آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق






ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق

موضوع ظرفیت پذیرش از ابهامات بسیار متداول داوطلبان پذیرش در دانشگاه آزاد است. اطلاع از ظرفیت پذیرش رشته ها و دانشگاه ها به داوطلبان کمک می کند تا بتوانند یک ارزیابی کلی نسبت به وضعیت پذیرش رشته مورد نظرشان داشته باشند. در واقع یکی از پایه های اصلی یک انتخاب رشته اصولی، آگاهی از ظرفیت های پذیرش هر واحد دانشگاهی است. به دلیل اهمیت این موضوع، در مطلب پیش رو ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق را مرور می کنیم، رشته ای که متقاضیان زیادی در دانشگاه علمی کاربردی دارد و به تبع آن سوالات فراوانی هم درباره ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق وجود دارد.

کاردانی برق علمی کاربردی

رشته برق زیر مجموعه گروه صنعت دانشگاه جامع علمی کاربردی است و 12 گرایش دارد. فارغ التحصیلان کاردانی برق علمی کاربردی، کاردان فنی برق نامیده می شوند. پذیرش کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی براساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دپیلم متقاضیان است.

رشته های کاردانی برق علمی کاربردی 

پیش از اینکه به موضوع ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق بپردازیم، نگاهی به رشته های کاردانی برق علمی کاربردی بدون کنکور انداخته و در بخش بعدی ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق را در هر گرایش مورد بررسی قرار می دهیم. رشته های کاردانی علمی کاربردی بدون کنکور برق عبارتند از:

  • كاردانی فنی الكترونيك صنعتی
  • كاردانی فنی برق – الكتريك نيروگاه
  • كاردانی فنی برق – انتقال
  • كاردانی فنی برق – برق خودروهای زرهی
  • كاردانی فنی برق – برق صنعتی
  • كاردانی فنی برق – برق ماشين آلات سنگين
  • كاردانی فنی برق – برق مترو
  • كاردانی فنی برق – تأسيسات الكتريكي ساختمان
  • كاردانی فني برق – تعمير و نگهداری ماشين های الكتريکی
  • كاردانی فنی برق – توزيع

ظرفیت پذیرش کاردانی برق بدون کنکور علمی کاربردی

در جدولی که در قسمت پایین ملاحظه می کنید تعداد واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده هر گرایش کاردانی برق علمی کاربردی و مجموع پذیرش هر گرایش را ذکر کرده ایم. به طور کلی می توان درباره ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق اینگونه بیان کرد که ظرفیت پذیرش واحدهای ارائه دهنده کاردانی برق علمی کاربردی از 25 تا 75 دانشجو متغیر است، ولی اغلب واحدها 70 تا 75 دانشجو می پذیرند. بیشترین ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق متعلق به رشته کاردانی فنی برق، گرایش برق صنعتی است که 105 واحد دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی، این رشته را ارائه می دهند.

ظرفیت پذیرش

تعداد واحدهای ارائه دهنده

گرایش

375

5 واحد

كاردانی فنی اويونيك هواپيما

60

1 واحد

كاردانی فنی برق – انتقال

75

1 واحد

كاردانی فنی برق – برق خودروهای زرهی

8500

105 واحد

كاردانی فنی برق – برق صنعتی

260

4 واحد

كاردانی فنی برق – برق ماشين آلات سنگين

175

3 واحد

 كاردانی فنی برق – برق مترو

1200

25 واحد

كاردانی فنی برق – تأسيسات الكتريكي ساختمان

435

6 واحد

كاردانی فني برق- تعمير و نگهداری ماشين های الكتريکی

110

2 واحد

كاردانی فنی برق – توزيع

 

 

در این مقاله به بررسی موضوع ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی برق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی برق بزنید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی برق، لیست دانشگاه ها و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *