آیدانیتو > شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97
پزشکی بدون آزمون

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 98

شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97

در میان رشته‌های گروه تجربی، رشته‌های پیراپزشکی شهرتی خاص در میان دانش‌آموزان ایرانی داشته و رقابت سنگین و نفس‌گیری بر سر ورود به رشته‌های محبوب آن در میان آن‌ها مشاهده می‌شود. در طی چند سال گذشته، طرح جدید پذیرش دانشجو در مورد رشته‌های مختلف دانشگاه‌های سراسر کشور عملی شده و رشته‌های پیراپزشکی هم از این قضییه مستثنی نمانده‌اند. پذیرش دانشجویان در این دانشگاه‌ها کاملاً بر طبق سوابق تحصیلی فرد دانش آموز، یعنی معدل کتبی دیپلم وی بوده که به مراتب هر چه این معدل بالاتر باشد، فرد شانس بیشتری برای قبولی داشت.

از جمله مزیت‌های طرح پذیرش دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها می‌توان عدم وجود نگرانی‌ها و استرس کنکور در فرد را نام برد. بعلاوه این طرح می‌تواند به افراد علاقه‌مند به تحصیل که دچار کمبود وقت برای مطالعه دروس هستند، کمک شایان توجهی باشد. در این مطلب، شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97 برای داوطلبان متقاضی ورود به یکی از رشته‌های آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در رابطه با شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97 را کسب نمایید.

معرفی گروه پیراپزشکی

گروه محبوب پیراپزشکی به حفظ سلامت افراد جامعه و درمان بیماری‌ها در افراد مربوط می‌شود. در مجموع پنج رشته تحصیلی در مقطع کاردانی در این مجموعه تعریف شده اند که موارد زیر را در برمی گیرند.

. کاردانی هوشبری

. کاردانی بهداشت محیط

. کاردانی بهداشت عمومی- بهداشت خانواده

. کاردانی علوم آزمایشگاهی

. کاردانی بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها

از جمله دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه پیراپزشکی می توان به دانشگاه علوم پزشکی بم، دانشگاه علوم پزشکی کرمان ( محل تحصیل دانشکده پرستاری زرند)، دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس ( محل تحصیل شهرستان میناب) و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت مرند) اشاره کرد.

 باید توجه داشت که افراد پس از فراغت در تحصیل در مراکز مختلف به عنوان کامل کننده بخش اداری سازمان‌ها و مراکز مختلف به فعالیت می‌پردازند. رشته‌های.پیراپزشکی از سال‌های گذشته تاکنون جای خود را در میان دانش‌آموزان متقاضی تحصیل باز کرده‌اند. در حال حاضر کسب درآمد بالا از طریق اشتغال در یکی از زمینه‌های این مجموعه هر داوطلبی را به انتخاب یکی از رشته‌های تعریف شده در آن وسوسه می‌کند. بنابراین، افراد با کار در مراکزی مانند بیمارستان‌ها می‌توانند آینده شغلی خود را تضمین کرده و در جایگاه هوشبر و سایر موارد دیگر به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند. پس در زمان انتخاب یکی از رشته‌های پیراپزشکی نگران یافتن شغل در مراکز معتبر و کسب درآمد بالا نباشید.

 شرایط لازم پذیرش بدون کنکور در رشته پیراپزشکی

در این بخش، شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور 97 در دانشگاه‌های پذیرنده توضیح داده می‌شود. از جمله شروط اساسی در میان گزینش داوطلبان بدون برگزاری آزمون سراسری، بومی بودن آن‌ها است. توجه به این نکته بسیار ضروری بوده و هر فرد داوطلبی که 3 سال پایانی تحصیلات متوسطه را در شهر محل سکونت گذرانده به عنوان فرد بومی شناخته می‌شود.

  • ارائه مدارکی همچون دیپلم دوره سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی ضروری است.
  • تمامی افراد متقاضی شرکت در دوره‌های بدون آزمون رشته پیراپزشکی باید از نظر جسمی و روحی کاملاً سالم بوده و هیچ مشکلی در این موارد نداشته باشند.
  • کسب آمادگی لازم برای انجام مصاحبه نیز از دیگر شرایط پذیرش دانشجو بدون آزمون در یکی از رشته‌های پیراپزشکی می‌باشد. اهداف شخصی جهت گزینش مشاغل مرتبط به رشته‌های پیراپزشکی، ارزیابی میزان علاقه فرد به این رشته‌ها و سایر موارد دیگر از سؤالات مطرح شده در زمان مصاحبه هستند.
  • داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که به هیچ‌وجه نمی‌توانند جهت تحصیل مجدد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، دکترای حرفه‌ای، کاردانی و دکترای عمومی رشته‌های پیراپزشکی اقدام نمایند.
  • اعطای مدرک تحصیلی مقاطع مختلف تحصیلی بعد از گذراندن هر کدام از دوره‌ها از طریق دانشکده علوم پزشکی صورت می‌گیرد.
  • هر کدام از داوطلبان پس از پایان هر کدام از مقاطع تحصیلی باید به میزان 3 برابر بیشتر از مدت تحصیل تعهد خدمت داشته باشند. ارائه این تعهد خدمت به دانشگاهی که فرد در آن قبول شده ضروری می‌باشد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور پیراپزشکی 

به طور معمول، ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیراپزشکی در ماه مرداد و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای بدون کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. برای ثبت نام و انتخاب رشته گروه پیراپزشکی فقط کافیست به سازمان سازمان سنجش آموزش کشور وارد شده و بعد از دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته با خرید کارت اعتباری مخصوصی وارد بخش انتخاب رشته شوید. هر یک از داوطلب شرکت کننده در رشته های گروه پیراپزشکی امکان انتخاب 150 کد رشته محل را در این گروه دارند.

 

از سال 97 به بعد دیگر امکان تحصیل بدون کنکور پیراپزشکی برای شما فراهم نیست

رشته های تحصیلی پیراپزشکی تا سال گذشته به صورت بدون آزمون در دانشگاه های سراسری و در مقطع کاردانی ارائه می شد. اما در سال جاری این امکان برای شما وجود ندارد و تنها باید به صورت با آزمون به رشته های پیراپزشکی وارد و در آن ها مشغول به تحصیل شوید.

در این مطلب، کلیه نکات لازم در رابطه با شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور شرح داده شد. امکان مطالعه مطلبی در مورد پزشکی بدون کنکور  نیز در این سایت برای شما وجود دارد.

اگر سوالی در زمینه شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *