انتخاب رشته دکتری, دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام

ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98






ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

در زمان انتخاب رشته دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام دانشگاه آزاد توجه به ظرفیت های ورودی و تعداد دانشجویانی که پذیرش خواهند شد اهمیت دارد. ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد با سراسری متفاوت است و هر سال دچار تغییراتی می شود. رشته تاریخ گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام که همان تاریخ ایران اسلامی است به بررسی و تحلیل و سنجش حوادث تاریخی و تحولات فلات ایران بعد از ورود اسلام می پردازد و حوزه گسترده ای از دوره های تاریخی را شامل می شود. این گرایش از رشته تاریخ علاقه مندان بسیاری دارد و به دلیل حجم بالای شرکت کنندگان آن نسبت به دیگر گرایش های رشته تاریخ از ظرفیت پذیرش بالاتری نیز برخوردار است. ظرفیت های ورودی هر رشته ای بر اساس اهداف آموزشی و امکانات یک دانشگاه تعیین می شوند و در کنار ظرفیت های ورودی دانشگاه های سراسری در رشته تاریخ ایران بعد از اسلام، ظرفیت های پذیرش دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد، فرصت و امکان مطلوبی برای علاقه مندان به تحصیل در دوره دکتری رشته تاریخ ایران بعد از اسلام فراهم آورده است. چرا که دانشگاه آزاد در کنار سیاست های آموزشی خود محدودیت کمتری برای ورود دکتری قرار داده است و قطعاً سخت گیری در پذیرش دانشجو به معنای ارتقای آموزشی نیست. از این رو در انتخاب رشته دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد، ظرفیت پذیرش واحدهای دانشگاهی آن را لازم است بررسی نمایید.

دانشگاه های پذیرنده دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

واحدهای دانشگاه آزاد در مقطع دکتری رشته تاریخ  گرایش ایران بعد از اسلام حداکثر تا 7 نفر دانشجو جذب می کنند. این واحدهای دانشگاهی که شامل: واحد بجنورد، واحد تربیت حیدریه، واحد تهران مرکزی، واحد سنندج، واحد شبستر، واحد علوم و تحقیقات، واحد محلات، واحد نجف آباد و واحد یادگار امام خمینی در شهر ری است. واحد تهران مرکزی در سال 1361 با 6 رشته دانشگاهی شروع به کار کرده است و در رشته های علوم پایه، علوم انسانی، هنر و فنی و مهندسی در مقطع دکتری دانشجو پذیرش می نماید. این واحد دانشگاهی با دارا بودن 62 هزار دانشجو و بیش از هزار عضو هیأت علمی از بزرگترین و وسیعترین مجموعه های آموزشی تحصیلی در کشور است که دارای اعتبار علمی و آموزشی است و در رشته تاریخ ایران بعد از اسلام نیز از اعتبار و جایگاه مطلوبی برخوردار است و اساتید به نامی در آن به تدریس و آموزش تاریخ می پردازند. واحد علوم و تحقیقات نیز از وضعیت آموزشی و امکاناتی مشابه واحد تهران مرکزی برخوردار است. و تبادلات علمی قابل توجه با سایر دانشگاه های برتر کشور دارد. دیگر واحدهای پذیرنده دانشجویان دکتری رشته تاریخ ایران دوره اسلامی نیز در سطح خود از اساتید خوب و شرایط تحصیلی لازم بهره مند هستند و باید به این نکته توجه نمود که رشته ی تاریخ و گرایش های آن از جمله گرایش ایران دوره اسلامی بیشتر از آنکه به دانشگاه و استاد وابسته باشد، به اراده و پیشتکار در جهت ارتقا مطالعه و پیگری علمی وی بستگی دارد. بنابراین برای ورود به دوره دکتری از فرصت ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد استفاده نمایید.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *