آیدانیتو > ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

رشته پیراپزشکی از آن دست رشته‌هایی است که تقاضا برای داشتن تحصیلات دانشگاهی و بالا بردن سطح سواد و آگاهی در این زمینه با افزایش قابل توجهی رو‌به‌رو شده است. دیگر اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموزان تجربی می‌دانند که تحصیل در یکی از رشته‌های پیراپزشکی با کسب درآمد بالا در آینده و داشتن زندگی مرفه و بدون دغدغه همراه بوده و هیچ‌کدام نگرانی بابت عدم اشتغال به کار ندارند.

افراد بسیاری هستند که حتی شاید چندین سال به دنبال تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی و کسب دانش در این رشته بوده‌اند. اما در کمال تأسف درگیری‌های مختلف روزمره و گذراندن زمان‌های زیادی در طول روز در محل کار امکان خواندن دروس کنکور را از آنها گرفته است. بنابراین، بسیاری از دانشگاه‌های سراسر کشور گامی مهم جهت رفع مشکل این عزیزان برداشته و با رواج طرح پذیرش بدون آزمون 97 مشکلات این افراد را نیز حل کرده‌اند. در این مطلب مفید و جامع توضیحات کاملی در مورد ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور خدمت شما داوطلبان گرامی داده شده است. ما را در مقاله ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور همراهی کنید.

نحوه پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

در مورد نحوه پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور باید گفت که پذیرش در رشته های گنجانده شده در گروه پیراپزشکی کاملاٌ مطابق سوابق تحصیلی داوطلب است. باید بگوییم که طبق هر سال، زمان انتخاب رشته و ثبت نام در رشته های بدون کنکور گنجانده شده در این گروه مرداد ماه بوده و افراد در صورت تمایل می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که، هر داوطلب امکان انتخاب 150 کد رشته محل را از بین رشته های معرفی شده دارد. در زمان انتخاب رشته پیراپزشکی بدون کنکور معدل فرد در دوران سوم متوسطه و همینطور علاقه وی به رشته های پیراپزشکی باید مد نظر قرار بگیرد. به عبارت دیگر، در الویت بندی رشته های انتخابی علاقه فرد حرف اول را می زند.

شرایط پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 97

لیست تمامی رشته های پیراپزشکی در دفترچه بدون آزمون دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وجود دارد. باید این نکته را عنوان کنیم که هر 5 رشته معرفی شده در این دفترچه در مقطع کاردانی ارائه شده است. در زیر به لیست این رشته ها اشاره ای می شود:

. کاردانی بهداشت عمومی- بهداشت خانواده

. کاردانی بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها

. کاردانی هوشبری

. کاردانی علوم آزمایشگاهی

. کاردانی بهداشت محیط

جهت پذیرش در هر یک از رشته های ذکر شده شرایطی چند ذکر شده که دو قسمت شرایط عمومی و اختصاصی را شامل می شوند. شرایط عمومی پذیرش در هر یک از رشته های پیراپزشکی داشتن مدرک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی بوده که بدون وجود آن ها ثبت نام و انتخاب رشته ای برای شما انجام نمی شود. اما می رسیم به شرایط اختصاصی که مواردی مانند عضویت نداشتن در گروهک های محارب، باور قلبی داشتن به دین مقدس اسلام و اعتیاد نداشتن به مواد مخدر را در برمی گیرد. لازم به یادآوری است که انتخاب رشته و پذیرش بدون کنکور رشته های پیراپزشکی بر طبق معدل دوران سوم متوسطه فرد بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.
اگر سوالی در رابطه با ظرفیت پذیرش گروه پیراپزشکی بدون کنکور ذهن شما را به خود مشغول کرده می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده پیراپزشکی بدون کنکور قبل از سال 98

راجع به ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور در رشته های مختلف گروه پیراپزشکی باید بگوییم که به فرض مثال در دو رشته کاردانی بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها و کاردانی بهداشت عمومی- بهداشت خانواده کمترین ظرفیت پذیرش 10 و بیشترین ظرفیت پذیرش 20 نفر است. هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی ایرانشهر ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نیکشهر) و علوم پزشکی جیرفت (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان کهنوج) تنها 10 نفر را در دو رشته ذکر شده پذیرش می کنند. اما بالاترین ظرفیت پذیرش این دو رشته یعنی 20 نفر به دو دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس ( محل تحصیل شهرستان میناب) و دانشگاه علوم پزشکی کرمان ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت یافت) اختصاص دارد. در زیر به ذکر ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های پذیرنده رشته های این گروه آزمایشی برای شما دوستان می پردازیم.

                  رشته تحصیلی                               نام مرکز دانشگاهی   ظرفیت
کاردانی بهداشت عمومی-مبارزه با بیماریهادانشگاه علوم پزشکی بندرعباس( محل تحصیل شهرستان میناب)20 نفر
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت یافت)10نفر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر(محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نیک شهر)10نفر
دانشگاه علوم پزشکی بم15نفر
دانشگاه علوم پزشکی لرستان-خرم آباد(محل تحصیل موسسه آموزش عالی سلامت درود)15نفر
دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس(محل تحصیل شهرستان میناب)20نفر
     رشته تحصیلی               نام مرکز دانشگاهی                              ظرفیت
کاردانی بهداشت عمومی-بهداشت خانوادهدانشگاه علوم پزشکی  بندرعباس( محل تحصیل شهرستان میناب20نفر
دانشگاه علوم پزشکی  بم15نفر
دانشگاه علوم پزشکی  جیرفت(محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان کهنوج10نفر
دانشگاه علوم پزشکی  ایرانشهر( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نیک شهر10نفر
دانشگاه علوم پزشکی  کرمان ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت بافت)20نفر

  قانون جدید تحصیل در رشته های کاردانی پیراپزشکی 

در اینجا باید خبری مهم را به عرض شما برسانیم و آن هم این است که در سال 98 دیگر فرصت تحصیل در رشته های کاردانی پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در اختیار هیچ داوطلبی قرار نمی گیرد و تنها به شکل با آزمون می توان در دانشگاه های اعلام شده به تحصیل در کاردانی بدون کنکور پیراپزشکی پرداخت.

در این نوشته، به کلیه نکات مهم در رابطه با ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور دست یابی پیدا کردید. در صورت تمایل و علاقه می تواند مقاله مربوط به رشته های یراپزشکی بدون کنکور را نیز مطالعه نمایید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش گروه پیراپزشکی بدون کنکور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *