمال رشته مهندسی عمران را ارائه کرده است.

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور عمران 98 در هر واحد دانشگاهی ارائه دهنده این رشته 40 یا 60 نفر است. اما بیشتر واحدهای پذیرنده رشته کارشناسی عمران بدون کنکور 60 دانشجو می پذیرند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *