کاردانی بدون کنکور آزاد

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک






ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک برای علاقه مندان به رشته مکانیک حائز اهمیت است. این اهمیت از این روست که آن ها می خواهند احتمال قبولی خود را در واحدهای مختلف بررسی کنند و بتوانند بهترین انخاب را داشته باشند. به همین دلیل ما  تصمیم گرفتیم در این مقاله به ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک بپردازیم تا علاقه مندان به رشته مکانیک تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

کاردانی مکانیک دانشگاه آزاد

مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد شامل دو مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته می شود. تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی دارد، اما برای تحصیل در کاردانی پیوسته تنها دارا بودن مدرک دیپلم کافی است.

رشته مکانیک در هر دو مقطع قرار گرفته است. در مقطع کاردانی پیوسته با عنوان مکانیک خودرو و در کاردانی ناپیوسته با عنوان کاردانی فنی مکانیک ارائه می شود. مدت زمان تحصیل در این دوره برابر دو سال است و بعد از اتمام آن مدرک کاردانی به فارغ التحصیلان ارائه می شود.

پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک

قبل از آن که به ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک بپردازیم ، نگاهی به نحوه پذیرش می اندازیم. برای پذیرش در کاردانی مکانیک بایستی در زمان اعلام شده برای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهید. شما می توانید در مرداد لغایت اواخر شهریور و  اواخر دی تا اواسط بهمن ماه به ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی مکانیک دانشگاه آزاد بپردازید. این پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است و شما در اولین انتخاب خود که دارای ظرفیت خالی باشد، پذیرفته می شوید. به همین جهت است که اطلاع از ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک اهمیت پیدا می کند.

شرایط پذیرش کاردانی مکانیک آزاد بدون کنکور

برای پذیرش در کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک نیاز است شرایط لازم برای پذیرش را نیز داشته باشید.

اولین شرط لازم دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله فنی حرفه ای و یا کار و دانش یا مدرک چهار ساله نظام قدیم است. این شرط برای تحصیل در رشته مکانیک خودرو در مقطع کاردانی پیوسته است. اما اگر مایل به تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته فنی مکانیک هستید، لازم است مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک شش ساله نظام قدیم نیز داشته باشید. علاوه بر این لازم است شرایط عمومی ای را نیز دارا باشید که شامل شرایط ورود به دانشگاه از نظر قوانین جمهوری اسلامی می باشد و برای تمامی دانشگاه ها و مقاطع یکسان است. داوطلبین مرد باید توجه داشته باشند تا منعی از نظر نظام وظیفه نداشته باشند.

دانشگاه های برتر بدون کنکور آزاد مکانیک

رتبه بندی علمی دانشگاه های آزاد نیز بر ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک و انتخاب واحد دانشگاهی شما تاثیر گذار است. در اینجا چند دانشگاه برتر آزاد پذیرنده کاردانی مکانیک را نام میبریم.

  • زنجان
  • ساوه
  • شوشتر
  • همدان
  • دامغان

ظرفیت پذیرش کاردانی مکانیک آزاد بدون کنکور

حال که با نحوه و شرایط پذیرش آشنا شده اید، به بررسی ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک می پردازیم تا بتوانید بر اساس آن انتخاب رشته ای بهتر داشته باشید.

ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک به مانند سایر رشته های دانشگاه آزاد مشخص نیست و تنها می توان ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک را به صورت حدودی بیان کرد. ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک در هر واحد متفاوت است و هر واحد دانشگاه آزاد بر حسب توان خود دانشجو می پذیرد. این مقدار برای برخی از واحدها حدود سی نفر است. واحدهایی با ظرفیت پذیرش متوسط، ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک خود را 60 نفر در نظر می گیرند و در بهترین حالت ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک به صد نفر می رسد.

برای اطلاع از واحدهای پذیرنده و ظرفیت پذیرش هر واحد دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بعد از مطالعه ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد مکانیک میتوانید مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور آزاد مکانیک را مطالعه کنید تا تصمیم درستی بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *