آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک

در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک همراه شما داوطلبین علاقه مند به تحصیل در رشته مکانیک هستیم.

یکی از موارد مهم در هنگام انتخاب رشته مکانیک برای داوطلبین علاقه مند به رشته مکانیک اطلاع از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مکانیک است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مکانیک آشنا کنیم. در ابتدا نگاهی به تعداد واحدهای غیر انتفاعی پذیرنده مکانیک و پذیرش بدون کنکور مکانیک می اندازیم.

پذیرش بدون کنکور مکانیک غیر انتفاعی

در سال های اخیر دانشگاه سراسری پذیرش تحت عنوان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی را ایجاد کرده است و بدون کنکور دانشجو می پذیرد. دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی نیز زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند و پذیرش بدون کنکور دارند. برای ثبت نام بدون کنکور مکانیک مؤسسات غیر انتفاعی باید در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام و انتخاب رشته کنید. البته دوره ی غیر انتفاعی در آبان ماه تکمیل ظرفیت می پذیرد و می توانید در آن دوره نیز شرکت کنید. پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک در آبان ماه دارای ظرفیت محدود است و بهتر است در این مرحله برای ثبت نام سرعت عمل مناسبی داشته باشید.

دانشگاه های غیر انتفاعی پذیرنده مکانیک

تعداد دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی در کل ایران بسیار زیاد است و میتوان گفت تمام شهر های ایران دارای تعداد مناسبی دانشگاه و یا موسسه غیر انتفاعی هستند، اما تمام آن ها پذیرش بدون کنکور مکانیک ندارند. از این رو اطلاع از دانشگاه هایی که پذیرش بدون کنکور مکانیک دارند، اهمیت پیدا می کند. نکته ای که شما داوطلبین باید به آن دقت کنید این است که دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی مکانی را برای سکونت دانشجویان در نظر نمی گیرند. بنابراین بهتر است از مؤسسات غیر انتفاعی شهر خود به انتخاب رشته بپردازید تا بعداً به مشکلی بر نخورید.

ظرفیت پذیرش مؤسسات غیر انتفاعی پذیرنده مکانیک بدون کنکور

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مکانیک در مؤسسات مختلف برابر است و معادل 54 نفر است. بیشترین ظرفیت پذیرش مربوط به استان خراسان رضوی است، که ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک 60 نفر است. از طرفی دیگر هر استان دارای مؤسسات غیر انتفاعی با تعداد نسبتاً بالایی است. بنابراین مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی مکانیک در کل ایران به نسبت بالا است.

از این رو در ادامه این مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی مکانیک هر استان را برایتان آورده ایم:

استانتعداد مؤسسهظرفیت پذیرش هر مؤسسه
آذربایجان شرقی454
اصفهان654
بوشهر154
تهران160
خراسان جنوبی154
خراسان رضوی160
خراسان رضوی254
خراسان شمالی154
خوزستان154
زنجان354
سمنان354
فارس254
قزوین654
قم154
کردستان154
کرمان354
کرمانشاه254
کهگیلویه و بویر احمد154
گلستان354
گیلان354
مازندران1054
مرکزی254
هرمزگان154
همدان254

 

همانطور که در جدول بالا آمده است بیشتر استان های ایران بین 1 تا 10 موسسه غیرانتفاعی پذیرنده مکانیک بدون کنکور دارند. برای اطلاع از نام واحد های پذیرنده مکانیک مقاله لیست دانشگاه ها کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی را مطالعه کنید.

در صورتی که میخواهید بدانید کدام یک از موسسه غیر انتفاعی محل سکونتتان پذیرش بدون کنکور مکانیک دارد میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *