آیدانیتو > مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98
دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام, مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98






مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

مصاحبه دکتری آخرین مرحله از روند پذیرش یک دانشجوی دکتری است. این مرحله از اهمیت مهمی برخوردار است و دانشجو می بایست حتی قبل از ثبت نام در آزمون دکتری به آن فکر کرده و برای طی کردن موفقیت آمیز از آن مقدمات و پایه های آن را پی ریزی کند. دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد نیز دارای مرحله مصاحبه است و مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام به عنوان آخرین مرحله برای جذب دانشجویان دکتری است. در دانشگاه آزاد رشته تاریخ ایران بعد از اسلام جذب دانشجو دارد و مصاحبه آن، تابع قوانین مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشگاه ها فرصت بهتری برای متقاضیان دوره دکتری فراهم کرده است. قطعاً انتخاب عده ای از داوطلبان دکتری، دانشگاه آزاد است چرا که فضای پذیرش و گستره انتخاب بهتری ارائه می دهد که به ویژه برای داوطلبان شاغل مناسب تر و مورد دلخواه تر است. در ادامه مطلب به نکات مهم و شیوه امتیاز دهی در مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد بیشتر می پردازیم.

در مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام دانشگاه آزاد چه معیارهایی تعیین کننده است؟

دانشگاه آزاد برای ورود به دوره دکتری به آزمون متمرکز و روزمه و مصاحبه حضوری توجه دارد. سهم آزمون متمرکز  درصد و سهم سوابق علمی و مصاحبه نیز 50 درصد می باشند. روزمه آموزشی و علمی فرد 20 درصد و مصاحبه در حضور اساتید 30 درصد امتیاز دارد. در واقع طبق چارت زیر می توان امتیازات را مشخص کرد. زمانی که داوطلب مطابق چارت در کنکور دکتری، مرحله آزمون را طی می کند و با کسب حد نصاب مشخص دشه برای هر یک از دانشگاه ها به صماحبه دعوت می شود، نصف مسیر را طی کرده است و می بایست بر روی بقیه مسیر مانده تمرکز کند.
برای مصاحبه توجه به چند نکته اهمیت اساسی دارد : 1- داوطلب باید بداند که 20 درصد از مصاحبه مشخص شدن فعالیت های آموزشی، علمی و پژوهشی وی در رشته تاریخ ایران بعد از اسلام است که در مجلات معتبر داخلی یا خارجی چاپ و منتشر شده باشد و اسناد و مدارکی گواهی تأیید آنها باشد را در روز مصاحبه ارائه دهد.
تاریخ یک رشته پژوهشی و تحلیلی است و باز کردن زوایای پیچیده تاریخی و تأثیر آنها در گذشته و حال یک اجتماع وظیفه مورخ است و همین حوزه مسئولیت یک دانشجوی تاریخ، موجب توجه ویژه اساتید آن به لزوم پذیرش دانشجویانی است که در این حیطه نام برداشته اند و با آن آشنا هستند. اگر توشه ای در این زمینه اندوخته اید، پس در روز مصاحبه گام های شما از بقیه جلوتر است. نکته بعدی به کیفیت و میزان تلاشی که برای پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و تعداد مقالاتی که از آن استخراج کرده اید، بر می گردد. به هر حال پاین نامه یک واحد پژوهشی است و اهمیت دارد.
از موارد با اهمیت دیگر می توان به ویژگی ها شخصیتی خود دانشجو اشاره کرد. اساتیدی که روبروی شما نشسته اند با توجه به پاسخ سؤالاتی که از شما می پرسند شما را سنجش می کنند. اگر در پاسخ هایتان پشتکار، انگیزه و علاقه و راهکار ارائه دهید، قطعاً نظر آنها را جلب خواهید کرد. در آخر باید بگوییم که نحوه پوشش شما نیز مهم است. ازلباسی متناسب با فضا و جو آموزشی و توأم با احترام و متانت استفاده کنید وتجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل را برای شناخت بیشتر از دانشگاه مربوطه مورد توجه قرار دهید. رعایت و توجه به تمامی این فاکتورها موفقیت شما را حتمی می کند و قطعاً شما نیز به سال بالایی آیندگان تبدیل خواهید شد.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *